Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

    ik zou mijn sony h5 willen weg doen voor dit te kopen maar zal ik geen mm missen om dieren te fotograferen ? of kunnen jullie iets beters voorstellen in de zelfde prijsklasse?

    Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm & AF-G 70-300mm
    Productcode: NIKDCD80+18+70

    Prijs inclusief BTW en taksen Met Gratis draagtas, SD 2gb fotogeheugen, extra li-ion accu, statief en reinigingsset
    € 1399
    nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

  • #2
    Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

    Bij konijn €1079. Maar in de aanbieding zit ook nog een statief, maar ik zou dat liever zelf uitzoeken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bij konijn €1079. Maar in de aanbieding zit ook nog een statief, maar ik zou dat liever zelf uitzoeken.
      Je bedoelt, zonder AF-G 70-300mm, zonder draagtas, SD 2gb fotogeheugen, extra li-ion accu, statief en reinigingsset.

      Konijn verkoopt enkel nog de 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

        was ik ook juist gaan zien met de 70-300vr erbij wel al 1625 euro is die vr dat dan waard of is die ook lichtsterker?
        nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

        Comment


        • #5
          Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

          Oorspronkelijk geplaatst door jkluits Bekijk bericht
          was ik ook juist gaan zien met de 70-300vr erbij wel al 1625 euro is die vr dat dan waard of is die ook lichtsterker?
          Die VR heeft ook ED glas. De G is zelfs iets lichtsterker op 70mm (4 t.o.v. 4.5) maar geen ED glas. Dat betere glas + VR maakt hem dus ongeveer 450 Euro duurder.

          Maar om verder op Jkluits te antwoorden.
          Als je al die accesoires prima vindt (en dus niet toch nog onmiddellijk een nieuw statief, tas, ... wil aanschaffen) dan is dat volgens mij een interessante prijs. Neen, natuurlijk is dat geen topmateriaal (die accesoires) maar een extra accu en een SD kaart lijken me goed besteed geld.
          Last edited by pichayandege; 14 mei 2007, 08:30.

          Comment


          • #6
            Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

            Oorspronkelijk geplaatst door jkluits Bekijk bericht
            ik zou mijn sony h5 willen weg doen voor dit te kopen maar zal ik geen mm missen om dieren te fotograferen ? of kunnen jullie iets beters voorstellen in de zelfde prijsklasse?
            Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm & AF-G 70-300mm
            In vergelijking met je Sony ga je er qua zoombereik niet op achteruit. Rekening houdend met de 1,5 cropfactor van de D80 krijg je met de vermelde lenzen een bereik van 27 tot 450 mm. De Sony heeft een bereik van 36 tot 430 mm.
            Ik werk zelf met een D80 (sinds kort, voorheen D50) in combinatie met de 18-135 en de 70-300VR en ben hier heel tevreden van. Alleen, als je een tijdje met de 70-300VR hebt gewerkt vergeet je soms dat de 18-135 geen VR heeft.
            Ik weet niet welke dieren je juist wil fotograferen want voor kleine vogeltjes kom je met een 70-300 vermoedelijk nog wel wat te kort.

            Mvg,

            Dirk.
            Last edited by DVDW; 14 mei 2007, 09:36.
            The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

            Comment


            • #7
              Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

              alvast hartelijke dank voor de hulp ,ik heb nog een lens gevonden die misschien of misschien geen alternatief is voor de 70-300 namelijk dit
              Tokina 80-400mm F 4,5-5,6 AT-X N/AF72mm voor 533 euro
              is dit een goede lens of spaar ik beter extra voor een nikon vr lens en is dit echt zo dat je op 1/60 sec nog deftig uit de hand kan schieten of is dit overdreven ?
              nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

              Comment


              • #8
                Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

                Oorspronkelijk geplaatst door jkluits Bekijk bericht
                alvast hartelijke dank voor de hulp ,ik heb nog een lens gevonden die misschien of misschien geen alternatief is voor de 70-300 namelijk dit
                Tokina 80-400mm F 4,5-5,6 AT-X N/AF72mm voor 533 euro
                is dit een goede lens of spaar ik beter extra voor een nikon vr lens en is dit echt zo dat je op 1/60 sec nog deftig uit de hand kan schieten of is dit overdreven ?
                Dat lukt inderdaad op 1/60 sec met VR maar hou er wel rekening mee dat VR alleen effect heeft op bewegingsonscherpte die je zelf veroorzaakt. Op de eventuele bewegingen van je onderwerp heeft VR geen invloed.

                Mvg,

                Dirk.
                The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                Comment


                • #9
                  Re: is dit een goede koop voor een natuur&zee liefhebber?

                  bedankt Dirk ik zal dan toch gaan voor de nikon vr
                  nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

                  Comment

                  Working...
                  X