Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroeg deze morgen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vroeg deze morgen...

    ...'t veld in op verder onderzoek naar de reekes in onze regio
    Heb intussen kunnen uitvlooien dat ze solitair leven, erg in een zelfde blok blijven
    en er meerdere verspreid voorkomen. Ik heb ook de indruk dat het over vrij jonge dieren gaat. Ik vermoed dus dat ze afkomstig zijn van een grotere kudde en nu hun eigen leefgebied aan het vastleggen zijn.
    Het blijft wel zeer moeilijk om ze deftig op foto te krijgen, ze zijn zeer alert.
    De foto's die ik vanmorgen genomen heb bij het doorbreken van de zon zijn vanop zo'n tweehonderd meter. Hetgeen ik hier post zijn dus zware crops.
    Zelfs op tweehonderd meter had ze me al duidelijk in de gaten, maar toen ik me liet zakken in het gras bleef ze uiteindelijk rustig verder zonnen achter haar boom





    en deze kwam tussendoor een beetje in mijn weg lopen :

    Last edited by elsan; 20 mei 2007, 10:01.
    fotosite

  • #2
    Re: Vroeg deze morgen...

    Op die afstand vind ik dat vrij goed gedaan.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Vroeg deze morgen...

      ja 200 meter ,das echt ver
      Had je honger ,, er is van die fazant zijne staart gebeten

      Comment


      • #4
        Re: Vroeg deze morgen...

        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
        Had je honger ,, er is van die fazant zijne staart gebeten
        Hij heeft speciaal deze uitgekozen omdat die beter op de foto ging, met dat staartstompje

        Wat die reekes betreft, Elsan, daar doe ik echt mijn hoed voor af. Zo scherp op die afstand,dat is vakwerk. Bij mij zouden die nogal geblurd zijn door een acuut opkomende aanval van Parkinson.
        http://www.pbase.com/neos_marc

        www.caridina.be

        Comment


        • #5
          Re: Vroeg deze morgen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Op die afstand vind ik dat vrij goed gedaan.
          dat vindt ik dan ook

          Comment


          • #6
            Re: Vroeg deze morgen...

            Vroeg opstaan loont maar weer. Wat een scherpte zeg op zo'n afstand.
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: Vroeg deze morgen...

              Dat vroege licht maakt het hier
              Fazant lijkt verontschuldigend te kijken omdat ie voor de camera loopt

              Comment


              • #8
                Re: Vroeg deze morgen...

                Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                Dat vroege licht maakt het hier
                Fazant lijkt verontschuldigend te kijken omdat ie voor de camera loopt
                Ik denk dat hij nog niet helemaal beseft wat er aan de hand is - hij kijkt eerder een beetje verwonderd. Vermoedelijk zal hij binnen een fractie van een seconde wel beseffen waar hij aan toe is en dan zal hij wel anders kijken
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Vroeg deze morgen...

                  zonder het verhaal erbij, zouden het geen bijzondere opnamen zijn, al hoe wel de laatste wel weer wat heeft.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vroeg deze morgen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zonder het verhaal erbij, zouden het geen bijzondere opnamen zijn, al hoe wel de laatste wel weer wat heeft.
                    grt,bouk.
                    Wat het verhaal op zich betreft nog dit :
                    Gisteren had ik de kans met een paar biologen te spreken over het ree-fenomeen in onze regio. De meningen zijn dus redelijk verdeeld. Sommigen gaan er van uit dat reewild tot in de 18 de eeuw redelijk voorkwam in Zuid-Oost Vlaanderen, zeg maar streek van Geraardsbergen, maar in de loop van de 19de eeuw totaal was verwenen. Anderen zeggen dan weer dat reewild nooit tot de natuurlijke fauna van Oost-Vlaanderen of West-Vlaanderen heeft behoord. Degenen die de eerste strekking aanhangen spreken dan ook eerder van een reïntegratie van het reewild in Vlaanderen, de aanhangers van de tweede soort spreken van een immigratie van het reewild in Vlaanderen.
                    Beiden zijn het er echter over eens dat het goed gaat met de reewildstand, en dat de jonge dieren dus inderdaad uitbreiding van het territorium zoeken en langzaam verder uitbreiden. Opmerkelijk hierbij is dat het vrijwel zeker is dat ze vanuit Klein Brabant komen en dus vanover de Schelde. Fysiek moeten ze in staat geacht worden de stroom bij dood tij over te zwemmen. De paar exemplaren die ik gisteren spotte, waaronder die op de foto lijken in elk geval elk een stuk van pakweg een vierkante kilometer als hun gebied te beschouwen en blijven daarin.
                    Mogelijks gaat er in beperkte mate kuddevorming komen als de bronst begint, dat wordt afwachten.
                    Ik heb in elk geval iets om naar uit te zien
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vroeg deze morgen...

                      Knappe foto's van een interessante waarneming

                      Net zoals de houtduif e.v.a. is ook de ree een "cultuurvolger".

                      Goed nieuws dat ook daar een nieuwe populatie ontstaat.

                      BTW, reeën zijn géén "kuddedieren". Zij leven nogal solitair. Doorgaans zie je ofwel de bok alleen ofwel de geit met een of twee jongen van het jaar. In strenge winters kàn het wel eens voorkomen dat héél even er een soort "kuddevorming" plaatsvindt, maar die is dan ook weer snel opgeheven.
                      Bronsttijd is ts. 15 juli en 15 augustus, met hoogtepunt eerste week van augustus...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vroeg deze morgen...

                        1 en 2 mooie waarneming goed vastgelegd, nr3 mooi geschoten

                        Comment

                        Working...
                        X