Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wel heel veel keuze in telezoom...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wel heel veel keuze in telezoom...

    Hallo,

    Ik heb sinds kort de Canon 30d met een 17-85mm zoomlens erbij. Ik wil daarbij graag een telezoomlens hebben, maar wel eentje die binnen mijn budget past. Nu heb ik zitten zoeken en ik word niet wijs uit alle verschillende lenzen die er zijn in eenzelfde prijscategorie (100-200 euro)
    Wat zijn jullie ideeen en ervaringen over de volgende lenzen, en wat raden jullie me aan:

    Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF (E 115)
    Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro (E144)
    Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro APO (E152)
    Sigma 70-300mm F4-5.6 Macro Super
    Sigma 70-300 F4-5.6 Macro Super APO

    Canon EF 90-300mm F4,5-5,6 DC 58mm (E 179)
    Canon EF 90-300mm F4.5-5.6 USM (E219)
    Canon EF 75-300mm F4-5.6 III (E179)
    Canon EF 75-300mm 4-5.6 III USM (E208)
    Canon EF 100-300mm F4.5-5.6 USM (E254)

    Ik weet niet of ik nu nog objectieven over het hoofd zie. Kunnen jullie me helpen bij een goede keuze?


    Heppiehoppy

  • #2
    Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

    Oorspronkelijk geplaatst door Heppiehoppy Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb sinds kort de Canon 30d met een 17-85mm zoomlens erbij. Ik wil daarbij graag een telezoomlens hebben, maar wel eentje die binnen mijn budget past. Nu heb ik zitten zoeken en ik word niet wijs uit alle verschillende lenzen die er zijn in eenzelfde prijscategorie (100-200 euro)
    Indien je budget voor een telezoom niet groter is dan 200 euro, ga dan voor de Sigma 70-300 APO DG Macro. Is zonder twijfel de beste telezoom in die prijscategorie.
    Vergeet die andere lenzen, dat is "ouwe brol" (hier ga ik commentaar op krijgen ).
    Nog beter is om door te sparen en ineens voor een 70-200/4 of 2.8 te gaan.
    Last edited by dleemans; 15 mei 2007, 18:09.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

      Bedankt voor je advies. Blijkbaar is iedereen het toch met je eens ..
      Ik dacht zelf ook voor die lens te gaan, maar twijfelde of de Canon EF 75-300mm 4-5.6 III USM niet toch beter was. (?) Had me trouwens ook vergist in de prijs, want hij is 219,-. Maar dat geeft opzich niet, mijn budget reikt tot 250. Ik wilde hem vooral hebben vóórdat ik naar Afrika op vakantie ga, dus doorsparen zit er niet in.

      Heeft iemand ervaring met tussenringen op een telezoomlens?

      Comment


      • #4
        Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

        Ik ben zaterdag de sigma 70-300 APO gaan halen
        Ben er helemaal weg van! Zelf de "macro"functie waar ik eigenlijk niet veel van verwacht had, verbaast me ook..
        Ik had als eerste lens de 18-55, de kloof 55-70 is wel groot, dus misschien dat ik een lensje koop wat hier tussen past..
        Groetjes,
        Lennert

        Comment


        • #5
          Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          de kloof 55-70 is wel groot, dus misschien dat ik een lensje koop wat hier tussen past..
          Groetjes,
          Lennert
          Dit zou ik echt niet doen, dit gat tss. 2 lenzen is echt de moeite niet.

          Pieter

          Comment


          • #6
            Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

            Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro APO (E152)

            Dat is meer dan waarschijnlijk de lens waar je het meest gaat aan hebben tussen al wat je daar opgesomd hebt.
            Hou er rekening mee dat het ook een instaplens is en niet van de meest lichtsterke.
            Geld uitgeven om het "gat" (??) tussen 55 en 70mm is weggegooid geld, een stap vooruit of achteruit en je overbrugt dat gat ook en een plaat op 55mm een beetje croppen en ge hebt direct 70mm
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Wel heel veel keuze in telezoom...

              De Tamron 70-300 in de nieuwste DI macro versie kan ook nog zeker de moeite zijn.
              Staat bij Konijn voor 135 euro (zal in Belgie misschien 137 zijn...)
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X