Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomobjectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomobjectieven

    Ik ben op zoek naar 2 objectieven voor specifieke doeleinden.

    In de eerste plaats maak ik voor kennissen vaak foto's van kappersshows, modeshows, optredens, etc.
    Daarom speel ik reeds enige tijd met het idee om mij een 70-300 f/4-5,6 IS USM aan te schaffen omdat het niet steeds mogelijk is een goede positie dicht bij het podium te vinden.

    Daarnaast ben ik ook op zoek naar een objectief voor het maken van portretten, vooral voor protofolio's van make-up artists en modellen.
    Heeft iemand misschien suggesties?

  • #2
    Re: Zoomobjectieven

    24-105L IS USM en 70-200L F4 IS USM lijkt me al een goei start..
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Zoomobjectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
      24-105L IS USM en 70-200L F4 IS USM lijkt me al een goei start..
      Ik zou eerder kiezen voor f2,8-lenzen, bijvoorbeeld een 24-70 f2,8 L of een EF-S 17-55 f2,8 IS (die is werkelijk heel erg scherp, ik heb nog geen andere f2,8-zoomlens gezien die volledig open zo scherp is) en een EF 70-200 f2,8 L IS, maar die zijn natuurlijk wel flink wat duurder .

      Er zijn natuurlijk nog andere lenzen die een zoomberek hebben van ongeveer 24-70mm, en die ook een maximale diafragma-opening f2,8 hebben, maar die zijn niet allemaal even bruikbaar volledig open.

      Voor een modeshow is een 70-200 te lang, of je zou ergens achteraan moeten staan. Ik heb ooit een Sigma 18-50 f2,8 EX DC gebruikt op een modeshow waarbij ik vlak bij de catwalk mocht komen, en dat was toen een perfect zoombereik.

      Een andere keer moest ik ergens achteraan op een stoel gaan staan om foto's te maken over het publiek, en toen had ik alleen maar een 24-105 f4 L IS bij.
      Die keer was het licht ook veel zwakker, en die foto's waren lang niet zo goed (iso 800 en 1600). Bovendien waren er toeschouwers aan het roken (tussen de camera en de modellen), en daardoor was het ook onmogelijk om invulflits te gebruiken .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Zoomobjectieven

        ik fotografeer ook wel eens kappersshows (vriendin van me studeerd voor kapster) en zonder studioflitsers kwam ik toen uit op 1/15 - iso400 - F3.5 en dan nog lichtelijk bewogen

        ik denk dat als ik toen met de 24-105 1/15 - iso400 - F4 scherp kon gebruiken dat ik veel beter af was

        beide situaties enkel met invulflits (TV mode)

        voor modeshows en catwalks ben je inderdaad beter af met lichtsterk materiaal (zoals de 24-70L F2.8 die ik nu heb) of een 70-200 F2.8 (liefst met IS .. als budget het toelaat uiteraard)
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Zoomobjectieven

          70-200L f/4 of 135L
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X