Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

    Hallo
    Het misschien een domme vraag maar ik kon er niet direct een antwoord op vinden.

    Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

    De f waarde op 50mm is f4 en op 500mm f6.3 maar wat op 300mm en 400mm.
    Ook f6.3?


    Mvg
    sarge

  • #2
    Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

    De F-waarde zal geleidelijk van f/4 naar f/6.3 gaan naargelang je dichter bij de 500 mm komt, hoe geleidelijk weet ik niet, dat moet een 50-500 eigenaar maar even nakijken
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

      f/4 50mm
      f/4.5 60
      f/5.0 85
      f/5.6 120
      f/6.3 200

      Voor de regenachtige winteravonden moet je deze dus niet kopen hé
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        f/4 50mm
        f/4.5 60
        f/5.0 85
        f/5.6 120
        f/6.3 200

        Voor de regenachtige winteravonden moet je deze dus niet kopen hé
        200 tot 500 is volledig 6.3 ? da's wel weinig
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

          Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
          200 tot 500 is volledig 6.3 ? da's wel weinig
          Inderdaad, maar je moet er ook geen arm en been voor afgeven hé.

          Lichtsterkte is deze lens haar mindere punt (samen met gewicht misschien voor wie nog wat training mist ), maar verder kan ik niet zo meteen een echt zwak punt vermelden. Verhouding prijs/kwaliteit vind ik prima. Als je meer diafragma-opening wil voor een 500mm tele, moet je nu eenmaal in een andere prijsklasse zoeken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Inderdaad, maar je moet er ook geen arm en been voor afgeven hé.

            Lichtsterkte is deze lens haar mindere punt (samen met gewicht misschien voor wie nog wat training mist ), maar verder kan ik niet zo meteen een echt zwak punt vermelden. Verhouding prijs/kwaliteit vind ik prima. Als je meer diafragma-opening wil voor een 500mm tele, moet je nu eenmaal in een andere prijsklasse zoeken.
            sigma is altijd goed geweest in prijs/prestaties en de bigma is een keigoeie lens .. enige vereiste is acceptabele lichtomstandigheden.
            ik heb een maat van mij deze lens ook aangeraden voor zn bloemetjesfotografie en hij is er erg tevreden van(Y)

            ik ben zelf voor de 70-200L F2.8 gegaan (ik zit veel in zalen)
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

              desnoods een wat hogere iso nemen, men heeft blijkbaar een panische schrik om boven de 200 te gaan, maar mits wat proberen en oefenen heb je bij voldoende licht toch goeie foto's op hogere ISO's...

              Persoonlijk vind ik dat je bvb op 500mm met de grootste opening al een vrij kleine scherptediepte hebt, je zal dus misschien geneigd zijn om je diafragma nog te verkleinen...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50-500 F/4-6.3 EX DG

                Bedankt voor de reacties.

                mvg sarge

                Comment

                Working...
                X