Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bergeend pulli

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bergeend pulli

    Kuikentjes van een soort die ge nog niet rap te zien krijgt
    Ik was eerst niet zinnens ze te posten omwille van de uit fotografisch oogpunt mindere kwaliteit, maar louter voor de liefhebbers zet ik ze er toch maar op.
    Waar de bergeend tot voor enige jaren sporadisch in het binnenland te zien was, is deze nu echt wel een blijver geworden, en in grote aantallen.
    Hiermee is voor mij de discussie van de baan als zou de bergeend in onze streken niet tot broeden komen.
    Door de uitzonderlijk hoge waterstand veroorzaakt door een halve noordwesterstorm gisterennamiddag was hun schuilgebied onder water gelopen en kwamen ze zichtbaar, zei het wel vanop zeer grote afstand.

    Foto's : 1/500" - 1000mm brandpunt - F9 - ISO200 - MF



    Last edited by elsan; 12 mei 2007, 07:04.
    fotosite

  • #2
    Re: Bergeend pulli

    interessante waarneming, maar zo als je zelf schrijft, uit fotografisch oogpunt niet veel.
    wat ik wel mooi vind gelukt is het water, vooral bij de eerste opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bergeend pulli

      Mooie waarneming en op zo een afstand toch redelijk
      Mvg, Digidan.
      BD0844BE
      website.

      Comment


      • #4
        Re: Bergeend pulli

        Oorspronkelijk geplaatst door digidan Bekijk bericht
        Mooie waarneming en op zo een afstand toch redelijk
        Zeker en vast,mss proberen van hem iets op te lichten.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Bergeend pulli

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Zeker en vast,mss proberen van hem iets op te lichten.
          Helemaal goed krijgt ge die natuurlijk niet, maar het was mss toch nog de moeite waard om er wat latijn in te steken.
          Zoals gezegd, het ging me vooral om de waarneming, bij goed weer zonder die storm is de kans klein dat ik dat ze te zien krijg en zonder die 1000mm kan ik een foto helemaal vergeten.
          Tja, 't zijn geen parkeenden hé

          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Bergeend pulli

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Helemaal goed krijgt ge die natuurlijk niet, maar het was mss toch nog de moeite waard om er wat latijn in te steken.
            Maar Elsan toch, deze bewerkte versie, is vele malen beter toch
            De eerste twee, dat waren schoten voor de boeg, zelfs als waarnemingsfoto's, maar deze mag er gerust zijn, meer nog - ik vind 'em leuk (het kleine eendje op de grooote plas met de woeeeste baren).
            Ik zou 'em zelfs nog ietsje meer ophelderen, maar dat is natuurlijk te wijten aan m'n drang naar licht en helderheid...

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Zoals gezegd, het ging me vooral om de waarneming, bij goed weer zonder die storm is de kans klein dat ik dat ze te zien krijg en zonder die 1000mm kan ik een foto helemaal vergeten.
            Tja, 't zijn geen parkeenden hé
            Ik wist niet dat die jonge bergeendjes zo moeilijk te schieten waren. Ik heb die verleden jaar (in Retranchement) kunnen spotten in m'n schuiltent. Ik was toen een beetje ontgoocheld, want veel meer heb ik toen niet kunnen vastleggen. Ik ga eens kijken of ik die terugvind...

            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Bergeend pulli

              Inderdaad, Elsan, die uitgelichte versie is veel beter. Knap om die met 1000mm manueel te kunnen focussen, want stil blijven die zeker niet zitten.

              Mooie kuikentjes zijn dit alleszins.
              http://www.pbase.com/neos_marc

              www.caridina.be

              Comment


              • #8
                Re: Bergeend pulli

                Sorry hoor maar voor 1000mm vind ik de eerste (uitgelichte) foto toch mooi gelukt. Ik heb deze soort nog nooit gezien en het is tof dat anderen ons deze foto´s hier laten bekijken. Dus, voor mij toch een geslaagde foto van dit donzen pluimending
                BD0723BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bergeend pulli

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Ik wist niet dat die jonge bergeendjes zo moeilijk te schieten waren. Ik heb die verleden jaar (in Retranchement) kunnen spotten in m'n schuiltent. Ik was toen een beetje ontgoocheld, want veel meer heb ik toen niet kunnen vastleggen. Ik ga eens kijken of ik die terugvind...

                  Greetz, Kariboe
                  LOL
                  Ik vind het de moeite niet om iets aan die foto's te doen en smijt ze er recht uit de camera op en Kariboe vind het de moeite niet om zelden te ziene en zeer schuwe pulli te posten
                  Gelijk ze bij ons zeggen : "Ons Heer moet van elke soort zijn getal hebben"
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bergeend pulli

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    LOL
                    Ik vind het de moeite niet om iets aan die foto's te doen en smijt ze er recht uit de camera op en Kariboe vind het de moeite niet om zelden te ziene en zeer schuwe pulli te posten
                    Gelijk ze bij ons zeggen : "Ons Heer moet van elke soort zijn getal hebben"
                    En ze leefden scone en broederlijk naast elkaar

                    Ik wist niet dat die moeilijk te spotten zijn...
                    Even ernstig nu : "pulli" is dat het Latijnse meervoud van (laat mij raden) "pullus" en betekent het "jong", "kind" of zoiets ?
                    Niet te beroerd om bij te leren - wat is het leven schoon
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment

                    Working...
                    X