Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

    Ik heb nu twee SD's georganiseerd, met een derde in aantocht. Daar mag van mij gerust een vierde en een vijfde van komen. Nu heb ik ondertussen een aantal verschillende foto-onderwerpen gehad op mijn SD's:
    • Stadswandeling
    • Panorama's
    • Kerk(en)
    • Grot
    • in beperkte mate een ruïne (picnic Annevoie)
    • Natuur
    • (tuin)architectuur


    Ik vroeg me af: wat vinden/vonden jullie het interessantst? Deze vraag gaat zowel naar "overlevenden" van mijn SD's als naar toekomstige geïnteresseerden.
    Ik weet dat het bij een SD goeddeels om de sfeer draait, en dat een goeie fotograaf van alles wel een paar leuke foto's kan maken, maar toch: ik heb graag dat de deelnemers achteraf niet het gevoel hebben: "hiervoor zou ik géén omweg gemaakt hebben als ik hier zelf in de buurt was".

    Ik ga dit niet in de vorm van een poll doen, maar ik kan er in de planning van mijn volgende SD's wel rekening mee houden als er één of ander helemaal geen bijval krijgt, of als er nieuwe dingen opduiken waar ik niet aan gedacht had.

    Dus: steek maar van wal: wat vind je het interessantst, wat zou je het liefste zien op een SD? Ruïnes, kerken, beestjes,...?
    Andere opmerkingen over SD's, zowel de mijne als die van anderen, zijn welkom. Mag ook per pm als het bijvoorbeeld kritiek op een organisator betreft.

    Ik wil hiermee zeker geen "werk" afpakken van de werkgroep SD's, maar gewoon voor mezelf weten waarmee ik een volgende SD geslaagd kan maken. Ik vermoed dat een volgende SD zich in Waals-Brabant of het Brusselse zou kunnen ontplooien.

  • #2
    Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

    In willekeurige volgorde:
    • Een SD aan de kust, thema "zee"
    • Dierentuin, dierenpark, boerderij, ...
    • Onder het motto grot, iets met een steenkoolmijn
    • Spoorwegen als thema, suggestie

    Comment


    • #3
      Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

      de railbikes van de molignée heb ik ooit al gedaan, lijkt mij niet interessant om foto's te maken. Ten eerste davert dat "gelijk zot", ten tweede kan je niet zomaar overal even halt houden, er zitten namelijk nog een pak karretjes achter jou en die kunnen je niet voorbijsteken

      Wat ik wèl heb is een boekje met wandelingen langs oude verlaten spoorwegen, met hier en daar een tunnel en zo. Wellicht put ik eens uit die bron.

      Steenkoolmijn: ik denk dat het bovengrondse fotografisch interessanter is dan het ondergrondse. Ik kan mij enkel baseren op de Blégny-mijn, het ondergrondse is wel eens leuk, maar ik denk dat je daar hooguit een originele foto of tien kan uithalen.

      Zee en kust: gedachte is al in mij opgekomen om Raversijde in groep te bezoeken (zéér interessant vind ik), en een stadsgids te vragen om ons toegang te geven tot de andere overblijvende batterijen rond Oostende. (Enfin, je geraakt daar wel binnen door een gat in de afsluiting maar als je daar plots met 20 gaat rondlopen valt het wel op ).
      Voor de fanaten is dicht bij Raversijde trouwens de luchthaven van Oostende, 't staat mij voor dat je daar nogal eens vliegtuigen van obscure Afrikaanse maatschappijen kan zien

      Comment


      • #4
        Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

        Duinenabdij en reservaat in de De Panne. Ik kan daar voor gratis gidsen zorgen. Nog een paar mensen in het krijt bij mij.
        Vandaar dan door naar "De Moeren" al even prachtig
        Ieper
        Voor de woeste natuurliefhebber:
        Het verdronken land van Saeftinge en in Nederland Hulst. Hulst is blijkbaar niet gekend maar heeft een goed bewaard historisch verleden
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

          Saeftinghe is inderdaad interessant, vooral als we met een gids dieper in het reservaat kunnen doordringen dan het gewone 1,5km-paadje. Maar dat zal wel geen probleem zijn om iets te "arrangeren".

          Hulst is inderdaad wel een leuk stadje, en ik heb er de slechtste frieten van heel mijn leven gegeten.

          Comment


          • #6
            Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

            Ieper stond al op de agenda voor 13 oktober -> Alg. vergadering

            Comment


            • #7
              Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

              in Ieper heb ik dan weer de beste paling van mijn leven gegeten

              Comment


              • #8
                Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                de railbikes van de molignée heb ik ooit al gedaan, lijkt mij niet interessant om foto's te maken. Ten eerste davert dat "gelijk zot",
                Los je toch op met hoge sluitertijden of geef je foto de titel "beweging"

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                ten tweede kan je niet zomaar overal even halt houden, er zitten namelijk nog een pak karretjes achter jou en die kunnen je niet voorbijsteken
                Dat is pas heb je alle tijd om je shot te maken, de rest kan er niet bij

                Comment


                • #9
                  Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                  Mijn voorkeur zou uit gaan naar :

                  Natuur(landschappen)
                  Dieren(parken, safari, ...)
                  Macro

                  Grtjes
                  Plette
                  www.wildlifepixs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                    Mijn voorkeuren gaan in willekeurige volgorde uit naar:
                    • natuur (dieren, planten en landschappen)
                    • steden (zoals brugge, gent, antwerpen,.....) evt. met stadsgids
                    • verdronken land van saeftinghe
                    • panorama
                    • dierentuinen (in groep met evt. een bezoek achter de schermen)
                    Het zou goed kunnen zijn dat mijn lijstje niet echt helemaal compleet is maar dit zijn de dingen waarop ik zo direct opkom.

                    Groeten,

                    Mark

                    PS: Gezien het grote succes van de vorige twee SD's van jou Stefaan is er maar weinig reden om bij een derde niet aanwezig te zijn
                    http://markwijnants.zenfolio.com/
                    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
                      PS: Gezien het grote succes van de vorige twee SD's van jou Stefaan is er maar weinig reden om bij een derde niet aanwezig te zijn
                      Je zou nog kunnen verschieten, een volgende is in de maak

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        ...knip... Steenkoolmijn: ik denk dat het bovengrondse fotografisch interessanter is dan het ondergrondse. Ik kan mij enkel baseren op de Blégny-mijn, het ondergrondse is wel eens leuk, maar ik denk dat je daar hooguit een originele foto of tien kan uithalen...knip...
                        lang geleden (in laatste jaar middelbaar, in 1976) zijn we op schoolreis gegaan naar een (toen nog aktieve) koolmijn in Limburg (kweeniemeer welke) en dus ook echt afgedaald (twas op een zaterdag dus er was tot de dag tevoren gewerkt). Dat was behoorlijk impressionant: warm, nauw, gevaarlijk en hard werk...

                        Wat me bijbleef was het stof: fijn, alles doordringend. Ik snuitte 3 dagen zwart. Ik moet er dus niet aan denken om met een DSLR in die omgeving te gaan rondhangen, tenzij onder bescherming van bijvoorbeeld een onderwaterbehuizing (en dan nog).
                        Last edited by erikdk; 13 mei 2007, 23:46. Reden: typo gecorrigeerd
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                          in Blégny ga je niet zo heel diep, je moet wel een vestje en een helm aandoen maar ik denk dat dat vooral show is... stof heb je er alleszins niet meer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                            Misschien eens op een domein / kasteel waar je anders niet binnen geraakt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                              Misschien één van de forten rond antwerpen ?
                              Mooi stukje geschiedenis en als je een gids vindt die de sleutel heeft dan is er binnen ook veel te zien (wel weinig licht)

                              G
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

                              Comment

                              Working...
                              X