Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro of tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro of tele

    Ik overweeg aanschaf van een macro objectief (60 mm of 100 mm)
    Ook ben ik in het bezit van een Canon 70-300 IS USM Hierop zit ook een macro stand
    Is er buiten het bereik veel verschil met een echt macro objectief (60 mm of 90 mm) Met name qua prestaties?
    Last edited by Harrie Coehorst; 15 mei 2007, 21:42. Reden: zinsbouw verbeterd

  • #2
    Re: macro of tele

    Een wereld van verschil ! Zowel in vergroting als in werkafstand. Een 60mm is wel echt heel kort, ga je enorm kort op de beestjes moeten zitten, wat niet echt handig is bij vliegende beestjes.
    De macrostand op superzooms is meestal maar een 1 : 2 ipv 1 : 1 zoals bij de echte macrolenzen en de scherpte is lang wat je met een echte macrolens haalt.
    Vraag is wat je er zoal wil mee doen.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: macro of tele

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Een wereld van verschil ! Zowel in vergroting als in werkafstand. Een 60mm is wel echt heel kort, ga je enorm kort op de beestjes moeten zitten, wat niet echt handig is bij vliegende beestjes.
      De macrostand op superzooms is meestal maar een 1 : 2 ipv 1 : 1 zoals bij de echte macrolenzen en de scherpte is lang wat je met een echte macrolens haalt.
      Vraag is wat je er zoal wil mee doen.
      IK wil graag kleine beestjes/bloemen etc fotograferen, echter niet van het formaat mieren of muggen en dergelijke maar meer iets zoals vlinders en kikkers

      Comment


      • #4
        Re: macro of tele

        Sigma 150mm 2.8 EX.
        En als dan toch zin krijgt in kleinere beestjes, kan je dat met die lens ook.
        fotosite

        Comment

        Working...
        X