Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of andere laptop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook of andere laptop?

    Ik zal binnenkort van mijn ouders een laptop krijgen (whiii) en ik had eerst mijn zinnen gezet op zo'n sexy witte macbook.

    Maar nu vroeg ik me af of dit wel zo'n slim idee is, het is natuurlijk wel heel belangrijk dat hij goed met foto's en bewerkingsprogramma's overweg kan (hier is de mac in het voordeel) maar als je 1200€ uitgeeft aan een andere laptop heeft deze wel meer functies (of toch meer kracht, snellere cpu, meer HD, meer ram, ...) .

    Het is voor me geen probleem om met andere bestuurs systemen te (leren) werken dus dit is geen argument.

    Het is dus hoofdzakelijk bedoelt om foto's te bewerken (zou ook gebruikt worden in de school (fotografie) tussen de lessen in). Maar ik zou toch ook graag wat spelletjes spelen e.d.

    Wat is jullie mening of visie hierover?

    ohja, hoe zit het met een mac en virussen en spyware en die ondingen? want dit is met een gewone pc wel een kleine ramp.

    Alvast bedankt

    Groetjes

    Joris

  • #2
    Re: Macbook of andere laptop?

    Voor de Macbook (pro) gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Macbook of andere laptop?

      Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
      Voor de Macbook (pro) gaan.
      Maar de pro is te duur

      het budget is zo'n 1200€ dus dan kom je niet aan een pro he

      En bedankt voor de snelle reactie

      Comment


      • #4
        Re: Macbook of andere laptop?

        Voor de MacBook dan. Doen!
        Prachtig scherm trouwens en je kan later altijd een groter 2de scherm aanhangen tot 23".
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Macbook of andere laptop?

          Ik ben ook een Mac-fanaat, maar foto's bewerken op een laptop vermijd ik zoveel mogelijk. Het is beduidend moeilijker met kleuren om te gaan (en ook belichting) op een Powerbook dan op een Imac.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Macbook of andere laptop?

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Ik ben ook een Mac-fanaat, maar foto's bewerken op een laptop vermijd ik zoveel mogelijk. Het is beduidend moeilijker met kleuren om te gaan (en ook belichting) op een Powerbook dan op een Imac.
            Ja, het kleinere scherm vind ik ook wel jammer (en een groter bij een PRO kost meer) maar dit euvel kan wel wat opgelost worden want ik heb al een 19" breedbeeld lcd op mijn kamer (dit kan dan ingeplugd worden op de macbook).

            Comment


            • #7
              Re: Macbook of andere laptop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
              Maar de pro is te duur

              het budget is zo'n 1200€ dus dan kom je niet aan een pro he

              En bedankt voor de snelle reactie
              En als je zelf een duit in het zakje doet ?
              Eventueel beetje doorsparen, wat je ook beslist, ga voor Apple en laat Windows voor wat het is !

              Comment


              • #8
                Re: Macbook of andere laptop?

                Als je er ook wilt op gamen, zou ik een PC aanraden, voor AL de rest den mac natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Re: Macbook of andere laptop?

                  koop een andere laptop... en zet macOS der gewoon op.. dies tegenwoordig al te downloaden ( ja illegaal maar ik wil je enkel maar voort helpen..
                  en je hebt de tools al om op een macOS windows programma's te gebruiken.. ook handig want daar gaat je al dan niet legale software van adobe/... plus games
                  of gebruik linux... als je dan toch naar macOS wil overgaan is linux een even grote stap tegenwoordig...
                  Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macbook of andere laptop?

                    Maar mijn nonkel (die met Linux werkt) zegt dat Linux stukken moeilijker is, je kan er heel erg veel mee (en heel erg goedkoop) maar je moet weten hoe, en voor de beginner is dit niet lachen geblazen.

                    Ik weet het niet, mij lijkt de gewone macbook de beste oplossing (terwijl 1 ook op enkele andere laptops ligt te loeren).

                    Nuja, we moeten zowiezo zien wat mamie en papie zeggen want als ze de kraan toedraaien is het niks

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macbook of andere laptop?

                      welke versie van linux bedoel je dan ????

                      debian, ubuntu, red hat, suse, gentoo, linspire,.....

                      gentoo en ubuntu vooral vond ik al "gemakkelijk" werken eigenlijk...

                      http://www.thecodingstudio.com/opens...0Studio%207.04 screens
                      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macbook of andere laptop?

                        Op zijn "werkpc" werkt hij met Debian, en met de lichtere machientjes werkt hij met Red Hat dacht ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macbook of andere laptop?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                          Op zijn "werkpc" werkt hij met Debian, en met de lichtere machientjes werkt hij met Red Hat dacht ik.

                          ubuntu moet ge maar is gebruiken.... das een plezier vo te werken vind ik



                          btw kem ier een live cd dervan liggen... daar moet ge gewoon op "booten" en dan kunde me ubuntu werken ( wel minimaal natuurlijk ) maar ge hebt the feeling dervan... en as ge pc afzet en terug boot krijge terug u windows.. en as ge content ze kunde de full installatie cd pakken
                          Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macbook of andere laptop?

                            Ik moet wel zeggen dat die Ubuntu er heel erg toegankelijk uit ziet.

                            Kun je dit ook installeren op apple hardware? of is het enkel PC (ik weet het, een Apple is ook een pc) compatibel.

                            Want als dat zo is kan ik nog altijd gewoon de Apple kopen en hier Linux en/of windows installeren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macbook of andere laptop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                              ubuntu moet ge maar is gebruiken.... das een plezier vo te werken vind ik
                              http://images.google.be/images?hl=nl...=1&sa=N&tab=wi
                              Ga ik ook doen, als ik volgende week heb ga ik hem eens installeren op mijn pc thuis.

                              Comment

                              Working...
                              X