Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen minolta apo 100-300 / 100-300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen minolta apo 100-300 / 100-300D

    Wat is het verschil tussen een
    minolta apo 100-300
    minolta apo 100-300D
    minolta apo 100-300 xi
    Wat ik zie is dat de 300D bijna niet verkrijgbaar is.. en een iets andere behuizing heeft. Maar verder? Hij komt op een Sony A100.

  • #2
    Re: Verschil tussen minolta apo 100-300 / 100-300D

    Een heel aardige site om wat meer over lenzen voor de minolta\sony mount te weten te komen is www.dyxum.com . In het deel over lenzen worden alle lenzen toegelicht die beschikbaar zijn in deze vatting met beoordelingen van gebruikers. Daar kun je vinden dat de D apo versie het beste beoordeeld wordt. De Xi versie is een versie die een aantal extra funcitonaliteiten heeft die in combinatie met een aantal analoge spiegelreflexen werkten. Dit werkt waarschijnlijk niet op de sony, en heeft dus geen toegevoegde waarde.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen minolta apo 100-300 / 100-300D

      Hallo Bask,
      bedankt voor je reactie, ik was op dyxum al aan het zoeken geweest maar echt verschillen tussen de lenzen kon ik niet vinden. Een verkoper vertelde mij dat de D te maken heeft met het doorgeven van de afstand op de flitser, maar de flitser kan gewoon TTL werken. (A100) zodat de D geen toegevoegd waarde zou hebben. De foto's op dyxum van de D vind ik echter mooier.

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen minolta apo 100-300 / 100-300D

        Ik denk dat deze samenvatting in de Dyxum lens database een goed overzicht geeft van de verschillen tussen D en niet-D :
        Comments: This is the latest version of the lens and most probably the best one to look for.
        Optically, the lens is the same as older versions but some things are improved:
        - circular blades
        - D compatible (for ADI flash)
        - larger focus ring (easier to operate)
        - focus ring does not rotate in AF mode

        Ik vond de foto's genomen met de D-versie beter, en de lens is ook handiger in gebruik door de bredere en niet-roterende focusring.

        De 100% compatibiliteit met de D-flitsers is goed meegenomen, maar persoonlijk vind ik dat er uiterst weinig situaties zijn waarin ik dit soort lens in combinatie met een flitser gebruik.

        Hoe dan ook, als je de keuze hebt, denk ik dat je het beste af bent met een D-versie, ook al kost die gewoonlijk iets meer dan de niet-D.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment

        Working...
        X