Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop maakt het minder echt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop maakt het minder echt

    Zover ik het kan volgen zijn het echte foto's maar zo bewerkt dat het foto's van miniaturen zijn !

    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Photoshop maakt het minder echt

    leuk...

    gewone foto's met dof emulator.... en dan zie je ook dat deze niet klopt zoals in werkelijkheid.
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop maakt het minder echt

      Wel leuk gedaan, kwaliteit is wel niet erg hoog.

      Volgens mij wekt hij de illusie omdat hij de foto's op macro's laat lijken (door de kleine scherptediepte).

      Maar er zal ondertwijfeld nog wat anders mee gesoept zijn.

      Groetjes

      Joris

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop maakt het minder echt

        De ene al geslaagder dan de andere, maar wel leuk

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop maakt het minder echt

          Ik denk dat hier gebruik gemaakt is van de "lens blur".
          Via je alpha1 kanaal in combi met de gradient tool kan je op een makkelijke manier een wazige achtergrond maken.
          Hier een klein voorbeeldje. Kom hier niet natuurlijk over, heb ook overdreven.
          In een foto met diepte valt het bijna niet op

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop maakt het minder echt

            Zijn deze foto's niet gemaakt met een Tilt & Shift lens? daarmee krijg je ook zo'n effect...
            Hier staat er ook zo 2 foto's van Sugar

            In ieder geval is het wel een leuk effect

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop maakt het minder echt

              Je kan dit ook wel met photoshop doen. Een foto gemaakt vanuit een hoger standpunt versterkt het mini-effect nog meer.
              Open een foto in photoshop. Ga naar filter--blur--gaussian blur. Zet een waarde tussen 3 en 5 pixels. Selecteer de history brush en met een fijne borstel haal je de details terug. Haal enkel de delen terug die los in de foto staan en direct in het oog springen. Op de foto heb ik de mensen op de achtergrond ,de lantaarnpalen ,de koets en de voetganger vooraan terug in beeld (scherpte gehaald). Sommige foto's lenen zich beter voor deze bewerking dan andere.

              Last edited by RUPSELKOPKE; 14 mei 2007, 16:13.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop maakt het minder echt

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Je kan dit ook wel met photoshop doen. Een foto gemaakt vanuit een hoger standpunt versterkt het min-effect nog meer.
                Open een foto in photoshop. Ga naar filter--blur--gaussian blur. Zet een waarde tussen 3 en 5 pixels. Selecteer de history brush en met een fijne borstel haal je de details terug. Haal enkel de delen terug die los in de foto staan en direct in het oog springen. Op de foto heb ik de mensen op de achtergrond ,de lantaarnpalen ,de koets en de voetganger vooraan terug in beeld (scherpte gehaald). Sommige foto's lenen zich beter voor deze bewerking dan andere.

                Edit mod JLP: Foto uit de quote gehaald om de leesbaarheid van het topic te vergroten.
                Dit spreekt me niet aan,het komt volledig onnatuurlijk over.
                Indien je goed de lens kent die je op dat ogenblijk gebruikt zou ik liever dan het optimale diafragma instellen om dergelijk effect te bekomen.
                Last edited by JLP; 14 mei 2007, 13:39.
                Flickr PBase
                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop maakt het minder echt

                  Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                  Dit spreekt me niet aan,het komt volledig onnatuurlijk over.
                  Indien je goed de lens kent die je op dat ogenblijk gebruikt zou ik liever dan het optimale diafragma instellen om dergelijk effect te bekomen.


                  Ik wacht vol ongeduld op jouw versie en jouw bewerking EdDu.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop maakt het minder echt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                    Ik denk dat hier gebruik gemaakt is van de "lens blur".
                    Via je alpha1 kanaal in combi met de gradient tool kan je op een makkelijke manier een wazige achtergrond maken.
                    Hier een klein voorbeeldje. Kom hier niet natuurlijk over, heb ook overdreven.
                    In een foto met diepte valt het bijna niet op
                    Hier nog twee voorbeelden, natuurlijk wat overdreven om duidelijk het effect van de filter te laten zien. Je kan op die manier een punt in de foto kiezen waar je het scherp wilt. Het verloop van de scherptediepte stel je op voorhand in met de gradient tool.



                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop maakt het minder echt

                      Photoshop tutorial:


                      Flickr Group:
                      There are several ways of creating tilt-shift photography: (1) Using a dedicated lens, see en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift_photography; (2) Using a camera or phone's built-in miniature mode; (3) Using editing software such a Photoshop, see en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift_miniature_faking. This artistic photographic technique can be used to blur the viewer's gaze and direct it away from parts of the image the photographer wishes to de-emphasize. The depth of field of the image is altered. The technique can be used to create fake miniatures of real life objects. Welcome to the Tilt-shift Miniature Fakes group.

                      Comment

                      Working...
                      X