Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 en Sigma lenzen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 en Sigma lenzen...

    Heeft iemand ervaring mee een D200 en de Sigmalenzen 70-200 ,de macrolens 180, de 12-24 moeten die aangepast worden? Gebruik ze momenteel met de D70...
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: D200 en Sigma lenzen...

    Zo ver ik weet hoef je geen èèn sigma lens meer aan te passen als je tenminste de laatste firmware op je D200 hebt staan...
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: D200 en Sigma lenzen...

      Niks aanpassen van lenzen. Alleen moet je D200 wel de nieuwe firmware hebben (nieuw, 't is te zeggen, is intussen ook al een tijdje in gebruik).
      Als je een nieuwe D200 koopt zal dat vanzelvens wel het geval zijn, anders is het toestel eenvoudig up te daten.
      Enige probleem met de Sigmalenzen bestond erin dat de scherpstelknop achteraan de D200 niet werkte bij de oorspronkelijke firmware als je een Sigmalens opzitten had. Met de update heeft Nikon dit probleem verholpen.
      Ik heb zelf een 70-200 2.8, een 24-135 2.8-4, een 105 2.8 , 500 4.5 en de 50-500. Geen probleem om de focusknop te gebruiken.
      Maar zoals al gezegd, met een nieuw toestel hoef je allicht niks te doen.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: D200 en Sigma lenzen...

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Enige probleem met de Sigmalenzen bestond erin dat de scherpstelknop achteraan de D200 niet werkte bij de oorspronkelijke firmware als je een Sigmalens opzitten had. Met de update heeft Nikon dit probleem verholpen.
        Heel correct, en als ik het forum van dpreview mag geloven dan is de scherpstelling ook wat accurater geworden (algemeen, alle lenzen) en zijn er enkele bugs in de sturing van de VR er ook uitgehaald.
        De iets betere scherpstelling kan ik bevestigen, grotere succes-rate, maar de VR had ik op dat moment nog niet, dus... Anyway, nieuwe software, kan enkel maar verbeteren.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment

        Working...
        X