Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke simga

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke simga

    ik ben opzoek naar een grotere telelens en ik twijfel nu nog tussen de sigma 135-400 en de sigma 70-300 APO

    nu is de vraag die 135-400 is bijna het dubbel in prijs is dat gerechtvaardigd voor de kwaliteit van de lens of niet

    ook weet ik niet of je een tele tot 400mm veel gaat gebruiken tov van een lens tot 300mm

    het is voor op een nikon d50

    alvast bedankt voor de raad

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: welke simga

    Als je kan doorsparen, ga dan voor de Nikon 70-300 met VR. Hij is wat duurder, hier bvb 535 euro, maar is zeker de moeite waard. 'k Heb hem nu zelf en is zeker een top-aanrader. (ok, er is ook de 70-200 vr f/2.8 , maar die is "ietsjes" duurder)
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: welke simga

      Hallo, best even zeggen warvoor je het gaat gebruiken, en wat je er ook aan wil geven............moet het zoom zijn of mag het ook vast

      De 135-400mm = +/- 595 € en de 70-300 mm = +/- 209 € is zoals je zegt t dubbel......

      Ga je voor bijvoorbeeld vogels alleen dan heb je de 400 mm zeker nodig (zelfs wat krap....)

      De 135-400 mm, heb ik gehad en was niet echt tevreden, langzaam, luidruchtig en op 400 mm moet je al in de hogere diafragma waarden zitten, voor goed resultaat.

      De 70-300 mm APO heb ik nu, voor normaal keuken en tuin, familie is die prima, zelf de macro stand is voldoende.

      Laat maar horen.

      Comment

      Working...
      X