Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steltlopers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steltlopers

    Geen weer om fotookes te gaan nemen, maar ik had van een paar kanten te horen gekregen dat de steltlopers nogal actief waren tot in het binnenland, en dan moet alles wijken (dankuwel Wouter ). Een uurtje of twee afgeknepen om rap naar het water te rijden.
    De mallonstenen rond de potpolder waren veel te glad om naar te beneden te gaan en langs de grasdijk over het slib gaan na drie dagen regen vond ik ook niet direct verstandig.
    Ze zijn dus maar van ver genomen, en vooral bij de laatste vind ik het jammer, omdat ik er geen naam kan op plakken en ik hem (haar?) liever met meer detail gehad had. De omstandigheden waarin ze genomen zijn kun je op de foto's zien Bij de eerste had ik nog redelijk licht, daarna ging het snel bergaf...

    De enige waar ik helemaal zeker van ben is de eerste, een groenpootruiter,
    van de tweede vermoed ik dat het een zwarte ruiter is, en de derde durf ik eigenlijk niet benoemen, maar na observatie met de verrrekijker denk ik dat het wel eens een vrouwtje kemphaan zou kunnen zijn
    Markant detail : het was een geringd exemplaar.





    fotosite

  • #2
    Re: Steltlopers

    Groenpootruiter klopt. Tweede is een tureluur en de derde is inderdaad een vrouwtje kemphaan (als je het niet direct herkent is het nogal vaak dat ). Ondanks de omstandigheden toch nog degelijke foto's! Chapeau.

    Je moet maar eens op www.natuurpuntgent.be gaan kijken om te zien hoeveel steltjes er bvb aan de Bourgoyen zitten voor de moment!
    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

    Comment


    • #3
      Re: Steltlopers

      Al is het van ver, ze vallen alleszins nog goed mee, vind ik.
      http://www.pbase.com/neos_marc

      www.caridina.be

      Comment


      • #4
        Re: Steltlopers

        Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
        Al is het van ver, ze vallen alleszins nog goed mee, vind ik.
        Van boven op de dijk en ze zaten tegen de begroeiing van het middenstuk.
        Alleen de groenpootruiter zat meer aan de zijkant en kon ik zuiverder nemen, 't regende toen ook nog niet.
        't Wordt een schitterende locatie stilaan, maar ik moet er iets op vinden om dieper binnenin te geraken
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Steltlopers

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Van boven op de dijk en ze zaten tegen de begroeiing van het middenstuk.
          Dat is inderdaad al een heel eind. Hoedje af voor de lens en fotograaf!

          't Wordt een schitterende locatie stilaan, maar ik moet er iets op vinden om dieper binnenin te geraken
          Ben er verleden week nog geweest, maar op het verkeerde moment, vermoed ik. Water stond vrij hoog, terwijl de Schelde lage tij had. Er was weinig te beleven, maar toch spreekt het gebied me heel erg aan.
          http://www.pbase.com/neos_marc

          www.caridina.be

          Comment


          • #6
            Re: Steltlopers

            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
            Groenpootruiter klopt. ...en de derde is inderdaad een vrouwtje kemphaan (als je het niet direct herkent is het nogal vaak dat ).
            Wel opletten deze dagen, want er worden redelijk wat Kanoetstrandlopers gemeld en als ze niet op kleur zijn kan je die nogal eens verwarren met Kemphaan, zeker als er wat afstand mee gemoeid is. Hebben ook die typische korte bek, maar de pootkleur is wel anders.
            http://www.pbase.com/neos_marc

            www.caridina.be

            Comment


            • #7
              Re: Steltlopers

              Afgaande op de rozerode poten denk ik echt wel met een kemphaan vrouwtje te maken te hebben.
              Als we dit weekend opklaringen krijgen en genoeg licht trek ik er naar toe met een 2.0 TC op de 500.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Steltlopers

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Afgaande op de rozerode poten denk ik echt wel met een kemphaan vrouwtje te maken te hebben.
                Als we dit weekend opklaringen krijgen en genoeg licht trek ik er naar toe met een 2.0 TC op de 500.
                Ge moet niet twijfelen, 't is een Kemphaan
                http://www.pbase.com/neos_marc

                www.caridina.be

                Comment


                • #9
                  Re: Steltlopers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                  Ben er verleden week nog geweest, maar op het verkeerde moment, vermoed ik. Water stond vrij hoog, terwijl de Schelde lage tij had. Er was weinig te beleven, maar toch spreekt het gebied me heel erg aan.
                  Probeer te gaan vanaf een tweetal uur voor hoog water.
                  De zandplaten van de Schelde lopen dan onder met de tij en de steltlopers schuiven op naar binnen.
                  Op de volle tij stroomt met het Scheldewater een massa giebel in de kom en aan de achterkant zijn dan meestal tot een stuk of zes zeven reigers aan het vissen
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steltlopers

                    Bij zulke mooie foto's zou ik toch meer door de knieen gaan....slijk of geen slijk
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steltlopers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Bij zulke mooie foto's zou ik toch meer door de knieen gaan....slijk of geen slijk
                      15 meter diep is wat veel om te overbruggen, hé Marc (Ik stond dus 15 meter hoger dan het slib )
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steltlopers

                        Blijkbaar is het de bedoeling om het leefmilieu ook weer te geven, de directe omgeving bedoel ik dan. En jij bent niet de enige die dat doet. Maar (en dat is mijn persoonlijke smaak) ik vind dat er te veel 'omgeving' op de foto staat en te weinig 'onderwerp'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
                        Maar de onderwerpen (vogels) staan er hoe dan ook prachtig op. Daar over geen kritiek.
                        Wegens vermelde reden, maar ook wegens het kleurcontrast, gaat mijn voorkeur dan toch uit naar foto nr 1.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steltlopers

                          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                          Blijkbaar is het de bedoeling om het leefmilieu ook weer te geven, de directe omgeving bedoel ik dan. En jij bent niet de enige die dat doet. Maar (en dat is mijn persoonlijke smaak) ik vind dat er te veel 'omgeving' op de foto staat en te weinig 'onderwerp'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
                          't Is niet van zo willen, 't is van niet anders kunnen
                          Ze zitten gewoon te ver, maar zoals gezegd : daar wordt aan gewerkt, 2.0 TC erop en met 1000mm naar ginder dit weekend
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Steltlopers

                            leuke reeks ; 1ste vindt ik het meest geslaagd,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Steltlopers

                              Ik kijk alvast uit naar je resultaten met die 1000mm. Go for it!

                              Comment

                              Working...
                              X