Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke sigma lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke sigma lens?

    Wat is precies het verschil tussen volgende lenzen:
    1) Sigma 28-300mm/3.5-6.3 DG MACRO Canon (299euro)
    2) Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

    Ik ben een beetje aan het zoeken naar een goede allround lens, maar de zoom is me het belangrijkste.

  • #2
    Re: Welke sigma lens?

    Als je echt wil kiezen,dan ga ik voor de 70-300 apo.
    Heeft een redelijke macro functie en vooral op 300 mm nog redelijk scherp.

    De 28-300 is nogal soft op 300 mm,kan ook bijna niet anders met een bijna 11x zoom en zo'n prijs héé

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

    Comment


    • #3
      Re: Welke sigma lens?

      Als je kiest dus die twee, neem dan de 70-300.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Welke sigma lens?

        Pak maar de 70-300... Die zal je heel wat betere kwaliteit leveren.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Welke sigma lens?

          Ik kom een beetje het topic stelen, maar ik denk dat er nog wel mensen zich dan automatisch de vraag gaan stellen wat met de 70-300 van een merk zoals Nikon?

          Ik weet dat dit al vele malen teruggekomen is, maar in mijn concreet geval ben ik beginnend met de fotografie, ik heb de zware investering van een Nikon D80 achter de rug. Ik weet dat je bij de Nikon bijv. de VR hebt die erg goed blijkt te zijn en dat zal zijn meerprijs ook wel hebben, maar de Sigma kan toch ook niet slecht zijn vermoed ik?
          De reden dat ik een tele zoals een 70-300 zou willen kopen is met een vakantie naar Australië in het achterhoofd. Daar ga je toch regelmatig eens zo een lens op willen zetten... Ik ga echter geen statief mee kunnen nemen, krijg ik dan nog wel mooie foto's getrokken of kan ik dan toch weer beter voor de Nikon met VR gaan?

          Hopelijk snappen jullie mijn verwarring en kunnen jullie mij wat nuttige tips geven. Aan de topic starter, mijn excuses voor de kleine kaping

          Comment


          • #6
            Re: Welke sigma lens?

            ik heb zelf de 70-300 en ben er heel blij mee.

            Voordelen:
            goedkoop
            macro-functie (die ik zelden gebruik, omdat ik een macrolens heb...)
            heel scherp op 7.1
            een rood lijntje

            Nadelen:
            niet zo lichtsterk op 300mm (f/5.6)
            kan soms nogal traag focussen, vooral in donkere omstandigheden

            Ik heb ze voor iets meer dan 200€ gekocht in Antwerpen, en ben er heel blij mee. Ze presteert beter dan ik verwacht had. Soms is ze wel wat aan de trage kant, dus niet zo geschikt voor sport.

            en codemann: bij mijn weten is australië toch een vrij zonnig land, dus ik denk dat je met deze lens weinig problemen zult hebben. Ik kan tot 1/50ste gaan op 300mm, dus dan moet het al heel slecht weer zijn om zelfs nog langere tijden te hebben. En wees niet bang om je iso wat omhoog te halen. Ik weet niet hoe jouw D80 presteert, maar mijn 350D is nog heel behoorlijk op iso 400. Het is zeker geen miskoop gezien de prijs.

            Comment


            • #7
              Re: Welke sigma lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
              ik heb zelf de 70-300 en ben er heel blij mee.

              Voordelen:
              goedkoop
              macro-functie (die ik zelden gebruik, omdat ik een macrolens heb...)
              heel scherp op 7.1
              een rood lijntje
              ...
              Bedankt voor de feedback!

              Comment


              • #8
                Re: Welke sigma lens?

                Zo'n 28-300 zoom is op een dslr qua optische eigenschappen net geen ramp, geen geld aan uitgeven.
                Voor 70-300 bereik ook de nieuwste Tamron DI variant niet verwaarlozen: kost bijna niks en heeft een prettigere balans op een d80 dan de Sigma apo lens.
                Is het budget van 550 euro geen probleem dan is de Nikon met VR natuurlijk sterk te preferen.
                Je bent trouwens echt een kei als je op 300mm met een crop 1.5 camera (dus 450mm) met een 50e seconde consistent scherpe foto's maakt. Ik bedoel dan niet een enkele die gelukt is danzij een goede balans en een combinatie van lage bloeddruk en perfecte timing mbt je hartslag, maar gewoon 9 v.d. 10 scherp.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Welke sigma lens?

                  Ik ben vorige zaterdag de 70-300 gaan halen op de 400D, het is nog wat experimenteren, maar er komen zeker scherpe fotos uit op 300mm met de losse hand.
                  Ook de macro functie is heel handig

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke sigma lens?

                    Ik heb ze nu beiden, de Sigma 70-300 APO (niet DG!) , en de Nikon 70-300 VR , ik moet zeggen, zelfs zonder VR aan te schakelen een groot verschil in kwaliteit. ('k weet prijs ook , maar toch het verschil meer dan waard)
                    Het enige wat ik minder vind is dat op de Nikon VR versie er geen "macro" (eerder close-up met 1:2.1) stand is.
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke sigma lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                      Ik heb ze nu beiden, de Sigma 70-300 APO (niet DG!) , en de Nikon 70-300 VR , ik moet zeggen, zelfs zonder VR aan te schakelen een groot verschil in kwaliteit. ('k weet prijs ook , maar toch het verschil meer dan waard)
                      Het enige wat ik minder vind is dat op de Nikon VR versie er geen "macro" (eerder close-up met 1:2.1) stand is.
                      Zeer interessant statement!

                      Kan je ons aan de hand van identieke opnamen het "kwaliteitsverschil" ts. de Nikon en de Sigma duidelijk maken?...
                      Benieuwd om die beelden even te zien...
                      Mss. koop ik dan toch nog wel die VR?...


                      Mijn ervaringen met de Sigma 70-300 APO DG (als "meeneem-wandellens") zijn verrassend positief, zoals mag blijken uit mijn eerdere postings terzake (mét voorbeelden)...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke sigma lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Je bent trouwens echt een kei als je op 300mm met een crop 1.5 camera (dus 450mm) met een 50e seconde consistent scherpe foto's maakt. Ik bedoel dan niet een enkele die gelukt is danzij een goede balans en een combinatie van lage bloeddruk en perfecte timing mbt je hartslag, maar gewoon 9 v.d. 10 scherp.
                        Ik wou eigenlijk zeggen dat voor mij mogelijk is om in sommige gevallen tot 1/50ste te gaan. Als ik ergens tegen kan leunen ofzo. Maar 9 op de 10 scherp, daar droom ik alleen van . Meestal probeer ik toch om minstens 1/160ste te halen op 300mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke sigma lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          Zeer interessant statement!
                          Ook wel subjectief, heb 'm trouwens nog niet zo lang.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          Kan je ons aan de hand van identieke opnamen het "kwaliteitsverschil" ts. de Nikon en de Sigma duidelijk maken?...
                          Benieuwd om die beelden even te zien...
                          Mss. koop ik dan toch nog wel die VR?...
                          Goed, ik hou me er even mee bezig. 'k Was toch sowieso van plan eens de 70 en 300 standen van beide te vergelijken om te zien hoeveel "marge" ze nemen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          Mijn ervaringen met de Sigma 70-300 APO DG (als "meeneem-wandellens") zijn verrassend positief, zoals mag blijken uit mijn eerdere postings terzake (mét voorbeelden)...
                          Misschien is dat dan wel het verschil tussen de DG en de niet-DG versie.
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke sigma lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                            ...
                            Misschien is dat dan wel het verschil tussen de DG en de niet-DG versie.
                            Who knows?... maar ik denk het eigenlijk niet...

                            Er is al veel geschreven over "DG" vs. "non-DG", maar ik heb nog nergens een eenduidig bewijs gevonden dat DG zoveel "beter" zou zijn in de praktijk.

                            Ben benieuwd naar je resultaten!

                            Comment

                            Working...
                            X