Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

    James71 gaf me een fijn idee, een SD rond "oude spoorwegen".
    ------------------------------------------------------------------

    PROGRAMMA
    In Wallonië was er ooit een heel dicht net van spoorwegen, dat ondertussen voor een groot deel terug opgebroken is wegens economisch niet meer rendabel. Een aantal van die spoorwegen blijft - onder meer om strategische redenen - toch nog liggen. Over sommige bollen spoorwegkarretjes, over andere dan weer stoomtreintjes.
    Freelance journalist Gunter Hauspie verkende voor Lannoo een groot deel van de oude spoorwegbeddingen en maakte daar een wandelboekje over, "Langs Oude Ardense Spoorwegen".

    De wandeling die het best voldoet aan onze veeleisende smaak is een wandeling die begint in Yvoir, de oude lijn 128 volgt tot in Dorinne; daar hebben we de mogelijkheid om een oude trein van de Chemin de Fer du Bocq (http://www.cfbocq.be/) te nemen (al dan niet een stoomtrein) die ons tot in Ciney voert, een rit van ongeveer een uur; een kwartiertje later sporen we terug, tot in Dorinne of tot in Purnode (dat spaart een paar kilometers wandelen uit), en daar zetten we onze weg weer te voet verder, terug tot aan de startplaats.

    Nu komt het addertje onder het gras: de wandeling is 18km lang, en vrij avontuurlijk. Er zal wellicht héél wat te zien zijn, fotografisch, maar ik veronderstel dat dit toch iets wordt voor de iets meer geoefende stappers.
    Aangezien ik al aan 15 deelnemers zit ga ik tegen eerder bericht in deze wandeling toch verkennen op 1 juli.
    Wat het eten betreft: één oud station op onze terugweg is ondertussen een restaurant: http://www.la-carte.be/htdocs/page03...&rech=terminus, van daaruit is het wel nog een uurtje tot aan het station. Anders kunnen wij ook eten op het eilandje "Ile d'Yvoir", http://www.iledyvoir.com/page3.html.

    PLAATS EN DATUM
    Vertrek aan het NMBS-station van Yvoir.
    Ik wil deze wandeling graag doen op 21 juli 2007.

    Met het openbaar vervoer kan je er geraken, Yvoir heeft een station en de wandeling begint vlak daarbij. Of het haalbaar is qua spoortijd moet je zelf bekijken.

    "Randanimatie" in het kader van de nationale feestdag
    Voor wie wil is er in Dinant-centrum vanalles te doen qua feestelijkheden in verband met de nationale feestdag. Wie wil kan met mij 's avonds laat nog mee naar de ruïnes van Crêvecoeur, van waarop je een prachtig zicht hebt op Dinant en het vuurwerk, en je ongetwijfeld een aantal zeer mooie foto's kan nemen (overlevenden van de SD Annevoie zullen dit bevestigen). Hou er wel rekening mee dat dit vuurwerk pas tegen een uur of 11 's avonds wordt afgestoken. Men kan bvb uitkijken naar een hotelletje, ik heb wel een tip voor iets in de buurt (Hastière).

    MEEBRENGEN:
    - STEVIGE schoenen (oneffen paden, soms glibberig!)
    - VOLDOENDE drinken (ca 1l per persoon is een minimum!)
    - een kleine K.W. o.i.d.
    - een LANGE broek (veel doornstruiken onderweg)
    - eventueel een HOOFDDEKSEL (zelfde reden, 't zijn hoge struiken)
    - eventueel T-shirt met lange mouwen als je geen schrammen wil
    - een ZAKLAMP voor de tunnels. Onontbeerlijk!
    - eventueel voor in de auto: een extra t-shirt, paar losse schoenen, paar extra kousen... want er zal gezweet worden!


    DEELNEMERS (bevestigd)
    1 - vanslycken
    2 - mevr vanslycken
    3 - James71
    4 - mevr James71
    5 - pdeco
    6 - Drummerstaf
    7 - KevinLiekens
    8 - -f f-
    9 - JePe
    10- mevr KevinLiekens
    11- Yquem

    Opmerkingen
    Er is GEEN regenalternatief. Aangezien er voor deze wandeling geen reservaties o.i.d. gemaakt worden mag men in geval van regen nog steeds afhaken op de dag zelf, graag had ik hier dan wel bericht van op mijn GSM (ik geef het nummer binnenkort door per PM).
    Er is geen verzekering genomen, elkeen gaat mee op eigen risico.
    Last edited by Franciskine; 22 juli 2007, 18:21. Reden: icoon

  • #2
    Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

    Ik wil dat wel meemaken! Voorlopig denk ik te kunnen op de voorgestelde data begin juli en midden augustus.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

      Stefaan,

      Als de datums mij schikken (wat ze zekers al doen), hang natuurlijk ook af van welke datum er uit de bus komt, ben ik ook van de partij

      Greetz!
      Krims@nline
      Krims@nline - A memory in the raw

      Comment


      • #4
        Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

        Uiteraard ben ik van de partij om deel te nemen aan deze SD en met plezier help ik bij het organiseren ervan.

        1, 20, 21 juli of 12 augustus kan ik meegaan (30/6 reeds bezet en 15/8 Moederdag)

        Comment


        • #5
          Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          tot in Dorinne
          Als 't in augustus isben ik misschien van de partij.
          Dan kunnen we gelijk Robby eens bezoeken

          Comment


          • #6
            Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

            Stefaan

            Graag zou ik ook nu weer meegaan. Die stevige wandeling schrikt mij niet af hoor.
            Ik zie wel welke datum het uiteindelijk wordt.

            Patrick
            BD0694BE
            http://pdeco.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

              Voorlopig lijkt 12 augustus een haalbare kaart. Ik pm even met -f f- ivm Antwerpen. Helaas hebben we dan het vuurwerk niet in Dinant, maar we hebben dan allicht ook minder last van verkeer en toeristen. En: we hebben een stoomtrein.

              Als het aantal deelnemers beperkt blijft (minder dan 10) geldt volgende regeling: afspraak in Yvoir aan het station, ter plaatse betaalt gewoon iedereen cash zijn verteer en treinticket.

              Comment


              • #8
                Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                oei, 12 augustus is de zondag na de dodentocht, waaraan ik nog eens ga proberen deelnemen. dus zo 'n wandeling zo kort daarna...

                Andere datum dan?...

                Comment


                • #9
                  Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                  geen probleem voor een andere datum, als het maar in augustus is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                    Ik wil zeker ook meedoen, misschien ook wel met de Dodentocht.
                    Augustus is perfect, maar niet de laatste week.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                      zie deze SD ook zitten maar hangt af van de datum. Juli en vanaf 26 augustus zijn wij (ook mijn ventje) van de partij.

                      grt, otof

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        oei, 12 augustus is de zondag na de dodentocht, waaraan ik nog eens ga proberen deelnemen. dus zo 'n wandeling zo kort daarna...

                        Andere datum dan?...
                        Kwestie van training he
                        Andere datum OK hoor

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                          Even voor de duidelijkheid. het is 9 km wandelen, daarna nemen we de museum trein (uur heen, kwartier daar, uur terug) en dan lopen we dezelfde 9 km weer terug?

                          Ik hou het topic in de gaten!
                          www.andrejoosse.nl | www.urbex.nl | www.toxpose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                            Nieuwe datum zal nu met quasi-zekerheid 21 juli worden, de Belgische nationale feestdag; deze valt op een zaterdag, zodat diegenen die laat willen blijven om het vuurwerk (bijvoorbeeld vanop Bouvignes) te fotograferen, de dag erop nog kunnen uitslapen.
                            Laat nog even horen wie al dan niet kan.

                            Zij die niet meekunnen kunnen van mij binnenkort ook de wandeling in hun mailbox krijgen (graag pm met mail-adres dan), om ze op eigen houtje eens te doen.

                            Wat de wandeling betreft: de trajecten heen en terug zijn verschillend, het is een wandeling in lusvorm. Het treinstation voor de stoomtrein bevindt zich ongeveer halfweg de lus.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD (datum te bepalen): lange wandeling langs oude spoorwegen (ca 20km!) - Yvoir

                              Cahor heeft interesse

                              Aanpassing:
                              toch niet meer, las net je laatste post en dat deze SD in juli zou vallen... helaas niet beschikbaar.
                              Jammer

                              Groeten

                              Comment

                              Working...
                              X