Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ds mark I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ds mark I

    .....
    Last edited by Guest57; 14 juli 2011, 13:39.

  • #2
    Re: 1ds mark I

    De Canon 1Ds heeft een aantal problemen die de Canon 5D en nu zeker de 1DIII niet meer hebben.

    Hoogste ISO waarde in vergelijking met de 5D en de 1DIII.
    Gewicht in vergelijking met de 5D.
    Autofocus in vergelijking met de 1DIII.
    Meer kans op moire dan de 5D.
    Wegschrijfsnelheid.

    Als de prijs veel hoger is dan deze van een 5D nu, dan lijkt een 1DIII toch wel beter dan een 1Ds.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: 1ds mark I

      gracias

      uit http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00IN5R


      5D has *much* lower noise at high ISO. 1Ds is pretty clean up to and including ISO 200 but I would never use it above ISO 250 for anything but snapshots. The difference may not matter much for landscapes or studio shots but does matter for other situations.

      5D has much higher recording speed to flash card, with 1Ds you can be stalled waiting, cursing and missing shots.

      5D has per-channel histograms, 1Ds only b&w intensity histogram.

      From the reviews I read, image quality of 5D is not poorer than 1Ds.

      1Ds may have 45pt autofocus system, but tracking speed is not all that good; if you need action camera, 1Ds is not the right thing for it.

      1Ds eats batteries for lunch. 5D is on a par with newer generation of Canon DSLR that consume very modest amount of power.

      Overall, outside of some very special requirements I do not see a reason to prefer 1Ds over 5D.

      Comment


      • #4
        Re: 1ds mark I

        De batterij en de pcture styles en de LCD ben ik nog even vergeten.

        De 5D heeft ook iets meer pixels dan de 1Ds waardoor het verschil in beeldkwaliteit op ISO100 heel klein wordt.

        Als je ongeveer dezelfde grootte wil kan je bij een 5D de grip bijkopen.

        Een 1DsII is natuurlijk nog beter dan een 5D. Maar ook iets duurder...

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: 1ds mark I

          Ik zou zelf voor de 5D gaan tenzij je natuurlijk een koopje kan maken, maar dan moet de prijs van de 1Ds een stuk onder die van de 5D gaan en dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Ik heb zelf een 5D voor de studio een zalige camera, kwestie van de autofocus in moeilijke omstandigheden moet de 5D wel de duimen leggen tegen de 1D mark II .

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: 1ds mark I

            Hier en daar vind je wel koopjes voor de 1ds..

            Kijk es op marktplaats.nl, daar staat er nu één gereserveerd aan 1275 dacht ik.. (zoeken op '1ds')

            Comment


            • #7
              Re: 1ds mark I

              rekening houdend met de oudere technologie, gewicht, de trage schrijfsnelheid, kleine buffer , het feit dat je alleen oude toestellen vindt en de intussen lang overschreden resolutie heb ik voor mezelf besloten dat een 5d met stukken minder noise me veel beter ligt


              al die focuspunten zou ik dan wel missen, maar de andere voordelen krijgen voorrang

              eens zien of in de nazomer of wat later iets nieuws uitkomt en de 1DS II machines van de hand worden gedaan ...

              Comment


              • #8
                Re: 1ds mark I

                Uitkijken voor een 1dsII was m'n plan maar ze gaan nu voor min. 3500 weg, teveel voor mij.

                De dingen die je opnoemt qua veroudering etc. kan je niet wegcijferen maar spelen niet ZO'n grote rol voor mij. Naar mijn mening is voor studiowerk ruis van relatief weinig belang. Ik doe geen studiowerk maar fotografeer enkel op ISO100-400 of met flits of nachtfotografie met lange sluitertijden. Er zijn natuurlijk van die onderwerpen en situaties dat het héél leuk is te kunnen schieten op 800+ zonder je zorgen te hoeven maken.

                Ik wou zo vlug mogelijk FF fotograferen met een robuuste body en zodra ik een dsII vind aan ~1500 ga ik daar voor.

                De schrijfsnelheid en buffer vallen trouwens goed mee, tenzij je natuurlijk als een gek moet schieten op sportevenementen en dergelijke...

                Qua resolutie is een 1dsII aangeraden t.o.v. het verwaarloosbare verschil 5D vs 1ds.

                Comment


                • #9
                  Re: 1ds mark I

                  sja, ik denk dat je eerder vliegende pannekoeken zal vinden voor je een 1 DS II aan 1500 vindt anno 2k7-2k9 ...

                  en ik shoot vaak aan 800-3200 ISO en ben vaak mobiel dus hoe minder gewicht hoe beter

                  dynamisch bereik van de ds II niet vergeten uiteraard

                  onlangs wel hasselblad digi beelden naast 1ds II beelden gezien ... de 1ds II mag dan wel naar huis en het verschil is enorm, maar 30 000 euro aan een toestel alleen vind ik belachelijk tenzij er een return of investment plan is
                  Last edited by Guest57; 27 juni 2007, 16:28.

                  Comment

                  Working...
                  X