Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook rare kwieten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook rare kwieten

    Laatst was hier een titel 'rare kwieten', wel deze vind ik ook onder die noemer vallen.

    Ik kreeg overal berichten van Witwangsternen die onze contreien aandoen de laatste dagen. Dus deze namiddag even gaan zoeken, helaas zonder resultaat. Wel zag ik deze schilpadden van een schraal zonnestraaltje genieten.



    Groetjes

    Marc
    http://www.pbase.com/neos_marc

    www.caridina.be

  • #2
    Re: Ook rare kwieten

    De zon komt piepen en ze zijn er ook,lekker genieten!Mooi.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Ook rare kwieten

      vind de schilden van de Roodwang te blauw.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ook rare kwieten

        ik vind dat er iets te veel is omgesprongen met noise-remover...

        Een 30D moet toch 400 iso aankunnen zonder al te veel ruis?
        Fotogallery
        My Pictureblog

        Comment


        • #5
          Re: Ook rare kwieten

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind de schilden van de Roodwang te blauw.
          grt,bouk.
          Ik vind ze ook merkwaardig blauw, maar aan de andere kant lijken het rood en geel me wel realistisch. Speling van het licht waarschijnlijk ?

          Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
          ik vind dat er iets te veel is omgesprongen met noise-remover...

          Een 30D moet toch 400 iso aankunnen zonder al te veel ruis?
          Waar je dat haalt is me een compleet raadsel. Ik mis geen detail in de gele lijnen, niet in de ogen, niet in het schild en er blijft zelfs detail op de gestrekte poot. Moet je mij eens uitleggen waarop je je baseert want dat zie ik echt niet
          Enige waar ik nog zou kunnen inkomen is dat het stuk hout soft aandoet.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Ook rare kwieten

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Waar je dat haalt is me een compleet raadsel. Ik mis geen detail in de gele lijnen, niet in de ogen, niet in het schild en er blijft zelfs detail op de gestrekte poot. Moet je mij eens uitleggen waarop je je baseert want dat zie ik echt niet
            Enige waar ik nog zou kunnen inkomen is dat het stuk hout soft aandoet.
            Inderdaad, de schildpadjes zelf zijn goed scherp.
            Maar de takken waar ze op zitten zijn allesbehalve vol met detail.
            Ook de voorgrond is raar, met f/8 op 400mm
            (ik heb ook een 400mm (wel geen L) dus ik weet waarover ik spreek)
            heeft die normaal wel meer detail.

            Sorry dat ik de opmerking maakte, maar naar mijns inziens is deze terecht,
            ik zie persoonlijk liever wat ruis dan geen detail.
            Natuurlijk zijn de schildpadjes niet ge-denoised, maar met masks is dat niet zo moeilijk.

            Ik sta steeds vol bewondering voor jullie (Neos en Elsan) foto's,
            maar af en toe moet kritiek kunnen vind ik. Ook op een gevestigde waarde.
            Fotogallery
            My Pictureblog

            Comment


            • #7
              Re: Ook rare kwieten

              Moet uiteraard kunnen, maar om eerlijk te zijn : dat blauw stoort me meer dan die,tak die mogelijks te soft is.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Ook rare kwieten

                blauw soort mij persoonlijk niet, dat is gewoon de lichtinval,
                zoals reeds gezegd is het geel en rood wel prachtig van kleur,
                dus stoort mij dit niet.
                Fotogallery
                My Pictureblog

                Comment


                • #9
                  Re: Ook rare kwieten

                  Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
                  Inderdaad, de schildpadjes zelf zijn goed scherp.
                  Maar de takken waar ze op zitten zijn allesbehalve vol met detail.
                  Ook de voorgrond is raar, met f/8 op 400mm
                  (ik heb ook een 400mm (wel geen L) dus ik weet waarover ik spreek)
                  heeft die normaal wel meer detail.
                  Deels heb je gelijk, Fopsop, wat die takken betreft. Maar de voorgrond, die is nooit scherp bij 400mm, zelfs niet op F8. Bij 400mm is de scherptediepte heel klein en 2/3 van die scherptediepte valt dan nog eens achter het focuspunt.

                  Sorry dat ik de opmerking maakte, maar naar mijns inziens is deze terecht,
                  ik zie persoonlijk liever wat ruis dan geen detail.
                  Natuurlijk zijn de schildpadjes niet ge-denoised, maar met masks is dat niet zo moeilijk.

                  Ik sta steeds vol bewondering voor jullie (Neos en Elsan) foto's,
                  maar af en toe moet kritiek kunnen vind ik. Ook op een gevestigde waarde.
                  Wat je kritiek betreft, daar heb ik geen enkel probleem mee, als die gegrond is, zoals in dit geval.

                  @ Bouk en Elsan:

                  Wat die blauwe kleur betreft, wel dat viel me al op bij de schilpadden zelf. Je ziet ze van groen over bruin tot deze kleur. Denk dat het iets te maken heeft met de watersamenstelling. Bij ijzerhoudend water, dat zelf wat bruin van kleur is zie je gewoonlijk bruinige exemplaren. Helder water geeft dan gewoonlijk groene. Hier was het in een turfput, met redelijk zwart water.

                  Misschien dat die blauwe kleur nog wat geaccentueerd is door het gebruik van een invulflits. In de exif die op mijn Pbase site staat is het gebruik van flash niet vermeld, maar in de exif van de Raw-file staat dit wel. Ik had flits gebruikt omdat er zich anders zware slagschaduwen vertoonden.

                  Heb nu weinig tijd, maar 'k zal vanavond eens een remake uitvoeren van deze foto.

                  Bedankt voor jullie opmerkingen, ik kan er alleen maar uit leren.
                  http://www.pbase.com/neos_marc

                  www.caridina.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook rare kwieten

                    Zo, ik heb mijn huiswerk gemaakt:



                    Beter zo? Die blauwe kleur, die zit in de originele rawfile,dus het enige dat ik kon doen is het een beetje desatureren.

                    Groetjes

                    Marc
                    http://www.pbase.com/neos_marc

                    www.caridina.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook rare kwieten

                      Alle dagen sta ik hier versteld van wat er met fotobewerking allemaal mogelijk is. Zeer leerrijk.
                      De schildpadden minder blauw, de tekening terug in het hout, maar het wateroppervlak in de voorgrond heeft een bijzonder harde en onnatuurlijke glans gekregen.

                      EN ZO IS HET ALTIJD WAT!

                      Jammer van het huiswerk, maar ik vind de eerste het mooist.

                      Zeg Neos, had je ze niet onder mekaar kunnen posten? Ik heb heel wat op en af moeten fietsen om te kunnen vergelijken.

                      Vriendelijke groet,

                      Jos
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook rare kwieten

                        Je ziet ze overal de kop op steken.(letterlijk)

                        Nog zo een exoot waar men over X-aantal jaar geen blijf mee weet.


                        De aangepaste versie komt het kortste tegen de werkelijkheid aan.
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook rare kwieten

                          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                          Je ziet ze overal de kop op steken.(letterlijk)

                          Nog zo een exoot waar men over X-aantal jaar geen blijf mee weet.


                          De aangepaste versie komt het kortste tegen de werkelijkheid aan.
                          De grijzere toon van het schild is idd realistischer vind ik.
                          Exoot, tot daar aan toe, maar dit is nog eens een uitmuntende rover erbij.
                          Bijtgrage beestjes en behoorlijk snel in het water
                          fotosite

                          Comment

                          Working...
                          X