Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

    welke van deze 3 toestellen zou uw voorkeur genieten en waarom
    ik geraak er namelijk niet meer aan uit

    voor mij is het zoombereik enorm belangrijk daar ik vooral veel met paarden bezig ben
    ook de snelheid van het toestel ( snelle opname's en toch scherp )

    bedankt voor de moeite
    Panasonic FZ 150

  • #2
    Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

    Als je even gaat kijken op dpreview.com dan zal de Olympus waarschijnlijk snel afgevoerd worden van uw lijstje.
    Tussen de Sony en de Pana zal de keuze moeilijker zijn.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

      ik zit juist met zelfde probleem.

      Ben al een paar weken aant het wikken en wegen.
      En moet zeggen pana ziet er gemakkelijk uit om mee te werken en degelijker,
      Maar de sony vind ik beter kwa foto's (toch de macro) bovendien heeft die een 15x optisch. en kost de teleconverter minder bij sony dan pana.

      Het manueel scherp stellen vind ik handig bij de pana, bij de sony ziet het er maar onhandig uit.

      elk toestel heeft dan weer zijn voor en nadelen.

      wat ik wel weet is de prijs. voor sony heb ik bijna een teleconverter erbij voor de prijs van een standaard pana.

      dus welkom in het dilemma sony vs pana

      hopelijk kiezen wij de goeie
      groeten davy
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

        het is de fz50 geworden
        Panasonic FZ 150

        Comment


        • #5
          Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

          ik zit ook met die keuze maar versta niet wat er mis is met de olympus sp550 ik dacht namelijk meer aan die camera omdat ik al testfotos gezien heb en die waren heel mooi en echt scherp ,zie hier de foto. www.dpreview.com/gallery/olysp550uzsamples/
          Last edited by koen1950; 25 juni 2007, 11:40.

          Comment


          • #6
            Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

            Zet de lens van de Panaconic op de Olympus en je hebt een sublieme camera.
            De Olympus heeft nogal wat last van CA (groene en rode randen bij kleurovergangen). Vooral zichtbaar op de tweede foto op de kop en de vleugel van de vogel).
            Inzake CA steken de Pana's met kop en schouder boven de meeste andere prosumers uit. En dat heeft vooral te maken met de kwaliteit van de lens.
            Last edited by nete; 25 juni 2007, 12:00.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

              heb de testfotos bekeken van de pana en denk er nu toch ook over om over te gaan naar die, heel mooie foto's, was beetje bang van die ruis op 800 en hoger, maar dat valt wel goed mee je moet het eerst zien he en wat ik ook erg waardeer dat ie 739 gr weegt tegenover de olympus 355 weegt zoveel als een reflex
              Last edited by koen1950; 25 juni 2007, 12:08.

              Comment


              • #8
                Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

                Als het om snelheid gaat zou ik kiezen voor een camera die een mechanische zoomring heeft en niet van die knopjes zoals op de H reeks van Sony. Ze zoomen minder nauwkeurig en een draai aan de ring is snel gemaakt. De Fuji 9600 heeft ook zo'n ring. Vind ik echt een must als je snel wilt zijn. Daarna komt de autofocus. Dit kun je in verschillende reviews nalezen. Ik heb gezien dat je voor de Panasonic hebt gekozen. Ik denk een prima keuze...

                Bart

                Comment


                • #9
                  Re: olympus sp550 uz of dsc h9 of fz50

                  proficiat met je keuze. Je zal het je zeker niet beklagen.

                  hopelijk zien we hier mooie foto's van jouw passeren
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment

                  Working...
                  X