Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera raden jullie mij aan??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera raden jullie mij aan??????

    hallo,

    Ik ben dus op zoek naar nieuwe camera.
    Nu heb ik een olympus mju 700. zo'n klein handig digitale camera.

    Maar je weet ook, kwa foto's kan je daar niet echt veel mee doen (rap wazig, je kan niet zoomen, ...)
    Nu ben ik eens aan het kijken voor een andere camera. Veel geld geef ik er niet voor uit. want ik zit met kosten voor het bouwen van mijn huis. Maar ik wil wel tot ongeveer 500 euro uitgeven.
    Heb zelf al eens gekeken en heb er al een paar gezien maar kunnen jullie eens jullie mening geven over de toestellen, de minpunten en pluspunten, of eventueel andere toestellen in die prijsklasse.

    sony canon powershot g7, lumix dmc-fz50, sony dmc h9, fuji finepix s9600


    ps: zijn er fotovoorbeelden van die camera's? bv macrofoto's die vind ik echt prachtige foto's.

    groeten davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: welke camera raden jullie mij aan??????

    Pentax *ist DL €440 incl zoomlens !
    grote sensor,ragscherp,verbluffend bij avond en duistering
    iets tragere AF maar als je kwaliteit wilt voor weinig geld > Best buy !
    Mooi is dat je gewoon pentax lenzen kunt gebruiken.


    Conclusie : Je lacht in feite iedereen met een dure camera uit,en je foto´s zijn van professionele kwaliteit.
    ...zonder camera maak je de beste foto's...

    Comment


    • #3
      Re: welke camera raden jullie mij aan??????

      Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
      Conclusie : Je lacht in feite iedereen met een dure camera uit,en je foto´s zijn van professionele kwaliteit.
      Willen we dan de beelden op ISO1600 vergelijken met de Canon 5D ?
      Het dynamisch bereik met de Fuji S3/S5 ?
      Of de polvalentie en gebruiksvriendelijkheid met vb. een Nikon D80 met 18-200 VR combinatie ?
      etc ..

      Beetje kort door de bocht meen ik ...
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

      Comment


      • #4
        Re: welke camera raden jullie mij aan??????

        Volledig mee eens. ijk eens bij Konijn http://www.fotokonijnenberg.be/product_list.php?idc=424
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera raden jullie mij aan??????

          Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
          Willen we dan de beelden op ISO1600 vergelijken met de Canon 5D ?
          Het dynamisch bereik met de Fuji S3/S5 ?
          Of de polvalentie en gebruiksvriendelijkheid met vb. een Nikon D80 met 18-200 VR combinatie ?
          etc ..
          Beetje kort door de bocht meen ik ...
          een hoog dynamisch bereik en polyvalentie heeft de pentax ist*dl niet nodig.
          de camera is uitsluitend bedoeld om gewoon ragscherpe perfecte foto´s te maken,die als je ze naast een topcamera legt,minimaal verschil laten zien.

          ....voor weinig geld.
          ...zonder camera maak je de beste foto's...

          Comment


          • #6
            Re: welke camera raden jullie mij aan??????

            davy,

            Kijk even op mijn flickr zone (link onderaan), daar zie je allemaal foto's getrokken met de Fuji Finepix S9600 (standaard zonder filters of opzetlenzen)

            Ook diverse macro's te zien !

            Het zijn mijn eerste experimenten dus nog niet perfect he... (Foto's van het concert heb ik getrokken toen ik het toestel pas 2 weken had...

            Leuk toestel als je je wat meer wil verdiepen in fotografie, en prima als opwarmer voor een dslr...

            Bij www.konijnenberg.be gekocht.

            Greetz
            Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
            Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

            Comment


            • #7
              Re: welke camera raden jullie mij aan??????

              heb alles nog eens goed bekeken en te horen gekregen van mijn vader dat die voor een zeer goede prijs aan een sony dsc h9 kan geraken.

              wat zijn de reacties op die camera? de close up van die vlieg hier op het forum vind ik zeker niet slecht. prachtig voor digitaal compact toestel.

              ik kan nu wel kijken bij digitale compact toestellen omdat ik alles met elkaar kan vergelijken. bv optische zoom 15, ...
              Maar met die camera's met spiegelreflex weet ik dus niets.

              Heb hier nog eentje gezien namelijk Pentax K110D + 18-55 mm
              kan ik met die betere foto's nemen dan met die sony of die lumix?
              is die zoom beter en verder dan met die 15 optisch?

              sorry mannen maar ik ben echt wel een leek op dit vlak.

              Merci voor de uitleg, hopelijk kan ik het later ook uitleggen aan andere beginnelingen.

              grtz davy
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                DSC-H9 is een héél knap toestel
                Je vindt wel duister threads over watercolor effect enz...
                We kwamen er snel achter dat die mensen éérst maar eens een cursus moeten volgen!
                Mirakels moet je elders zoeken!!



                grant

                *added*
                Last edited by grantwazoo; 13 mei 2007, 21:06.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                  ok ik zit hier nog maar een paar uur op dit forum en ben al veel meer te weten gekomen. dus hier een paar camera's
                  welkeen zouden jullie kiezen????
                  Ik overweeg ook om avondschool fotografie te volgen.

                  1) sony dsc h9
                  2) panasonic lumix dmc fz50
                  3) Fuji FinePix S9600
                  4) Pentax K110D + 18-55 mm

                  de laatste is eentje met spiegelreflex
                  is die veel sneller en zuiverder? of scheelt het niet veel met de andere?

                  thx davy
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    ok ik zit hier nog maar een paar uur op dit forum en ben al veel meer te weten gekomen. dus hier een paar camera's
                    welkeen zouden jullie kiezen????
                    Ik overweeg ook om avondschool fotografie te volgen.

                    1) sony dsc h9
                    2) panasonic lumix dmc fz50
                    3) Fuji FinePix S9600
                    4) Pentax K110D + 18-55 mm

                    de laatste is eentje met spiegelreflex
                    is die veel sneller en zuiverder? of scheelt het niet veel met de andere?

                    thx davy

                    Hi,davy
                    Het probleem is dat ze allemaal wel iets goeds hebben/en ook weer niet!
                    Wat het best bij jou past, is zo maar niet op 1.2.3. te zeggen!
                    De Sony H9 of de Panny FZ50 zou ik voor mezelf kiezen, omdat ik die zelf heb moeten uittesten!
                    DSlR is altijd iets beter, maar ook een héél pak duurder!
                    Om hetzelfde bereik te evenaren (mm en f/stop) heb je al snel 2 goede IS lenzen nodig + de body $$$$
                    Je moet het ook allemaal meesleuren, verwisselen en je grootste vijand wordt plots “stof”
                    Dus swabb'n en Scotch'n wordt een regelmatige, vervelende en niet ongevaarlijke bezigheid!
                    Met de H9 sta je steeds klaar, 15x zoom, 3” tilt LCD, dieje als zoeker kan gebruiken , bij een DSLR kun je dat niet!
                    Wat heb je nu juist nodig?
                    Tja, ff gaan zitten en prioriteiten neerpennen, meestal wordt je keuze dan al snel zichtbaar

                    Suc6
                    Grant

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                      bedankt,

                      dus met de Pentax K110D + 18-55 mm
                      die kost ongeveer hetzelfde als de panasonic
                      en de sony bijna 100 euro minder dan de andere

                      zou de sony beste keuze zijn voor mij?

                      bij die pentax zit een 18-55 lens voor hoever kan je dit vergelijken met het zoomen van sony en panasonic? 10 optisch? 15 optisch?

                      en is die pentax meteen klaar om te vertrekken of moet ik nog tal van andere opties bijkopen?

                      en nog een belangrijke vraag voor mezelf dan.
                      kan ik met een compact toestel zoals sony h9 naar zo'n avondschool of is dit iets meer voor zo'n pentax toestellen?
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                        Zoals reeds 1000 x opgemerkt 12x zoom of 15 x zoom zegt niks. Maar als je de specificaties van de toestellen bekijkt vind je ook de brandpuntsafstanden (best omgerekend naar 35 mm).
                        Voor de FZ50 is dat 35-420mm. De H9 en S9600 weet ik zo niet.
                        Bij de reflex moet je ook nog x 1.5 of 1.6 doen. dus je 18-55mm wordt iets van 27-82mm.
                        Dus NEE die DSLR komt er bijlange niet in optisch bereik. Maar je kan er wel extra lenzen bijkopen om er wel te komen (maar dat verandert het financieel plaatje dus wel even).
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht

                          en nog een belangrijke vraag voor mezelf dan.
                          kan ik met een compact toestel zoals sony h9 naar zo'n avondschool of is dit iets meer voor zo'n pentax toestellen?
                          Ga je voor een prof. cursus, of een amateur cursus?
                          Hobby of zoek je professionele fotograafl te worden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Zoals reeds 1000 x opgemerkt 12x zoom of 15 x zoom zegt niks. ).
                            Voor U mss niet, maar voor mij zegt dat 'héél' veel!

                            @ducaudi

                            Dat Pentax lensje komt nog niet in de buurt, qua spec's!

                            *added*
                            + is hij ook niet uitgerust met een gyroscoop (steadyshot /stabilisator)
                            en niet zo lichtsterk
                            Last edited by grantwazoo; 13 mei 2007, 22:28.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera raden jullie mij aan??????

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              bedankt,

                              dus met de Pentax K110D + 18-55 mm
                              die kost ongeveer hetzelfde als de panasonic
                              en de sony bijna 100 euro minder dan de andere

                              zou de sony beste keuze zijn voor mij?

                              bij die pentax zit een 18-55 lens voor hoever kan je dit vergelijken met het zoomen van sony en panasonic? 10 optisch? 15 optisch?
                              Strikt genomen is de 18-55 een 3x zoom. Maar echt vergelijken kan je niet. De 18mm op het Pentax objectief geeft je een grotere breedhoek dan de breedste stand op de twee anderen. Als je graag brede landschappen fotografeert, gaat het Pentax-objectief je meer bieden. Maar dat wil ook zeggen dat de 55mm een heel stuk minder tele gaat zijn dan op de andere twee. Maar het voordeel van een reflex (zoals de Pentax) is dat je je bereik later kan uitbreiden, en dat je je systeem kan laten groeien.
                              Zo is voor echte macro (1 op 1) een reflex m.i. een must.

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              en is die pentax meteen klaar om te vertrekken of moet ik nog tal van andere opties bijkopen?
                              Als bereik belangrijk voor je is, kan je er best een 50-200 objectief bijkopen, maar dat gaat je een EUR 200 meer kosten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              en nog een belangrijke vraag voor mezelf dan.
                              kan ik met een compact toestel zoals sony h9 naar zo'n avondschool of is dit iets meer voor zo'n pentax toestellen?
                              Hangt er een beetje van af. Een beetje serieuze avondschool (vb een avondopleiding fotografie op een kunstacademie) gaat een reflex vereisen. Maar ik kan me inbeelden dat cursusjes van een paar avonden voor mensen met alle toestellen toegankelijk zijn? Probleem is dat hoe beperkter de toestelletjes, hoe meer automatismen ze gebruiken, hoe groter de verschillen en hoe moeilijker de lesgever het heeft iedereen evengoed te helpen. Reflexen hebben allemaal half-automatische en manuele modes die op alle merken gelijk werken, dan is een serieuze cursus geven een stuk makkelijker.

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X