Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens - Canon Eos-400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens - Canon Eos-400D

    Ben op zoek naar een all-round lens voor op men Canon eos-400D.
    aangezien ik wat varia foto's neem waar ik vertoef, ben ik aan het twijfelen en heb ik men keuze nog niet gevonden.

    Doel is om wat varia foto's te maken met liefst wat zoom (voor op vakantie en uitstappen, landschappen, portret en de familiale kiekjes). Groten deels bij daglicht , al gebeurt het af en toe op vakantie dat ik er bij het vallen van de avond de lokale sfeer en zichten op de gevoelige plaat vastleg.

    iemand met wat raad? alvast bedankt

  • #2
    Re: All-round lens - Canon Eos-400D

    Neem alvast de kitlens, geeft je genoeg groothoek
    Voor wat zoom een tweedehands 75-300 van Canon, Sigma ...
    Voor het vallen van de avond evt een 50mm 1.8 (of een statief )

    Ben je voor 150-250 EUR gesteld
    Zie dit als leergeld, probeer hiermee wat je ligt voor je dure lenzen koopt

    Veel plezier (en volharding, want het is niet zo gemakkelijk )

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens - Canon Eos-400D

      ik zou eerder voor een 18-200 van bv sigma of tamron gaan. als je bij weinig licht toch enkel landschappen wil vastleggen, dan kan je perfect een statief gebruiken en overdag heb je dan toch genoeg licht...

      + je moet nooit lenzen verwisselen en zoveel kwaliteitsverschil met een kitlensje ga je toch niet hebben
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens - Canon Eos-400D

        De kitlens is wel het minste. Natuurlijk zijn er veel betere (L-) lenzen, maar de kitlens is een goede lens waar ik zelf ook veel plezier aan beleef. Verder sluit ik me aan bij het advies hierboven. Staar je vooral niet blind op die witte lenzen en lenzen met een rood randje.... Met andere lenzen kun je ook zeer mooie resultaten krijgen.
        Photoshop en The Gimp voor beginners

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens - Canon Eos-400D

          17-85 IS. Voor wat je beschrijft lijkt dit mij een ideale lens.

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens - Canon Eos-400D

            Toen ik op het punt stond een EOS 400D aan te kopen was mijn groot dilemma : in kit met de 18-55 en 55-200 of met de 17-85 IS.
            Na twee dagen testen (eerste DSLR) heb ik nog geen seconde spijt gehad.
            Dat ik nadien wel een tele, erbij, zal nemen is waar, maar de 18-55 zou te beperkt geweest zijn. En een 18-200 (ander merk) waarschijnlijk nog minder licht door laten. De 17-85 is niet de meest lichtgevoelige lens, maar uitgerekend met de 1.6 factor toch een mooie 27-135 met vooral IS en USM.

            Comment


            • #7
              Re: All-round lens - Canon Eos-400D

              De lens die ik het meest gebruik (mijn all-round lens) is de 17-55 f2.8 IS. Dit is een schitterende lens, maar met een helaas minder schitterende prijs. Ik ging eerst ook voor de 17-85 gaan, maar ik heb geen seconde spijt dat ik wat langer gespaard heb!
              Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
              http://www.orlik.be

              Comment


              • #8
                Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                Sigma 18-50mm f2.8

                Comment


                • #9
                  Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                  Ik zou dan toch liever gaan voor de Tamron 17-50 2.8!

                  Kijk even op www.fredmiranda.com voor reviews! Daar komt de Tamron toch zeer goed voorbij!

                  Zie net dat de 17-50 van Tamron een 9.0 krijgt en de Sigma 18-50 een 8.2. Dan zou ik toch voor de kwalitatief betere lens gaan. De Tamron is nog goedkoper ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                    De lens die ik het meest gebruik (mijn all-round lens) is de 17-55 f2.8 IS. Dit is een schitterende lens, maar met een helaas minder schitterende prijs. Ik ging eerst ook voor de 17-85 gaan, maar ik heb geen seconde spijt dat ik wat langer gespaard heb!
                    Om verder te gaan met dit (eeuwige ) gepieker:

                    Persoonlijk heb ik ipv de kitlens een tweedehands EF 24-85 USM gekocht die van zeer goede optische kwaliteit is en goed voldoet als walkaround in het landschap
                    Dit heb ik dubbel en dik moeten bijleggen voor een EF-S 10-22 , die veel minder op de camera staat, maar die je soms wel een foto laat nemen die anders niet mogelijk is
                    Ook tweedehands een EF 100 USM macro gevonden, haarscherp en ook perfect bruikbaar als tele
                    De onvermijdelijke EF 50 1.8 (die ik weinig gebruik, enkel voor fotos bij kunstlicht zoals feestjes), anders zou ik de 1.4 nemen
                    In tele zit ik nog met de 75-300 (waar ik een stopschroef ga indraaien op 200mm )
                    Als vervanging/toevoeging vind ik de 70-300 IS (noch de 70-200 F:4 non-IS) niet echt overdonderend beter en de 70-200 F:4 IS redelijk duur, momenteel neig ik naar een EF 100-400 IS (ik vind IS onder de 200mm niet echt nodig)

                    Ik probeer als beginner zoveel mogelijk bereik te krijgen voor een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding/gewicht voor mijn interessegebieden natuur en landschap en ben tot hiertoe erg tevreden van de lenzen die ik al bij mekaar heb

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                      Alvast bedankt voor jullie reacties. De 17-85 IS van canon had ik ook in men gedachten en stond op men "voorlopig" lijstje. Maar zoek dan misschien best nog iets voor wat extra zoem...

                      dit is wat ik op men lijstje heb staan en waaruit ik twijfel(andere betere aanraders natuurlijk van harte welkom.)

                      -Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD
                      - Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS / of / Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS BULK (wat is het verschil tussen deze 2?)
                      - Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II Canon EOS
                      - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                      - Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III ø 58mm
                      -Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 USM 58mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
                        - Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS / of / Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS BULK (wat is het verschil tussen deze 2?)
                        Zoals meestal bij bulk, geen, behalve verpakking en toebehoren (in dit geval folderkes denk ik).

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
                          Alvast bedankt voor jullie reacties. De 17-85 IS van canon had ik ook in men gedachten en stond op men "voorlopig" lijstje. Maar zoek dan misschien best nog iets voor wat extra zoem...
                          Ik moet zeggen als ik jouw begin criteria lees dat ik toch denk dat uit jouw lijstje de 17-85 de ideale kandidaat is. En meer zoom daar zou ik alvast niet direct aan denken noch mee rekening houden. Want voor wat je beschrijft is 85 mm al niet slecht. Je moet sowieso groothoek hebben en met deze lens heb je dan nog een mooi bereik ook. Deze lens is geen f2.8 maar voor nachtelijke zichten etc gaat de IS je een grotere hulp zijn dan f2.8.

                          Dit bereik in combinatie met IS en USM maken deze lens denk ik voor jou het interessants. Alvast toch als ik afga op wat je beschrijft ermee te willen doen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                            Zoals meestal bij bulk, geen, behalve verpakking en toebehoren (in dit geval folderkes denk ik).

                            Let wel: op de BULK versie krijg je géén Canon Cash back!! (150 EUR)


                            Vanop de site van konijnenberg:
                            "LET OP: Deze lens is verpakt in een bruine doos aangezien deze lens uit een Kit wordt gehaald. Daardoor zit er geen barcode op de omdoos en is de Canon cashback actie niet geldig. "
                            equipment: camera's, lenses & some imagination

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-round lens - Canon Eos-400D

                              Ben ik blij dat mijn 17-85 in de kit dan wel in een doosje met barcode zat. Zo kon ik er twee knippen en opsturen.

                              Comment

                              Working...
                              X