Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits 1DMarkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits 1DMarkII

    Even een vraagje (ik kom er niet uit)
    Ik heb een Nikon D2x en als ik daar mijn flitser op aansluit dan gaat mijn sluitertijd vanzelf naar 1/60 sec en kies ik mijn F waarde,oke dit geeft geen problemen

    Maar nu!!! een kennes van mij heeft de Canon 1D MarkII als hij zijn fliser (580EX) aansluit, en toestel op diafragma voorkeur, dan gaat de sluitertijd naar de omgevings meting en dan kan het zijn dat de sluitertijd op een 1/10 sec gaat staan en niet naar 1/60 sec ( dit alles ook in diafragma voorkeur) heeft iemand een idee wat er niet goed staat of kan vertellen hoe hij/zij het doet met de flits foto,s

    Groetjes NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

  • #2
    Re: Flits 1DMarkII

    De Canon staat waarschijnlijk op 2de gordijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Flits 1DMarkII

      Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
      Even een vraagje (ik kom er niet uit)
      Ik heb een Nikon D2x en als ik daar mijn flitser op aansluit dan gaat mijn sluitertijd vanzelf naar 1/60 sec en kies ik mijn F waarde,oke dit geeft geen problemen

      Maar nu!!! een kennes van mij heeft de Canon 1D MarkII als hij zijn fliser (580EX) aansluit, en toestel op diafragma voorkeur, dan gaat de sluitertijd naar de omgevings meting en dan kan het zijn dat de sluitertijd op een 1/10 sec gaat staan en niet naar 1/60 sec ( dit alles ook in diafragma voorkeur) heeft iemand een idee wat er niet goed staat of kan vertellen hoe hij/zij het doet met de flits foto,s

      Groetjes NoName
      je kan ergens in de settings je sluitertijd ook laten zakken als je dit wil
      denk dat dit dit bij die canon ook zo is. ooit eens ingesteld op flitsen niet trager dan 1/10 en nu staat ie nog zo
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Flits 1DMarkII

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        je kan ergens in de settings je sluitertijd ook laten zakken als je dit wil
        denk dat dit dit bij die canon ook zo is. ooit eens ingesteld op flitsen niet trager dan 1/10 en nu staat ie nog zo

        Het gaat er juist om dat de Canon MarkII naar 1/60 sec moet als de flits er op gezet wordt en dat doet hij niet,wat wel gebeurt bij mijn Nikon D2x, bedankt voor je reactie
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Re: Flits 1DMarkII

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          De Canon staat waarschijnlijk op 2de gordijn.
          Zal het na kijken als hij thuis is bedank voor je reactie
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Flits 1DMarkII

            Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
            Het gaat er juist om dat de Canon MarkII naar 1/60 sec moet als de flits er op gezet wordt en dat doet hij niet,wat wel gebeurt bij mijn Nikon D2x, bedankt voor je reactie
            daarom dat ik voorstel de settings na te kijken.
            "langste sluitertijd bij flits" nakijken.
            jouw D2x kan je daar ook op 1/10 zetten of 1/2e als je wilt
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Flits 1DMarkII

              Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
              een kennes van mij heeft de Canon 1D MarkII als hij zijn fliser (580EX) aansluit, en toestel op diafragma voorkeur, dan gaat de sluitertijd naar de omgevings meting en dan kan het zijn dat de sluitertijd op een 1/10 sec gaat staan en niet naar 1/60 sec ( dit alles ook in diafragma voorkeur)
              Ik heb geen 1DII maar wel een Canon.

              In diafragma voorkeur is de sluitertijd met en zonder flits gelijk.
              Of via het menu kan de sluitertijd (alleen met flits) op een vaste tijd worden ingesteld.
              De sluitertijd wordt begrensd door de flits syncronisatie tijd.

              Duidelijk.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Flits 1DMarkII

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ik heb geen 1DII maar wel een Canon.

                In diafragma voorkeur is de sluitertijd met en zonder flits gelijk.

                Oke ! dus hij meet dan de omgeving licht?want dat gebeurt nu

                Of via het menu kan de sluitertijd (alleen met flits) op een vaste tijd worden ingesteld.
                zal hem dat vertellen


                De sluitertijd wordt begrensd door de flits syncronisatie tijd.

                Duidelijk.

                Jan.
                Jan, voor de rest is het duidelijk en zal met deze gegevens kijken of ik mijn kennes verder kan helpen
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Flits 1DMarkII

                  Flitsen met diafragmavoorkeuze betekent invulflitsen: de sluitersnelheid is die van normale belichting zonder flits, en de flits gaat een en ander bijtrekken. Voorbeeld: nachtelijke opname van een monument met je lief op de voorgrond (textbook voorbeeld me dunkt)

                  Dat instellen van de sluitersnelheid via de menus is volgens mij via de custom functions. Gemakkelijker is denk ik in manuele stand te fotograferen, om zo niet te lange sluitertijden te krijgen. De flits gaat toch automatisch doseren.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flits 1DMarkII

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Flitsen met diafragmavoorkeuze betekent invulflitsen: de sluitersnelheid is die van normale belichting zonder flits,

                    Dat is wat er ook gebeurde, en wat ik niet begreep waarom

                    Dat instellen van de sluitersnelheid via de menus is volgens mij via de custom functions. Gemakkelijker is denk ik in manuele stand te fotograferen, om zo niet te lange sluitertijden te krijgen. De flits gaat toch automatisch doseren.


                    Zo heb ik het ook na veel proberen gedaan Sluiter op 1/60 en F op verschillende standen en dat ging wel goed

                    Dave
                    Bedankt voor deze reactie, morgen zie ik mijn kennes weer en zal hem dit vertellen
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flits 1DMarkII

                      Iedereen bedankt voor de reactie,s
                      de tips die hier gegeven zijn hebben het probleem opgelost
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment

                      Working...
                      X