Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bosfazant deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bosfazant deel 2

    Al een hele tijd heb ik deze donkere Fazantenhaan in het oog. Hij heeft andere en zelfs nog mooiere kleuren dan de vorige haan die ik hier postte. Zelfs zijn staart is uitzonderijk lang, wat mooi "kadreren" op de foto niet makkelijker maakt.
    Gewoonlijk zat hij heel ver en was hij ook zeer schuw. Vandaag heb ik me dan eens goed weggestoken en hem kunnen verschalken




    Ook dit hennetje kunnen verrassen, die drukken zich gewoonlijk plat tegen de grond als ze onraad voelen en zijn dan niet meer te fotograferen. Deze was ik echter te vlug af.



    Groetjes

    Marc
    Last edited by Neos; 18 mei 2007, 03:24.
    http://www.pbase.com/neos_marc

    www.caridina.be

  • #2
    Re: Bosfazant deel 2

    't Is nie te doen, 't is nie te doen!!

    Hij knipt ze uit de boekskes!

    (Jos alweer huilend af)
    Last edited by Jos Vanhengel; 18 mei 2007, 16:28.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Bosfazant deel 2

      Die donkere hanen zijn prachtig. Ik volg al een tijdje (eigenlijk al van vorig jaar)
      een prachtige zwarte haan, moet al een heel oud exemplaar zijn, Spaanse bosfazant, veel groter dan onze hanen. Die kerel is zo leep dat ik nog nooit een zuiver shot kunnen plaatsen heb. Opvliegen heb ik ook nog nooit zien doen, hij rent altijd in de dekking. Op die manier heeft hij dus ook al ettelijke jachtseizoenen weten te overleven.
      Hennetje is wel een zeer licht exemplaar ? Ze zitten er in die kleurvariant ook bij ons, al zijn de meeste wel donkerder.
      BTW : de hanen moeten in de warme aprilmaand serieus tekeer gegaan zijn, heb er al verschillende gezien die hun staart kwijt zijn
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Bosfazant deel 2

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        't Is nie te doen, 't is nie te doen!!

        Hij knipt ze uit de boekskes!

        (Jos alweer jankend af)
        Ja, 'n mens zo voor minder ontmoedigt geraken hé...
        Alweer 2 prachtshots erbij dus!!
        ~Lieve groetjes, Saskia~
        Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
        Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

        Comment


        • #5
          Re: Bosfazant deel 2

          Vind het mannetje in de éérste reeks mooier weergegeven, deze reeks vind ik net ietsje te licht uitvallen (vermoed dat het licht hier wel voor iets tussen zit).
          Toch knap dat je ze er volledig op hebt gekregen
          Last edited by jpjp; 18 mei 2007, 10:50.

          Comment


          • #6
            Re: Bosfazant deel 2

            2 goeie met mooie kleuren.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Bosfazant deel 2

              laatst zat ik in een veestal in de weide achter een camouflagenet als er zo eentje bij mij binnenwandelde samen met z'n hen...ik kon niet bij de camera want dan moest ik bewegen, en dan waren ze natuurlijk schoepes! wel mooie beestjes hé!..ik zal nog een terug moeten zo te zien!...mvg!
              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

              http://pallenhoven.be

              Comment

              Working...
              X