Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

    1) Maak een foto. Maakt niet uit wat of hoe, als er maar iets op staat.
    2) Smijt er een filter of twee bovenop, keuze genoeg in Photoshop. Opnieuw, maakt niet uit dewelke maar gebruik bij voorkeur de filters of de effecten die op het ogenblik "in" zijn.
    3) Pas (eventueel) contrast en kleuren aan dmv levels en curves. Eventueel een cropje maken.
    4) Plaats je foto op dit forum, bij voorkeur in "Showcase", want je bent natuurlijk heel tevreden over het resultaat. Vermeld uitdrukkelijk dat je dit effect voor ogen had, nog voor je de ontspanknop indrukte.
    5) Laat je vrienden en/of familieleden lovende commentaren posten en roepen hoe goed en origineel je wel bent.
    6) Als er andere forumleden zijn die iets minder enthousiast reageren of tips of suggesties hebben om iets anders te proberen, reageer je zelf heel verontwaardigd. Neen, je voelt jezelf zelfs beledigd voor zowel minachting. Vermeld opnieuw uitdrukkelijk dat je deze foto precies voor ogen had en dat je absoluut niets, maar dan ook niets wil veranderen.
    7) Blijf volhouden. Jouw originaliteit staat immers op het spel en uiteindelijk geldt hier ook dat de aanhouder wint.

    Voila, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen doen.

    mvg

  • #2
    Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

    Slecht geslapen of ergens tegen gelopen misschien?

    Comment


    • #3
      Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

      Thanks 4 the hint Vandrofr

      Maar ik denk niet dat dit bij de redactie en mijn klanten gaat lukken.
      Och ja, ik ben natuurlijk vergeten om een website vol te stouwen met zo'n beelden. Want dan kiezen de klanten voor mijn persoonlijke stijl...

      Wie zonder Fotosoep werkt, werpe de eetse steen....
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

        Naar mijn gevoel reageert de TS op enkele topics van gisteren.
        Er is daar al voldoende gereageerd zonder dat deze discussie hier weeral moet opgerakeld worden.

        Mod. Lut

        Comment


        • #5
          Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

          wordt hier iemand gevizeerd? laatste tijd amper nog op showcase-ronde geweest
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Naar mijn gevoel reageert de TS op enkele topics van gisteren.
            Er is daar al voldoende gereageerd zonder dat deze discussie hier weeral moet opgerakeld worden.

            Mod. Lut
            Heb geen idee

            Heb een oudere kennis in Genk wonen.
            Heeft een Nikon D1, een D80 en een Hasselblad met de nodige lenzen.
            Hij is kunstenaar geworden van de maand april.
            De foto's die hij maakt trekken op niks
            maaaaar... hij was bezig met compositie:
            - inpakpapier van bij de bloemist (transparant en "krakend" materiaal)
            - een paar kleuren verf
            - zwarte karton.
            En daar maakt die foto's van.

            Zaterdag heb ik daar ong. 30 foto's van gezien.
            Ik viel bijna van mijne stoel af
            Was dat effe prachtig zeg: warme volle kleuren vooral, precies schilderijtjes.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

              Smaken verschillen gelukkig, ook over foto's. Hoe iemand reageert op het commentaar is aan de persoon zelf. Om daar een topic over te beginnen is nutteloos, want je verandert er niets mee. Bovendien lok je er alleen maar een welles / nietes discussie mee uit. Dus wat schiet je er mee op? Niets.....
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

                Ik kan JLP hier enkel in bijtreden.
                Logica (in de mate ik die bezit) zegt me ook dat "neverending discussions" blijven bestaan omdat ze blijvend gevoed worden door beide partijen. Wijsheid, iedereen heeft ze in pacht, maar al te vaak worden ze onderdrukt door emoties. Begrijpe wie begrijpe wil/kan.

                Comment


                • #9
                  Re: Snelcursus : hoe maak ik een originele foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                  Slecht geslapen of ergens tegen gelopen misschien?
                  Neen, ik was vandaag in verlof en 't was slecht weer. Dus wat doet een mens uit verveling ?

                  Het moeten toch niet altijd saaie commentaren zijn op foto's. We zitten hier in "algemeen" en een beetje discussie brengt tenminste nog wat leven in de brouwerij, of niet soms ?

                  "t was inderdaad een reactie op enkele topics van gisteren en vandaag. Ik weet het, ik had het beter niet gedaan en ik zal het in het vervolg ook nie meer doen, beloofd.

                  En voor alle duidelijkheid, 't dus ook geen discour tegen het gebruik van PS. Integendeel, ik bewerk praktisch AL mijn foto's in PS.

                  mvg

                  Comment

                  Working...
                  X