Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

    ik vroeg mij af is deze lens 1350 euro waard in vergelijking met andere merken in verband met,scherpte ,algemene kwaliteit van de opnames etc ik weet dat er genoeg informatie beschikbaar is op het internet maar resolutie chards en uitgebreide testverslagen zijn geen erzats voor gebruikservaringen van mensen die weten waarover ze spreken en die kunnen vergelijken met lenzen die ze bezitten of gehad hebben , dus laat die reacties maar komen

  • #2
    Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

    De 17-55 is een handige lens, bijna even goed als de 17-35 en 28-70 afs lenzen. Werk je vooral in dat bereik dan is het een uitstekend compromis.
    Voor hetzelfde geld koop je een Tokina 12-24, een 70-300VR, een 18-70 en een 1.4 50mm....
    Het is voor ieder gebruik verschillend wat het beste is voor de prijs.
    De Tokina 16-50mm zou er onderhand toch ook eens aan moeten komen...
    Als je een snelle Af nodig hebt voor reportagewerk is de 17-55 afs in ieder geval wel de lens bij uitstek; tweedehands overigens ook vaak wel voor minder te koop.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

      Ik heb zowat een jaartje geleden er eentje (tweedehands) kunnen kopen en heb dat mij nog geen moment beklaagd Er is pas nog een exemplaar voor 900 euro op dit forum aangeboden.

      Het is een snelle, lichtsterke en contrastrijke lens voor reportagewerk waarbij je in de actie wil/kan werken.

      Voor portretwerk buiten of in ruimere studio is 55mm misschien aan de korte kant, daar zal de 28-70mm wel uitblinken. Maar in het algemeen zou ik zelf niet zonder dat 17-28mm bereik willen werken.
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

        Voor mij een heel handige en practische lens, die zeker de naam Nikon en zijn geld waard is
        Vroeger had ik de 28-70 f2.8 AFS toen ik volledig digitaal ben gegaan heb ik deze verkocht, moest Nikon op termijn met een betaalbare Full Frame komen zal ik daar zeker spijt van krijgen, maar momenteel ben ik heel tevreden met de prestaties van mijn D200/D2H.
        De 17-55 AFS zit er bij mij dan ook voor 70% van de tijd op mijn camera, portretten maak ik met de 85mm f1.4 AFD heel wat tragere focus, maar voor dit soort werk helemaal geen probleem
        Piratenglas zoals Sigma/Tamron/Tokina enz zijn voor mij niet meer weggelegd, ik heb ze allemaal gehad, en bij iedere was er wel iets dat haperde, schraapte of wat anders, kortom geen enkele kon aan het topglas van Nikon tippen, maar je betaald er dan ook een ferme prijs voor
        Gelijk wie er eerlijk wil voor uitkomen, en met een andersmerkige lens werkt, verlangt in stilte toch wel om het betere glas van Nikon, maar dan praat ik niet van de kitlenzen.
        Canon/Sony/Pentax enz. gebruikers zullen wel hetzelfde gevoel hebben zeker

        Comment


        • #5
          Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

          Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
          Er is pas nog een exemplaar voor 900 euro op dit forum aangeboden.
          Daar ik de snelste was, reeds gereserveerd (indien de lens apart verkocht wordt)!
          Momenteel geen fototoestel meer!

          Comment


          • #6
            Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

            Technische verslagen zijn er inderdaad genoeg te vinden op het internet. Ik gebruik echter regelmatig de site van Thom Hogan (als je eenmaal een van zijn boeken gelezen hebt kan je niet naast deze naam). Daar vind je alles over de Nikon inclusief reviews over lenzen in de praktijk; hoe ze aanvoelen, hoe ze zich gedragen etc. Voor deze lens is er een goede review beschikbaar http://www.bythom.com/1755lens.htm.
            Wat een full range zoom betreft, die is er sinds kort. Kijk eveneens maar eens naar de review onder http://www.bythom.com/18200lens.htm De quote 'superzooms shouldn't be this good' zegt al genoeg. Een diafragma opening van 3.5 is niet zo sterk als een 2.8 maar deze lens zal het zeker goed doen in de consumentenmarkt, komt daarbij dat je zo goed als geen lenswissel meer nodig hebt wat voor je CCD wel zo prettig is.
            Insiders beweren dat Nikon de productie van deze lens al sterk gereduceerd heeft omdat ze de positie van het andere Nikon glas in de markt in gevaar brengt. Ik heb deze lens zelf al in handen gehad en ik moet toegeven dat je prestaties ziet die je niet verwacht. Voor mezelf hou ik me toch aan de regel om niets groter dan 3X zoom aan te schaffen. In Abu Dhabi hadden ze deze lens voor 750 €.

            Comment


            • #7
              Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Voor mij een heel handige en practische lens, die zeker de naam Nikon en zijn geld waard is
              Vroeger had ik de 28-70 f2.8 AFS toen ik volledig digitaal ben gegaan heb ik deze verkocht, moest Nikon op termijn met een betaalbare Full Frame komen zal ik daar zeker spijt van krijgen, maar momenteel ben ik heel tevreden met de prestaties van mijn D200/D2H.
              De 17-55 AFS zit er bij mij dan ook voor 70% van de tijd op mijn camera, portretten maak ik met de 85mm f1.4 AFD heel wat tragere focus, maar voor dit soort werk helemaal geen probleem
              Piratenglas zoals Sigma/Tamron/Tokina enz zijn voor mij niet meer weggelegd, ik heb ze allemaal gehad, en bij iedere was er wel iets dat haperde, schraapte of wat anders, kortom geen enkele kon aan het topglas van Nikon tippen, maar je betaald er dan ook een ferme prijs voor
              Gelijk wie er eerlijk wil voor uitkomen, en met een andersmerkige lens werkt, verlangt in stilte toch wel om het betere glas van Nikon, maar dan praat ik niet van de kitlenzen.
              Canon/Sony/Pentax enz. gebruikers zullen wel hetzelfde gevoel hebben zeker
              Ik kan dit alleen maar volmondig bijtreden.
              17-55 is ook mijn werkpaardje geworden. Bij aanschaf hiervan kijk je niet meer om naar andere lenzen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                Dit is gewoon de zoomlens die de scherpste beelden afleverd (ook op F2.8)
                Ik heb met de sigma 24-70 F2.8 macro gewerkt en
                met de Sigma 18-50 DC F2.8. Maar die kunnen niet tippen aan de Nikon hoor.
                Prachtige reportage lens. Al heeft op de 17 mm stand wel wat vervorming.
                Alleen mis ik nog VR op deze lens .
                Waarom ze dit nog niet in overweging nemen begrijp ik niet
                Zo pas een huwelijk er mee gedaan en dan mis ik dat wel VR.
                Werk nu op ISO 800 in kerk en sluitertijd is dan 1/80.
                met VR zou ik op Iso 640 kunnen werken met een sluitertijd van 1/40.
                Spijtig vind ik dat
                Onder Foto's genomen met deze Nikon lens, zijn wel verkleinde beelden maar geloof me in orginele resolutie zijn ze super hoor.




                Last edited by jan van ginkel; 18 mei 2007, 12:59.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment


                • #9
                  Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Voor mij een heel handige en practische lens, die zeker de naam Nikon en zijn geld waard is
                  Vroeger had ik de 28-70 f2.8 AFS toen ik volledig digitaal ben gegaan heb ik deze verkocht, moest Nikon op termijn met een betaalbare Full Frame komen zal ik daar zeker spijt van krijgen, maar momenteel ben ik heel tevreden met de prestaties van mijn D200/D2H.
                  De 17-55 AFS zit er bij mij dan ook voor 70% van de tijd op mijn camera, portretten maak ik met de 85mm f1.4 AFD heel wat tragere focus, maar voor dit soort werk helemaal geen probleem
                  Piratenglas zoals Sigma/Tamron/Tokina enz zijn voor mij niet meer weggelegd, ik heb ze allemaal gehad, en bij iedere was er wel iets dat haperde, schraapte of wat anders, kortom geen enkele kon aan het topglas van Nikon tippen, maar je betaald er dan ook een ferme prijs voor
                  Gelijk wie er eerlijk wil voor uitkomen, en met een andersmerkige lens werkt, verlangt in stilte toch wel om het betere glas van Nikon, maar dan praat ik niet van de kitlenzen.
                  Canon/Sony/Pentax enz. gebruikers zullen wel hetzelfde gevoel hebben zeker
                  Is er al een nieuwe Nikon AF-S D 17-55mm F:2.8 uit?
                  Zou er dan toch een full frame uitkomen?
                  zie:http://www.studio73.be/content/studi...Q==&startrow=6
                  Nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                    Verwarring allom
                    Op de website van Nikon niks over deze nieuwe lens.
                    Maar op deze link
                    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

                    een 17-55 F2.8 Fullframe.
                    Is dit waar ?
                    Maar in de omschrijving spreken ze van een 17-35 mm?
                    Maar op de foto staat op de lens 17-55, en ik zie ook diafragma aanduidingen op deze lens.
                    Is er toch een fullframe camera op komst van Nikon.
                    Last edited by jan van ginkel; 18 mei 2007, 15:04.
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

                    Comment


                    • #11
                      Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                      Is een tikfout. Het betreft de 17-35.
                      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                      Uit: Apocrief

                      Comment


                      • #12
                        Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                        Is een tikfout. Het betreft de 17-35.
                        Oeps had ik niet gezien. Dan heb ik de mijne toch niet te vroeg gekocht.
                        Nikon

                        Comment


                        • #13
                          Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                          Oef...Ik dacht ook al dat ik mijn Nikon te vroeg gekocht had.
                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment


                          • #14
                            Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                            17-55
                            Mijn lensje, standaard op mijn camera.
                            Een lens die je koopt voor een heeeele lange tijd.
                            Is hij zijn geld waard? ik vind van wel ( 2e hands voor 1000 euro kocht ik de mijne)

                            Gr kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: is de nikkon 17-55 2.8 zijn geld waard ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JV2000 Bekijk bericht
                              Kijk eveneens maar eens naar de review onder http://www.bythom.com/18200lens.htm De quote 'superzooms shouldn't be this good' zegt al genoeg.
                              Ik heb die 18-200VR eveneens, en ben daar heel gelukkig mee als dé (vaak enige) lens die meegaat op reis of telkens wanneer in mijn D200 "zomaar" meeneem.

                              Maar ik ga die zelfs niet vergelijken met mijn 17-55 of 70-200VR... Gewoon een andere oplossing voor een heel ander probleem.

                              Niet elke maaltijd moet in een sterrenrestaurant!
                              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                              Comment

                              Working...
                              X