Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwemfoto's met welke camera ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwemfoto's met welke camera ???

    Ik heb 2 jr geleden een minolta A200 aangeschaft waar ik niet geheel tevreden over ben. Kan o.a. nl niet makkelijk met de M-stand werken.

    Ben nu van plan een Canon Eos 400D of Nikon D80 aan te schaffen, welke camera en welke zoomlens raden jullie mij aan.

    Wil nl niet weer een "miskoop"
    Canon EOS 30D + EFS 17-85mm f/4-5.6 IS USM + EF 50mm f-1.8 II + EF 70-200 F/4 L USM + Canon Selphy ES1 + Lowepro Slingshot 300 AW + Manfrotto 681B + Speedlite 430EX

  • #2
    Re: zwemfoto's met welke camera ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk bericht
    Ik heb 2 jr geleden een minolta A200 aangeschaft waar ik niet geheel tevreden over ben. Kan o.a. nl niet makkelijk met de M-stand werken.

    Ben nu van plan een Canon Eos 400D of Nikon D80 aan te schaffen, welke camera en welke zoomlens raden jullie mij aan.

    Wil nl niet weer een "miskoop"

    Ze liggen héél close
    De 400D is iets straffer bij hoge ISO waarden (minder ruis)
    Ik persoonlijk zou voor de Canon 400D gaan, omdat ik graag (zolang mogelijk) zonder flits werk en ruis niet zo leuk vind.
    Ik zou geen kit nemen, toch niet met de 18-55 mm lens, die vind ik nogal teleurstellend! (meestal zijn die kit lenzen, k*tlenzen)
    Dus de body en dan een goede zoomlens erop, om te starten


    Succes
    Mahon

    Comment


    • #3
      Re: zwemfoto's met welke camera ???

      Ik zou ze eerst eens gaan vastnemen in een winkel.

      Ik was eerst ook overtuigd om de 400D te nemen. Tot ik in de winkel kwam en aldaar beide toestellen alsook de Pentax K10D eens ter hand nam.

      Nu ben ik vrij overtuigd dat ik voor de D80 zal gaan (de Pentax kwam ook aardig in de buurt, maar de D80 ligt nog net iets beter in mijn hand). De Pentax is misschien bij zwemfoto's wel interessant wegens zijn weather-sealing.

      De 400D was me veel te klein, voelde plastic aan, en mankeert een 2de instelwiel, wat me later waarschijnlijk veel ergernis zal opwekken. De 400D heeft tevens geen top-lcd.

      Wat ruis betreft: zolang je geen 'pro' bent, lijken mij beide toestellen toch wel zwaar aan elkaar gewaagd, in mijn ogen zal je het verschil amper zien...

      Comment


      • #4
        Re: zwemfoto's met welke camera ???

        Oorspronkelijk geplaatst door dio5 Bekijk bericht
        Ik zou ze eerst eens gaan vastnemen in een winkel.
        ..................................>>
        De 400D was me veel te klein, voelde plastic aan

        .
        Kan en zal ik niet tegenspreken, idd. qua build is de Nikon mooier en ziet er degelijker uit!
        De rest is smaak, sowieso, moet je op jouw feel voortgaan en niet op onze feel!
        Voor mij is dat een stuk gereedschap en geen pronkstuk, de output moet er zijn dat is alles!!

        Comment

        Working...
        X