Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de E10 bezitters ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan de E10 bezitters ...

    Vraagje,

    Die TCON14B, is dat absoluut een must voor de E10 ?
    Ik bedoel maar dat de vergrotingsfactor (of zoomfactor) slechts 1.4 is wat het totaal bereik op ca 6x optische zoom brengt. Voorts is mij opgevallen dat je, indien je een beetje naar Wide teruggaat, je sterke vignettering krijgt in je beeld. Komt bovenop dat deze TCON wel iets weegt en de camera nogal zwaar op de neus wordt.
    Daarom de vraag : bijhouden of weg doen (persoonlijk zag ik meer baat in de WCON08B). Als ik iets met veel zoom moet schieten, heb ik nog altijd de UZI. (weliswaar met minder mp, maar voor de rest uitstekend qua beeldkwaliteit).


  • #2
    Hi Tom, je kan die TCON14B ook uitstekend op je UZI plaatsen !!!
    Indien je een UZI bezit zou ik hem zeker niet wegdoen.

    Alternanief voor de UZI is de B-300; ietsje sterker (x1.7) maar ook ietsje minder kwaliteit dan de TCON14B.

    De B-300 is wel lichter. (kunststof)
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Hallo Tom,

      De TCON14B mag niet als zoomhulpstuk beschouwd worden, het fungeert als vaste tele 200mm (op de E10 althans).
      De camera moet dus steeds in zijn uiterste zoompositie staan, de kleinste afwijking daarvan ( terugzoomen) wordt idd afgestraft door vignettering.
      Voordeel van deze voorzetlens is wel dat je op 200mm nog met kleine diafragmawaarden kan werken, maw het systeem blijft heel lichtsterk.
      Saluti,

      Pascal

      Comment


      • #4
        Weet ik Pascal, maar zoals ik je gisteren zei vond ik het niet echt praktisch (zowel qua gewicht als 'lens' zelf).
        Ik ben dus geneigd om deze TCON weg te doen (zoals ik je reeds zei), behalve als er iemand een reden zou geven om hem zeker NIET weg te doen. Ik kan je nu al zeggen dat ik er weinig of geen gebruik van zal maken (te zwaar, en ik maak geen portretfoto's).

        Marc, de standaard 10X zoom op de UZI is voor mij reeds voldoende. Ik weet dat je met deze lens een bereik van 14X creeert, maar het wordt dan moeilijk om de camera (zelfs de UZI) zonder statief stil te houden. Heb je toevallig geen voorbeelden van de combinatie UZI/E100RS + TCON en/of UZI/E100RS + WCON ?


        Comment


        • #5
          Ik heb er hier in het verleden TCON-foto's zeker gepost. Doe eens een search. Bij mij werkt dit verschrikkelijk traag. (ook als ik een beetje specifieer..)
          WCON-foto's, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.... Als ik eens heel veel tijd heb zal ik mijn CD's eens doorworstelen. Zou eigenlijk eens en goed archiveringsprg moeten leren gebruiken.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Hallo Tom, effe gauw een testje voor je in elkaar gedraaid
            Let niet op belichting/scherpte, heb de TCON en WCON los voor de E100-RS gehouden:

            Graag gedaan Tom. (heb de links maar even verwijderd..ivm datatraffic )

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Thanks Z900.
              De TCON geeft idd wel ietsje meer met de 10X optische zoom, maar het loont voor mij persoonlijk niet echt de moeite ....
              De WCON daarentegen vind ik (persoonlijk) wel de moeite waard om bij te houden.
              Enfin, ik zal volgend we wel wat experimenteren met beide lenzen en dan mijn besluit nemen.

              In ieder geval bedankt voor de moeite ....

              Comment


              • #8
                Moest je een van beiden weg doen (verkopen) weet me dan iets te zeggen
                TCON of WCON
                dank U
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Polleke, voor de TCON heb ik al een kandidaat, moest die weg gaan.
                  De WCON zal ik eerst eens wat moeten 'uittesten'. Indien deze weg gaat hou ik 'm opzij voor je.

                  Comment

                  Working...
                  X