Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

    Ik heb een 30D en als ik raw afbeeldingen op mijn computer zet dan staat daar in de iptc core automatisch de naam van de vorige eigenaar. Iemand enig idee waar ik dit kan aanpassen? Het lukt me uiteraard om zelf alles te wijzigen met batchprocedures, maar als ik nieuwe foto's van mijn 30D in Adobe Bridge zet, dan staat de vorige naam er opnieuw...

  • #2
    Re: aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

    Je naam kun je in de camera wijzigen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar met een tooltje wat Canon meelevert moet je de naam in de camera kunnen wijzigen. Misschien kan iemand anders aanwijzen welk tooltje je dan moet hebben.

    Comment


    • #3
      Re: aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

      Het aanpassen kan via het camera window utility. (Start/Alle programma's/Canon/Canon Utilities/Camera Window Utility) Dit staat op de CD die je (als het goed is) bij de camera hebt gehad.
      Photoshop en The Gimp voor beginners

      Comment


      • #4
        Re: aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

        Zo ben ik ooit geholpen:

        IK heb onlangs een tweedehands Canon 10 d gekocht. Bij het bekijken van de foto's in de Canon File Viewer zag ik dat onderaan rechts in de Exif gegevens, waar Filename, cameramodel, camerabody no, etc...aangegeven staat, ook nog de naam van de vroegere eigenaar van de camera voorkomt (owner's name). Vraag is nu: Welke

        Comment


        • #5
          Re: aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

          Bedankt allemaal!

          Via "camera window" krijg ik de melding dat mijn toestel niet compatibel is met de software; in EOS utility heb ik na wat zoeken wel het icoontje "Camera settings/Remote Shooting" teruggevonden -- in mijn zoektocht naar instellingen heb ik er blijkbaar systematisch over gekeken en steeds rechtstreeks naar "preferences" eronder gegrepen. Nu, onder het hamertje onder "camera settings" heb ik uiteindelijk de naam kunnen aanpassen.

          Comment


          • #6
            Re: aanpassen waarden IPTC core (metadata) in Adobe Bridge

            Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Camera).
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment

            Working...
            X