Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI S602Z

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJI S602Z

    <font face="Comic Sans MS"> Jippie!!!!
    Eindelijk heb ik mijn Fuji s602z binnen!
    Pfff wat een beschrijving die ik erbij zit...
    Daar heb ik eigenlijk het geduld dus niet voor maar ja.. ik moet toch wachten ivm de laadtijd van de batterijen.
    Heeft iemand starterstips voor mij? Waar ik het beste op kan letten etc?

    Groetjes Johanna

    www.bordercollie-family.tk</font id="Comic Sans MS">

  • #2
    Eventjes controleren of je geen hot-pixels hebt!

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Originally posted by Sam Jae
      Eventjes controleren of je geen hot-pixels hebt!

      Greetz

      Sam Jae
      Hoe kan ik dat zien? Ik heb hem nog niet eens aangehad..ivm opladen batterijen..

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Wel mijn advies zou zijn.

        Lezen die manual!!!!!!

        De s602z is een fantastische camera met heel veel mogelijkheden maar je moet ze wel leren gebruiken en dat kan je best door de handleiding toch eens door te nemen. Een vriend van mij die tegelijkertijd met mij zijn camera kocht weet pas sinds gisteren hoe hij meerdere zaken (bijv diafragma veranderen in M mode) kan doen. Want ja hij zet hem op auto en dan neemt ie maar foto's. Je kan dat natuurlijk zo doen maar eigenlijk mis je dan veel van wat het toestel te bieden heeft.

        Comment


        • #5
          Yeps ben van plan de handleiding door te nemen.. grinnn zodra ik er wat tijd voor heb... Tis wel de bedoeling dat er gave foto's uitkrijg anders had ik wel bij de nikon 2500 coolpix kunnen blijven.
          Ik ben vooral plan aktiefoto's van mijn honden en andere honden te nemen. Daar de sluitertijd gigantisch kort is.. moet dat toch wel gaan lukken. (hoop ik)

          Groetjes Johanna

          Comment


          • #6
            lees de 'korte' handleiding die er normaal gezien bij zit, dan kan je meteen beginnen. en dan kan je, naargelang je dingen ontdekt verder lezen.. zo doe ik dat toch meestal als ongeduldige mens..

            maar wel de voorschriften eerst lezen, de waarschuwingen e.d. dat je niks verkeerd doet.

            ga even in SET-menu, stel resolutie e.d. in (daarvoor heb je misschien even de handleiding nodig,
            maar zet hem dan op de P-stand (vergeet automatisch maar), en begin maar te trekken..

            witbalans, metering e.d. komt nog wel..
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Hotpixels vindt je door een serie opnames te maken van een zwart vlak met toenemende sluitertijd. Een hotpixel zal dan oplichten bij de langere sluitertijden (ca 0.5 sec en hoger). Meestal lichten ook de vier aangrenzende pixels op (of dit ook zo gaat bij de honingraat super-CCD van de Fuji weet ik niet).

              Met dezelfde methode kun je ook dead pixels vinden door opnames te maken van een wit vlak.


              Veel plezier met je camera!

              Mijn nieuwe CP5700 zit er ook aan te komen...
              Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

              Comment


              • #8
                Proficiat met je aankoop Tesslys, geniet ervan
                Enne tonen hé die foto's!
                @mimi
                "There is no path
                You create it
                Once you set out to walk it"

                Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                Comment


                • #9
                  Proficiat met je aankoop!
                  Ben er zeker van dat je tevreden zal zijn met deze camera, zoals elke s602z bezitter.
                  Mijn tip oefenen en nog eens oefenen, want een echt goede foto maken doe je niet alleen met een goede camera, maar het helpt wel.

                  Groeten,
                  Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
                  Lidnummer BD0066BE

                  Comment


                  • #10
                    Gefeliciteerd met de aankoop Johanna,

                    Ik heb mijn 602Z net 2 weken en ben er zeer tevreden mee. De shutterlag is erg kort, het aantal gelukte (lees scherpe) foto's van de kinderen is een stuk hoger dan met mijn Olympus 2040, dus die aktiefoto's die jij wilt maken zullen ook geen probleem op hoeven te leveren.

                    Ik zou inderdaad de bijgeleverde handleiding even doornemen zoals slipstream adviseert, lukt echt binnen een half uurtje als je je beperkt tot hoofdstuk 2 en 3 (de rest komt later wel) en er dan gewoon lekker mee gaan schieten. Houd er rekening mee dat de camera om een of andere reden standaard staat ingesteld op 1 MPixel i.p.v. 3?????.

                    Groeten, Eric
                    Groeten, Eric

                    Nikon Coolpix 8800
                    Fuji S602 Zoom

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt allemaal voor jullie reacties... morgenmiddag heb ik de tijd... huh... vandaag dus... om hoofdstuk 2 en 3 eerst door te lezen. Daarna ga ik eerst eens wat foto's nemen en dan ga ik van de week eens op mijn gemak naar de hotpixels kijken.

                      Thnxxxxxxxxxx

                      Groetjes en truste

                      Johanna

                      Comment


                      • #12
                        [quote]Originally posted by Kaveman
                        Hotpixels vindt je door een serie opnames te maken van een zwart vlak met toenemende sluitertijd. Een hotpixel zal dan oplichten bij de langere sluitertijden (ca 0.5 sec en hoger). Meestal lichten ook de vier aangrenzende pixels op (of dit ook zo gaat bij de honingraat super-CCD van de Fuji weet ik niet).

                        Met dezelfde methode kun je ook dead pixels vinden door opnames te maken van een wit vlak.


                        Op welke afstand moet je dat doen, en ik neem aan op de MANUEEL stand en niet op de automatische stand???

                        Groetjes Martin]

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dutcheric
                          Houd er rekening mee dat de camera om een of andere reden standaard staat ingesteld op 1 MPixel i.p.v. 3?????.
                          Dat is omdat anders die meegeleverde 16Mb SmartMedia te snel zou vol staan en je meteen zou door hebben dat dat veel te weinig is!

                          Comment


                          • #14
                            Martin wrote:

                            Op welke afstand moet je dat doen, en ik neem aan op de MANUEEL stand en niet op de automatische stand???



                            Manueel of shutter-priority, anders kun je de sluitertijd niet "controlen" .

                            Afstand is niet zo belangrijk, als het zwarte vlak maar beeldvullend is.
                            Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

                            Comment


                            • #15
                              PS. Als je controleerd op stuk/dead pixels, niet vergeten in een RAW mode of in TIF te schieten.

                              Het JPG formaat zal door de compressie de pixels niet meer zichtbaar maken, of toch zeker niet duidelijk...

                              Er is ook een programma dat hier als eens besproken is waar je hot pixels mee kan opsporen op een zwarte foto... (Eens de search raadplegen...)

                              Groeten,
                              Nick
                              Nikon D300 & een beetje glas...
                              Iets kleiners als carry everywhere

                              Comment

                              Working...
                              X