Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200-Sigma 100-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200-Sigma 100-300

    Een lens kan in het midden scherper zijn dan aan de randen.
    Maar kan een lens ook aan de onderkant een scherp beeld geven wat heel lichtjes verloopt naar onscherp aan de bovenkant?

    Moet ik dit nu in de lens of in de camera zoeken?

  • #2
    Re: D200-Sigma 100-300

    Gaat het hier over de Sigma 100-300 F4 EX of de goedkopere 100-300 4.5-6.7 ?
    De F4.5-6.7 is één van Sigma's budgetlenzen en imo ongeschikt voor op een D200 te gebruiken. De D200 is een steengoed toestel maar onverbiddelijk voor minder glas. Als het over de 100-300 F4 EX is er wel een probleem, deze lens zou zich goed moeten gedragen op de D200.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: D200-Sigma 100-300

      Het gaat over de F4 EX...

      Comment


      • #4
        Re: D200-Sigma 100-300

        Post eens een foto ?
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: D200-Sigma 100-300

          Even kijken of dit lukt... Rode stip is scherpstelveld. Onderste blauwe pijl is m.i. scherp. De bovenste blauwe pijl is dat m.i. niet.

          Ik heb mijn D200 sinds oktober en op zich bevalt hij prima. Ik fotografeerde tot voor kort met een 55-200 van Nikkor en wilde iets beters. Zodoende van een forumgenoot deze Sigma overgenomen. Deze lens een gewoon duidelijk beter als de 55-200. Lastige is dat ik ook de "problemen" beter zie. Dit viel me laatst op toen ik wat F-16's tijdens de landing fotografeerde. De plaatjes zijn scherp, behalve de (uitstekende) staart...



          EDIT MOD Franciskine : foto verwijderd omdat deze niet voldeed aan de forumregels : maximaal 900 pixels aan de langste zijde . . .
          Last edited by Franciskine; 22 mei 2007, 22:15.

          Comment


          • #6
            Re: D200-Sigma 100-300

            Dit is trouwens het hekje van de overbuurvrouw

            Comment


            • #7
              Re: D200-Sigma 100-300

              Hier ben ik eens benieuwd wat de oorzaak kan zijn. Ik heb net mijn D200 kunnen corrigeren voor een out of focus probleem. Maar dit hier ziet er een ander probleem uit.

              Dat hekje staat toch 100% vertikaal, he ? En je houdt de camera ook 100% evenwijdig met het hekje?

              Comment


              • #8
                Re: D200-Sigma 100-300

                Nou 100% is misschien wat teveel gezegd maar op f8 zou ik een klein diepte verschil toch moeten kunnen overbruggen.

                Comment


                • #9
                  Re: D200-Sigma 100-300

                  Ik heb trouwens net een andere D200 kunnen regelen zodat ik binnenkort eens een testplaatje met een andere D200 kan schieten. Weet ik gelijk of het camera of lens is. (Het schoot mij net te binnen dat een vriend ook een D200 heeft, en dat is in dit geval denk ik de kortste klap))

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200-Sigma 100-300

                    Dit is idd bizar. Je hebt gelijk, de scherpte verloopt van onder naar boven toe.
                    Geen idee, moet ik zeggen.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200-Sigma 100-300

                      Bij een test van een Sigma 10-20 mm heb ik een zelfde probleem geconstateerd, dus het zal wel de kwaliteitscontrole bij Sigma zijn. Ik denk dat ze daar een serieus probleem mee hebben, want bij veel lenzen op Fred Miranda zie je bij Sigma hele hoge waardering of er deugd niets van.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200-Sigma 100-300

                        Okee, volgens jou dus een lensprobleem.
                        Hoe heb jij dat opgelost?

                        Comment


                        • #13
                          Re: D200-Sigma 100-300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                          Nou 100% is misschien wat teveel gezegd maar op f8 zou ik een klein diepte verschil toch moeten kunnen overbruggen.
                          Dat zou inderdaad geen probleem mogen zijn.
                          Welk is de firmware versie van je camera? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D200-Sigma 100-300

                            Laatste firmware (Beide 2.0 dus).

                            Comment


                            • #15
                              Re: D200-Sigma 100-300

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                              Laatste firmware (Beide 2.0 dus).
                              Ok, dan is dat ook al goed.
                              Ik heb mijn out of focus probleem (blijkbaar, ik test nog verder) kunnen oplossen door te upgraden van versie 1.0 naar 2.0 .

                              Dan ben ik wat jou probleem betreft uitgepraat en hoop nu met jou of iemand anders een zinnige uitleg kan geven. (Is blijkbaar al gegeven, een lensprobleem dus, zou best kunnen)

                              Comment

                              Working...
                              X