Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstellingsprijs lenzen nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herstellingsprijs lenzen nikon

    Ik heb een lens die nogal bestoft is aan de binnenkant en ik zou het eruit willen. Als ik bij een bekende fotograaf in het Hasseltse informeer voor een reiniging krijg ik telkens een ander antwoord, de ene keer weten ze niet wat het kost, een andere keer is het minstens "zoveel" en nog een andere keer zeggen ze dat Nikon een forfetaire prijs aanrekend. De laatste keer zeiden ze dat reinigen alleen niet gaat, ze vervangen alles in de lens wat slecht is.
    Heeft er iemand ervaring met lenzen laten reinigen of herstellen, en wa kost da?

    Bedankt,

    Wim

  • #2
    Re: herstellingsprijs lenzen nikon

    €102.7 voor het weer vastzetten van een paar losgekomen lensdelen, en interne reiniging inbegrepen (bij hersteldienst Sony/Minolta Duitsland, via Grobet-Antwerpen).

    Maar Grobet werkt daarnaast ook met een niet merkgebonden Vlaamse hersteldienst als ik me niet vergis en de prijzen van die mensen zouden gelijkaardig (of lager) zijn.

    In elk geval, meer dan €100 zou het niet mogen kosten, denk ik (of je zou al een uitermate complexe lens moeten hebben om uit- en weer in elkaar te schroeven). In mijn geval was het een Minolta 80-200 HS G, wat ook niet de kleinste/lichtste is.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: herstellingsprijs lenzen nikon

      Als ik jou een raad mag geven
      Ga met je lens naar Procirep Brussel en laat een bestek maken en is zeker niet bindend.
      Hou wel rekening met een nogal lange duurtijd.
      MVG
      Kamiel
      www.kamielkelders.be

      Comment


      • #4
        Re: herstellingsprijs lenzen nikon

        Heh, neem eens contact met TheBigPicture hier op 't forum. 'k Lees hier net 'n topic van hem dat hij zelf al eens 'n lens opengedaan heeft en nu overtollige olie van de diafragmabladen af wil krijgen: zie dit topic.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: herstellingsprijs lenzen nikon

          Van 't weekend ook langsgeweest bij de bekende Hasseltse fotograaf voor prijsvraag voor het intern reinigen van een oude Nikkor Micro 105... Volgens de verkoper minstens 207 euro, en dan enkel voor het opendraaien van het objectief
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

          Comment


          • #6
            Re: herstellingsprijs lenzen nikon

            Als ik jou een raad mag geven
            Ga met je lens naar Procirep Brussel en laat een bestek maken en is zeker niet bindend.
            Hou wel rekening met een nogal lange duurtijd.
            MVG
            Kamiel
            De website is : http://procirep.online.fr/procirep-b..._nl/index.html

            Heb er zelf nog geen ervaring mee.

            Nick.

            Comment


            • #7
              Re: herstellingsprijs lenzen nikon

              Reken op 150€, maar zoals reeds vermeld ga naar Procirep in Brussel. Ikzelf ben er reeds geweest voor de herstelling van mijn D100. Vriendlijk ontvangen en op 2dagen tijd was het toestel hersteld. Van de prijs kan ik niet mespreken want het was onder waarborg.
              Weet wel dat het openen van een lens of body voor een herstelling niet gebeurt onder de 100€.
              Of neem eens telefonisch contact.


              groetjes



              Luc

              Comment

              Working...
              X