Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D & focussing screen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400D & focussing screen

    Heeft iemand ervaring met het vervangen van het focus scherm bij canon dslr?
    Heb sinds kort een 400D en een diagonaal prisma scherm (werk graag met manuele focus, heb een oude maar mooie zeiss voor contax)
    Heb een pdf en wat online info, maar ben er toch niet gerust in.
    Ik zou het liever met zijn 2'en vervangen, de handelingen doe ik uiteraard zelf, dus als het mis gaat, verantwoordelijkheid ligt bij mezelf.
    Evt. tegen betaling.

  • #2
    Re: 400D & focussing screen

    Oorspronkelijk geplaatst door vigrid Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met het vervangen van het focus scherm bij canon dslr?
    Heb sinds kort een 400D en een diagonaal prisma scherm (werk graag met manuele focus, heb een oude maar mooie zeiss voor contax)
    Heb een pdf en wat online info, maar ben er toch niet gerust in.
    Ik zou het liever met zijn 2'en vervangen, de handelingen doe ik uiteraard zelf, dus als het mis gaat, verantwoordelijkheid ligt bij mezelf.
    Evt. tegen betaling.
    het vervangen van een focusing screen bij de 400d is wel een secuur werkje. ik heb het bij mijn vroegere 20d gedaan en dat was zeker niet makkelijk, en ik veronderstel dat het bij de 400d ongeveer dezelfde manier moet. met de 1d daarentegen is het even makkelijk als een lens op en af zetten
    als je toevallig in gent op kot zit (ik zie dat je student bent) kan ik je altijd bijstaan bij de vervanging van je focussing screen (maar voor zoiets zou ik me schamen om geld voor te vragen )
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 400D & focussing screen

      hej Matthias,

      Kom niet zo vaak in Gent, maar hiervoor doe ik graag de moeite.
      Ik stuur je een PB en hoewel je er niets voor wil, trakteer ik je een glas. Ben niet onhandig, maar alleen kom ik er niet uit...

      Comment

      Working...
      X