Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel Nikon D80 vs. Canon 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel Nikon D80 vs. Canon 30D

    Hallo,

    Dit is wederom het volgende Nikon en Canon verhaal. Ik heb intussen dit hele forum doorgelezen over posts over de vergelijkingen tussen Nikon en Canon.

    Wat mij daarbij overigens opviel is dat ongeveer 90% van die posts ging over dat iedere keer dezelfde vragen gesteld werden, maar dat terzijde.

    Voor de mensen die met de 'lees-dit-forum-eens-door' antwoorden willen komen: ik heb zowel hier als op andere sites de antwoorden op mijn vragen niet goed kunnen vinden. Ik weet dat hier heel wat mensen zijn die veel verstand hebben van apparatuur dus vandaar het volgende probleem dat ik jullie wil voorleggen:

    Ik ben een student van 21 en al erg lang (langer dan een half jaar) aan het kijken welke dslr ik wil gaan aanschaffen. Ik heb alle reviews van dpreview, megapixel.net, imaging resource e.d. allemaal doorgelezen. Ik heb ook bijna dit hele forum alsmede verschillende ander fora bekeken. Om een lang verhaal kort te maken kwam ik, na het inwinnen van verschrikkelijk veel info, voor mezelf uit bij de Nikon D80. Ik was er een lange tijd van overtuigd dat dit het beste toestel voor mij zou zijn icm met een tokina 12-24, een kitlens 18-70 of 18-135, een 50mm 1.8 en eventueel een 2e hands 80-200 2.8. Nu is het echter zo dat ik overal lees dat veel mensen inderdaad beginnen met Nikon en later overstappen naar Canon. Dit is volgens het duurste geintje wat je kan verzinnen en lijkt mij dan ook niks. Ik heb gelezen dat de goedkopere dslr's van Nikon erg goed zijn, maar dat ze het in het duurdere professionele segment afleggen tegen Canon. Ik heb geen zin om verschrikkelijk veel geld kwijt te zijn als ik merk dat ik zou moeten overstappen naar Canon over een aantal jaar, wanneer ik heb geinvesteerd in al dat Nikon glas. Ik ben vervolgens gaan kijken naar het lenzengamma van beid