Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Heavy Duty" goedkope camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Heavy Duty" goedkope camera

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een betaalbare fotocamera (150-175 euro) die tegen een stootje kan en compact is. Met dat "stootje" bedoel ik dat het de vaste camera wordt van onze studentenclub, dus die kan wel eens een stuitering maken of in een plas bier terechtkomen. Uiteraard verwacht ik niet dat hij helemaal waterdicht is, maar een "rugged uitvoering" zou bijzonder handig zijn.
    Bestaan er dergelijke toestellen voor dat budget?

    Bedankt!

  • #2
    Re: "Heavy Duty" goedkope camera

    Olympus 770SW mag vanop een hoogte van 1.5 meter in een glas bier van 10 meter diep vallen :-) Studenten mogen ook max. 100 kg wegen :-) Prijs is wel te hoog: 343 euro.



    Pentax is goedkoper maar minder stevig, de Pentax W30 is tot 3 meter diep en verder water-stofdicht volgens IP58 norm. Niks over vallen vermeld. 239 euro dus nog altijd boven budget.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Re: "Heavy Duty" goedkope camera

      De Pentax Optio W20 is blijkbaar een oudere/lichtere variant van die W30 en is met 177 euro op geizhals een stuk goedkoper. Al zoek ik niet echt enkel op waterdichtheid maar eigenlijk vooral "robuustheid" gekoppeld aan spatwaterdichtheid, meer een soort "outdoorcamera" dus. Maar ik vrees dat dat met ons budget moeilijk zal worden.

      Die 770SW heeft ook een 725SW variant maar die is ook nog altijd aardig wat te duur.

      Toch bedankt voor het antwoord!

      Comment

      Working...
      X