Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor tshirt ontwerp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor tshirt ontwerp

    Hey iedereen,

    ik ben een absolute noob qua camera's, maar ik ken wel het een en het ander van fotoshop. Ik ben op zoek naar een camera van minstens 8 megapixels waarmee ik zeer snel foto's kan nemen tijdens een bewegende actie, om deze foto's later te bewerken in fotoshop en als grafisch ontwerp op tshirts te drukken. Mijn budget ligt tussen de 400-800 € maar ik zou liefts iets van ongeveer 500 € vinden. Hier nog een fototje ter illustratie.

    Alvast bedankt,

    Principe


  • #2
    Re: Camera voor tshirt ontwerp

    Als je voldoende hebt met 3 frames per seconde dan kun je overwegen van een tweedehands Canon 350D of 400D te kopen. Moeten wel te krijgen zijn voor die prijs met een standaard zoomlens.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor tshirt ontwerp

      met 3fps ga je zeker niet genoeg hebben voor zulke actie, ik zou gaan voor een 20d of een 30d. die voldoen allebei volledig aan je eisen.
      een 20d vind je in goede staat voor 600 euro, een 30d voor iets meer.

      natuurlijk als je een goeie lens wil, ben je daar ineens ook veel geld aan kwijt. maar snelheid kost nu eenmaal heel veel geld
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor tshirt ontwerp

        Als het op een Tshirt moet komen, heb je dan wel 8M nodig? Haal je echt zo'n grote DPI bij het drukken op stof?

        Nu ja als het snel moet zijn kom je er niet met 500 Euro vrees ik. Want moet de lens in dat budget zitten? Heb je al lenzen?
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor tshirt ontwerp

          Ik zou werken met een standaard lens. Ik moet nog te veel leren om meteen met die dingen te spelen.
          Ik kan me absoluut geen beeld maken van 3fps, kan iemand daar een voorbeeld van geven?

          Bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor tshirt ontwerp

            Oorspronkelijk geplaatst door Principe Bekijk bericht
            Ik zou werken met een standaard lens. Ik moet nog te veel leren om meteen met die dingen te spelen.
            Ik kan me absoluut geen beeld maken van 3fps, kan iemand daar een voorbeeld van geven?

            Bedankt
            Met 3fps kan je de reeks die je hier laat zien zeker vergeten hoor. Gezien de snelheid van zo'n snowboarder en met groothoek gaat het best snel hoor. Ik denk dus eerder in de richting van 8FPS, wat tot hiertoe enkel voorbehouden is voor de professionele toestellen. Bij bv. Nikon kan je zoeken naar een tweedehands D2H aan 4Mpixel voor iets meer dan 1000 Euro...

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor tshirt ontwerp

              eventueel een Canon 1D
              heeft ook 8fps.
              en 2dehands ook 'goedkoop' te vinden.
              plus kan wel tegen een stootje!
              Fotogallery
              My Pictureblog

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor tshirt ontwerp

                Voor een Tshirt lijkt me iedere resolutie vanaf 3mp ruim voldoende. Met een Nikon D1H ben je dus al iets.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X