Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude telemacrozoom nog bruikbaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude telemacrozoom nog bruikbaar ?

    Ik verzamel al heel lang fototoestellen en zo ben ik ooit in
    het bezit gekomen van een telemacrozoom die op een
    analoge Pentax zat. Deze lens is voorzien van een
    verwijderbare adapterring voor Pentax.
    Nu dacht ik: moest ik een ring hebben die paste op Nikon
    dan had ik misschien een lens meer voor op mijn D80
    vermits men kan terug grijpen naar oude lenzen tot 1986 !
    Nu, ik weet niet hoe oud deze lens is en evenmin of ik die
    wel veilig kan gebruiken op mijn toestel.
    Vooral het macrogedeelte zou mij goed gelegen komen omdat ik dit niet heb met mijn 18-200 VR.
    Het gaat om een lens van het type Tamron BBAR MULTI C.
    1:4,5 85- 210mm.
    Heeft er iemand antwoord op deze vraag en is het wel de moeite om een zoektocht te beginnen naar een passende adapterring voor Nikon?
    Alvast bedankt iedereen, Alex.

  • #2
    Re: Oude telemacrozoom nog bruikbaar ?

    Waarschijnlijk kun je zoeken naar een Tamron adaptall adapter voor Nikon. Kost op Ebay met verzenden iets meer dan 30 euro.
    Wel heb ik het vermoeden dan het resultaat van de lens zal tegenvallen. Tenslotte heeft de Nikon lens 18-200 niet de toevoeging macro, maar wel stelt deze scherp tot op 50cm gemeten vanaf de sensor.



    Dat zal je Tamron lens wel niet halen en de scherpte zal ook wel achterblijven...

    Heb je behoefte aan meer macro dan kun je eventueel een tussenring kopen of een voorzetlens. Manuele macrolenzen die bruikbaar zijn vind je vanaf 50 euro.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Oude telemacrozoom nog bruikbaar ?

      Heel onverwacht is mijn zoektocht afgebroken! Mijn oude zoom vertoond ( heb ik nu ontdekt!) binnenin op het glaswerk
      onzuiverheden(lijkt schimmel) die maken dat het dus niet meer de moeite is om nog verder te zoeken.Toch bedankt voor de interessante info! Ik ga verder zoeken op de 2-dehandsmarkt naar een bruikbare macro-oplossing.

      Comment

      Working...
      X