Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij wie uitproberen: canon 70-200 IS f4 / f2.8 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bij wie uitproberen: canon 70-200 IS f4 / f2.8 ??

    Hallo BD'ers,

    Ik ga volgende maand de canon 70-200 IS f2.8 of f4 aanschaffen.

    Ik heb nog geen van beide lenzen kunnen proberen/uittesten/gebruiken en had daar graag eens de gelegenheid toe gehad (en liefst in een onbedwongen sfeer, wat een winkel imho niet is).

    Mijn grootste bezorgdheid is het gewicht van de f2.8 (ik zou met deze lens voornamelijk uit de hand willen fotograferen --> mogelijk of gebruiken jullie statief?) en ik lees ook op verschillende fora dat de f4 scherper zou zijn.

    Wie in de regio Brugge/kortrijk/Gent heeft één van deze prachtlenzen en wil mij de gelegenheid geven deze even te testen en van ervaring te wisselen? Ik lees regelmatig mij PM's dus laat een berichtje na.

    Alvast hartelijk dank bij voorbaat!
    Last edited by DimitriM; 19 mei 2007, 20:59.
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

  • #2
    Re: Bij wie uitproberen: canon 70-200 IS f4 / f2.8 ??

    Telezooms van 1,5 kg zijn zeker geen lenzen die je voor recreatief gebruik de hele dag in je tas hebt. De scherpte van de f4 70-200 (met EN zonder IS) is ruim voldoende. De 2.8 zal niet scherper zijn en is dus alleen interessant als je regelmatig 2.8 nodig hebt.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Bij wie uitproberen: canon 70-200 IS f4 / f2.8 ??

      Heb deze lens 70-200 f2.8 eens kunnen uittesten... Kan alleen maar zeggen dat deze lens zeeeer scherp is. Mocht ik het geld ervoor hebben, kocht ik hem.

      Tim W.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #4
        Re: Bij wie uitproberen: canon 70-200 IS f4 / f2.8 ??

        ik heb de 70-200L F2.8 voor je liggen om te proberen,maar ik kom komende weken niet in gent of omstreken
        ik woon in essen (dat is bij kalmthout/wuustwezel) , dik uurke rijden vanuit gent

        met zonnig weer is uit de hand perfect te doen..vanaf sluitertijd onder de 1/100e duikt moet ik extra mijn best doen om de lens stabiel te houden of pak ik mijn statiefke
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment

        Working...
        X