Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigenschappen Nikkor zoomobjectief 35-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigenschappen Nikkor zoomobjectief 35-70

    Heeft er iemand ervaring met het objectief
    "Nikkor AF-D 35-70mm F 2.8 62S 62mm".(Dit kost momenteel €599.)
    Is dit objectief kwalitatief beter (en hoeveel) dan de kitlens 18-70 f/3.5-4.5G IF.
    Het objectief zou ideaal passen tussen mijn twee andere Nikkor objectieven.(17-35/2,8 & 70-200/2,8 VR)
    Mijn vraag is ook wat de kwaliteiten zijn in vergelijking met de Nikkor AF-S 17-35/2,8 77S 77mm. Van dit laatste ben ik bijzonder tevreden.
    Is deze 35-70 een snel of een traag objectief. Bij "Konijnenberg" staat ze als "High Speed" en op "www.photozone.de" als "slow".
    Kan ik het objectief evenals mijn 70-200 gebruiken voor sportwedstrijden?
    Bij voorbaat dank voor alle info en zeker voor persoonlijke ervaringen.

  • #2
    Re: Eigenschappen Nikkor zoomobjectief 35-70

    De AF van de 35-70 werkt zeker niet heel snel maar is bij goed licht prima bruikbaar en ook even goed als budgetmerken. De scherpte is vrij goed, alleen het schuifzoommechanisme werkt niet al te intuitief (langer is meer groothoek)
    Die lens nieuw kopen lijkt me geen optie, aangezien je er volop 2e hands te koop ziet voor 250-350 euro. Mocht je later toch gaan voor een 28-70afs bijvoorbeeld dan schrijf je op een nieuwe lens gelijk 300 euro af.
    Bij aankoop vooral letten op goede technische werking van zoom en AF mechanisme. Dat is aan slijtage onderhevig en als je het gevoel krijgt dat het allemaal een beetje minder strak werkt moet je zo'n lens niet kopen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Eigenschappen Nikkor zoomobjectief 35-70

      Optisch een van de betere zoomlenzen die Nikon ooit maakte
      Maar momenteel wat uit de tijd vrees ik, vergeleken met de AFS lenzen van tegenwoordig, het hangt er natuurlijk van af waarvoor je deze wil gebruiken, maar steeds wisselen tussen de 17-35 en de 35-70 voor gewoon reportagewerk het meest gebruikte gebied ligt hiervoor eigenlijk tussen de 20mm en 50mm bij een cropcamera zoals alle Nikons op dit moment.

      Comment


      • #4
        Re: Eigenschappen Nikkor zoomobjectief 35-70

        Ik heb deze lens en ik ben er echt heel tevreden van, zoals al gezegd is ze optisch zeer sterk, ze kan zeker de concurrentie aan met de 28-70 2.8 (kijk maar naar deze link).
        De 18-70 heb ik niet maar ik ben er vrij zeker van dat de 35-70 een stuk beter is.

        Net als jou heb ik ook de 17-35 2.8 en samen vormen ze een heel sterk duo . Ik ben het er wel met eens dat dit betekend dat je soms van lens moet wisselen (maar dat heeft iemand die met primes werkt ook ), maar je krijgt in ruil dan ook heel wat kwaliteit.
        Meestal werk ik zo dat ik eerst kies wat ik wil fotograferen en dat ik dan daarvoor de juiste lens neem. Met een 17-55 zal je inderdaad wel minder moeten wisselen, maar het beperkte bereik dwingt mij om meer te zoeken naar een foto ipv 'gewoon' de zoom te gebruiken om zo te kadreren. En je hebt dan nog het kleine voordeel op de 17-55 dat je 15 mm extra hebt en dat kan soms wel eens handig zijn.

        Als ik die van mij trouwens vergelijk op 35mm dan komt de 35-70 er als de scherpste van de twee uit.

        Wat betreft AF is ze niet echt heel snel, maar traag kun je haar toch ook niet noemen, voor mij is dit nog nooit echt een probleem geweest.
        Aan de schuifzoom moet je in begin wat gewoon worden, maar daarna stel je je daar geen vragen meer bij.

        Nieuw zou ik ze niet kopen, want met wat zoeken kan je ze voor heel wat minder tweedehands kopen
        Nice pen, bet you write good stories with it.
        Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

        Comment

        Working...
        X