Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 17-85mm of 28-135mm IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 17-85mm of 28-135mm IS

    Hey ,

    Graag een vraagje , zit te twijfelen , welke van bovenstaande lenzen neem ik beste als walk around lens , 17mm is beter voor landschappen en 28-135 mm heeft alweer een grotere zoom
    graag eens wat ervaringen delen , dank je
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

  • #2
    Re: canon 17-85mm of 28-135mm IS

    Ik heb beide lenzen gehad en kan maar 1 ding zeggen.

    Koop de 17-85 IS.

    De 17mm heb je meer nodig dan de 135mm want croppen kan je eventueel wel maar steeds panorama's uit meerdere foto's moeten maken door een gebrek aan groothoek is gewoon niet handig.

    De 17-85 is ook de betere lens van de 2 ze is scherper, de IS en USM zijn ook beter. Je merkt gewoon het leeftijdsverschil tussen beide lenzen.

    Ik verving de 28-135 voor de extra groothoek en was heel tevreden dat ik nog meer extra kreeg dan enkel die groothoek.

    Comment


    • #3
      Re: canon 17-85mm of 28-135mm IS

      Zonder meer voor de 17-85 gaan in mijn ogen, heb deze zelf ook aangekocht op advies van een bevriend BD-er en heb er gen moment spijt van gehad.
      Als je wil kun je hem eens testen op je eigen camera, misschien eens samen gaan shooten in bijv. Maastricht.
      Laat maar wat horen als je dat zou willen.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: canon 17-85mm of 28-135mm IS

        ha oke

        hartelijk bedankt voor jullie reakties , zoals ik hier zie , de knoop doorhakken en gaan voor de 17-85mm , denk ook wel dat ik meer heb aan de groothoek , daar ik nogal veel wil zien op een plaatje
        nogmaals bedankt

        xiebu
        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
        *BD1033BE*

        Comment

        Working...
        X