Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke beste all round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke beste all round lens

    Voor een beetje groothoek te hebben en beetje zoom is eventueel goed meegenomen , moet ik een keuze maken tussen 3 lenzen , nl.

    canon 17-85mm usm is
    tamron 17-50 f2.8
    sigma 17-70 mm

    iemand die me een beetje raad kan geven of eventueel nog andere sugesties heeft , in alle geval zeer vriendleijk bedankt

    xiebu
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

  • #2
    Re: Welke beste all round lens

    Ik zit met hetzelfde dilemma en na een beetje rondsnuffelen hier op het forum blijkt de Tamron een zéér goed objectief te zijn en tevens niet duur. Je zal een keuze moeten maken tussen de lichtsterkte van de Tamron of het grotere bereik van de Canon.
    Ik ga binnenkort de Tamron halen na veel wikken en wegen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke beste all round lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart D'Haenens Bekijk bericht
      Je zal een keuze moeten maken tussen de lichtsterkte van de Tamron of het grotere bereik van de Canon.
      Of de tussenweg: de Sigma heeft f/2.8-4.0 en gaat tot 70mm...
      Kijk eens naar de reviews of www.photozone.de als je meer over mogelijke kwaliteitsverschillen wil weten.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Welke beste all round lens

        Bedankt allemaal ,

        Ja , de tamron ziet er niet slecht uit maar dan blijf je weeral zitten met het bereik van de kitlens , doch je hebt een lichtsterke lens over het gans bereik f2.8
        de canon heeft een mooi bereik 17-85 maar helaas niet zo lichtsterk , echt niemand meer die me kan verder helpen op basis van zen eigen ervaringen en aan de andere bedankt voor de respons , nog even wikken en wegen

        groetjes
        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
        *BD1033BE*

        Comment


        • #5
          Re: Welke beste all round lens

          dag

          ik worstel met hetzelfde dilemma: iets beter dan de kitlens, en liefst met een beetje meer bereik.
          Wat mij betreft blijven er twee kandidaten over: de Sigma 17-70 en Canon EFS 17-85 IS.
          De review op photozone.de is niet echt enthousiast over de Canon EFS, die ook nog eens een stuk meer kost dan de Sigma.
          Wie kan iets zinvol vertellen over de Sigma 17-70 op een 350D body?
          groetjes
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: Welke beste all round lens

            85mm is natuurlijk een mooier bereik dan 50mm, maar als je later nog een tele koopt die bij 70mm begint, kan je dit verschil makkelijk oplossen door een stap vooruit te zetten.
            Doe gewoon zoals ik gedaan heb. Gebruik hier de zoekfunctie en tik 17-85 en 17-50 in en je hebt genoeg leesplezier voor gans de dag en je zal veel wijzer worden.
            En ga eens naar de winkel en test het verschil uit tussen 50mm en 85mm.

            Comment


            • #7
              Re: Welke beste all round lens

              Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
              echt niemand meer die me kan verder helpen op basis van zen eigen ervaringen
              Mijn eigen ervaring :
              • 17-35/3.5 of 12-24/4.5-5.6 voor breedhoek
              • 28-75/2.8 voor binnen, portret, edm (17-50 kan deze niet vervangen: 50 is te kort voor mij)
              • 24-105/3.5-4.5 voor buiten, all-round (evt. in combinatie met Minolta 100-300/4.5-5.6 Apo D / zou je kunnen vertalen naar Sigma 70-300, hoewel je dan wel iets lager zit van kwaliteit.)
              • 18-200/3.5-6.3 voor de zonnige daguitstappen op vakantie

              Dat is wat voor mij perfect werkt (wat zooms - niet-tele - betreft).

              En daarnaast voor binnen minstens één lichtsterke prime (f/1.7 of f/1.4).

              Spijtig genoeg heb ik nog geen enkele lens gevonden die zodanig all-round is dat ik er werkelijk alles mee kan doen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X