Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zebraspin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zebraspin

    Ik heb me laatst eens in en om mijn huis begeven opzoek naar leuke beestjes, daar kwam het volgende uit. Jammer dat het spinnetje het niet kon laten om tijdens het afdrukken een beweging te maken waardoor het kopje niet scherp is, maar wel vooral zijn buik
    Nu, al bij al vind ik mn eerste spinnenmacro best geslaagd, ondanks het feit dat de foto uit de losse hand getrokken is.

    Last edited by Johaninho; 14 mei 2007, 10:26. Reden: stukje tekst vergeten
    Mvg,
    Johan

  • #2
    Re: zebraspin

    Zijn buik kan ik niet zien maar als éérste mag dit zeker gezien worden,goed bezig!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: zebraspin

      bedankt voor de vooraankondiging.
      vind het een geslaagde opname, misschien kan je hem wel nog een beetje oplichten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: zebraspin

        Ondanks je geen ervaring hebt met de Raynox macrolens heb je toch een mooie eerste foto weten te maken en wat betreft het spinnetje (wat wel een vogelspin lijkt zo vergroot ), ze blijven idd net echt stilzitten he. Ik heb gisteren ook enkele pogingen ondernomen en ik zag door de kijker de spin haar prooi bespringen, wat helaas niet op foto staat..
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: zebraspin

          Bedankt voor de leuke reacties, moedigt me alleen maar aan om verder te gaan

          Ik ga m zeker nog eens proberen op te lichten, kijken wat dat geeft.

          En idd die beestjes zijn zo actief, niet te geloven. Als je denkt dat ze stilzitten maken ze net op dat ongewenste moment een move

          @ macroshopper: zijn rug bedoelde ik
          Mvg,
          Johan

          Comment


          • #6
            Re: zebraspin

            Al bij al toch een redelijke foto, je kan dez spinnetjes toch wel voor je camera krijgen om goede shots te nemen hoor, zoek ergens een klein vliegje of een luisje en geef dat aan met een pincet, dan zijn ze even bezig en kan je de foto nemen die je wil.

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: zebraspin

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
              Al bij al toch een redelijke foto, je kan dez spinnetjes toch wel voor je camera krijgen om goede shots te nemen hoor, zoek ergens een klein vliegje of een luisje en geef dat aan met een pincet, dan zijn ze even bezig en kan je de foto nemen die je wil.

              mvg,
              Inventief tot en met
              Maar euhm dat beest zat niet in zijn web. Geen onbelangrijk gegeven lijkt me toch als je dit wilt doen?
              Mvg,
              Johan

              Comment


              • #8
                Re: zebraspin

                Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                Inventief tot en met
                Maar euhm dat beest zat niet in zijn web. Geen onbelangrijk gegeven lijkt me toch als je dit wilt doen?
                Tot nu toe heb ik er nog maar eentje gezien die in een web zat onder een steen, de andere die ik heb kunnen fotograferen liepen gewoon rond, ze kunnen blijkbaar een prooi zien tot op een 30 cm afstand, als ze die zien kruipen ze langzaam vooruit tot bij hun prooi en doen soms een klein sprongetje op het laatst, doch niet altijd.
                Het lukt hoor met een beetje geduld probeer het maar eens bij gelegenheid.

                Deze heb ik zijn prooi zien besluipen en pakken en dan foto's genomen:
                Graag jullie bevindingen... En eentje vanuit een ander kijkhoek... mvg,


                mvg,
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                Comment


                • #9
                  Re: zebraspin

                  die beestjes hebben dan ook geen web , maar goeie 1ste foto
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: zebraspin

                    Ow die beestjes hebben helemaal geen web
                    Zo leer ik weer wat bij haha...
                    Dus dan ga ik dat ding eens voeren met een dood vliegje of een larve ofzo. Lijkt me ook interessant om het beestje tijdens het "eten" vast te leggen.

                    Bedankt voor de tips.
                    Mvg,
                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: zebraspin

                      mooie eerste macro , zou hem ook beetje oplichten
                      mvg,jacky
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment

                      Working...
                      X