Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's met JVC GR-DVL9000 vs HP Photosmart 320 ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's met JVC GR-DVL9000 vs HP Photosmart 320 ?

    Iemand enig idee of dat de kwaliteit van foto's die ik nu met mijn digitale videocamera ( JVC GR-DVL9000 ) neem te vergelijken zouden zijn met de Photosmart 320 van HP ?

  • #2
    Geef eens wat meer info: Resolutie van de foto's van de JVC bijv, anders kun je moeilijk vergelijken.

    Uit ervaring weet ik dat foto's van video camera's niet al te best zijn, resolutie is meestal max 1,2 mp. dus veel valt hier niet van te verwachten.

    Help zelf een Sony DP 10 (4 jaar oud) indertijd tov mijn Fuji 700 was er weinig verschil maar die was ook 1,3 mp.

    Denk dat jouw JVC het moet afleggen tegen de huidige camera's. 2mp is zowat het minimum op de markt

    gr rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

    Comment


    • #3
      Ik weet dat ik weinig info geef, ik vind in de handleiding bitter weinig informatie hierover, hetgeen ik op internet kan vinden is dat de resolutie van het toestel 500 lijnen op (horizontaal) op 480 zou zijn.

      Iemand anders enige ervaring met de HP 320 ?

      Ik ben tevreden over de kwaliteit van de foto's van mijn JVC, maar om tijdens een trip met de motor mee te nemen is het ietwat onhandig

      Comment


      • #4
        Dit is de video resolutie voor weergave op tv.
        Meestal neemt een video camera 8 beelden op wanneer je een foto neemt.
        Mijn ervaring is dat ze niet zo scherp zijn ivm vaste sluitertijd. Kijk maar eens naar een stilstaand beeld van je video, met veel beweging zit er ook onscherpte in.

        Een digi fotocamera kan wel gebruikt worden als filmcamera (meestal lage kwaliteit) maar andersom ben ik hier niet zon fan van.

        Ik zou in jouw geval voor een 3mp camera gaan, zijn voldoende merken/modellen die je in je zak kunt steken op de motor.

        gr rob
        http:/home.planet.nl/~knegt221

        Comment


        • #5
          vermoedelijk is het 720x576 pixels .. en let op voor interlace-streepjes in de still-video. je kan die streepjes er wel in Photoshop uithalen, maar dan verlies je alweer een deel van de reeds beperkte resolutie

          vbn van foto's met de sony DSR VX2000 (in breedbeeldmodus), en na wegfilteren van de interlace=streepjes:









          afdrukken op MAXIMAAL 10x15 (en liever 9x13) !!!!!
          de camera die je aanhaalt is net als de vx2000 een 3CCD camera .. ik veronderstel dat de resultaten vergelijkbaar zullen zijn

          Comment


          • #6
            Wij hebben een digitale videocamera JVC GR-DVP3 en die geeft 640x480 beeldgrootte (gemiddeld 100kB). De foto's zijn niet echt scherp en lichtsterk. Een digitale videocamera kan nooit zulke mooie foto's maken als een digitale fotocamera en andersom.
            Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

            Comment

            Working...
            X