Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gladde slang en Hoornaarvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gladde slang en Hoornaarvlinder

    Twee supercoole beesten gezien vandaag op de kalkhelling 'Fondry des Chiens' te Nismes.

    Gladde slang - Coronella austriaca



    Deze was een nieuwe soort voor mij. Een prachtig beestje, maar héél moeilijk te fotograferen. David (mutse) deed waarschijnlijk beter.


    Hoornaarvlinder - Sesia apiformis

    Deze soort behoort tot de familie van de wespvlinders. Een echt prachtbeest.




    Bont dikkopje - Carterocephalus palaemon

    Als toemaatje nog dit beestje. Qua kwaliteit van foto wss de beste van de drie, maar het tipt langs geen kanten aan het gevoel van een gladde slang vast te hebben in België.


    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

  • #2
    Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

    je hoornaarvlinder is toch de beste, vind ik , ik ben er niet in geslaagd de vleugels al in beweging mee te hebben.

    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

      Knappe shots . Toch mooie dingen te zien in de Viroinstreek hé.

      Comment


      • #4
        Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

        Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
        Twee supercoole beesten gezien vandaag op de kalkhelling 'Fondry des Chiens' te Nismes.

        Gladde slang - Coronella austriaca



        Deze was een nieuwe soort voor mij. Een prachtig beestje, maar héél moeilijk te fotograferen. David (mutse) deed waarschijnlijk beter.


        Hoornaarvlinder - Sesia apiformis

        Deze soort behoort tot de familie van de wespvlinders. Een echt prachtbeest.




        Bont dikkopje - Carterocephalus palaemon

        Als toemaatje nog dit beestje. Qua kwaliteit van foto wss de beste van de drie, maar het tipt langs geen kanten aan het gevoel van een gladde slang vast te hebben in België.


        Hallo daar; mag ik je van harte feliciteren met deze prachtige opnames !
        dat verdient een bloemmeke.

        Comment


        • #5
          Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

          hallo daar ,
          mag ik U van harte feliciteren met deze mooie en moeilijke opnames!
          zou ik mogen weten met welk toestel en met welke lens?
          en : wat is uw mening over dit apparaat?
          alvast bedankt en de groetjes,
          Rafaello

          Comment


          • #6
            Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

            3 prachtopnames , nr 3 is super maar toch voorkeur voor nr 2 met zijn 'roterende' vleugels...

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

              Drie superplaten zeg. De Viroin staat al lang op te bezoeken gebied, nu ook de orchideeën. Prachtige oogst man, ik ben stikjaloers. Heb je de wespenvlinder gelokt met feromonen? Drie opnamen die voor mij allen in de hof mogen.
              Gr. Ludwig
              Groetjes--------
              ----------Ludwig

              Comment


              • #8
                Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                Ja mooi hoor
                Enneuh, wees maar gerust - die eerste is echt wel goed. De beperkte DOF en het feit dat de slang a.h.w. van achter dat blaadje komt, geven de plaat een bijkomende kracht. Ik vind 'em in elk geval top
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                  Dank u, dank u, dank u

                  Hoornaarvlinder niet gelokt met feromonen. Het beestje werd gevonden door twee medestudenten die hem vonden toen hij net ontpopt was. Het beestje bleef daardoor een tijdje mooi poseren Lokken met gelijk welke middelen is niet 'mijne stijl' (alhoewel ik het soms wel zou willen doen )

                  @ Rafaello: toestel was een canon eos 300 D, lens de sigma apo macro 70 - 300 mm. Dat is een zoomlens met een macrofunctie erop. Als je de beelden die mutse van de gladde slang kon maken vergelijkt met de mijne zie je meteen dat mijn lens een heel stuk onderdoet voor de zijne (en wss gelijk welke andere echte macrolens). Ik ben zelf best tevreden over de lens, toch zeker als je erbij bedenkt dat het me amper 120 euro heeft gekost . Ik zou echter iedereen aanraden om de aankoop van een betere lens te overwegen. Het is een handig hebbedingetje, maar voor het betere macrowerk kan je deze niet gebruiken! Close-ups zoals bovenstaande foto's lukken wel mits flink wat oefenen (het mocht ondertss ook wel beginnen lukken eigenlijk )
                  Last edited by WouterVS; 16 mei 2007, 00:21.
                  Birdwatching ... it's a way of life!

                  http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                    Heel mooie serie, maar de eerste heeft toch net wat meer door het standpunt
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                      balen balen balen! die diertjes hebben we hier niet op de wadden eilanden!
                      met andere woorden : prachtig ! ik ben stinkend jaloers!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                        Knap gedaan Maar welke zijn de 2 supercoole want ik zie er 3....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                          3 prachtige foto's, mijn voorkeur gaat zeker uit naar de 2e
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                            Bedankt voor de reacties elsan, coin, picasso en markel.

                            @ picasso: de twee supercoole zijn de gladde slang en de hoornaarvlinder, omdat ik ze voor de eerste keer zag
                            Last edited by WouterVS; 17 mei 2007, 11:12.
                            Birdwatching ... it's a way of life!

                            http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gladde slang en Hoornaarvlinder

                              prachtig die eerste en vooral de tweede,
                              je hebt het vast wouter
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

                              FZ50

                              Comment

                              Working...
                              X