Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 uit Amerika ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D200 uit Amerika ?

    Hallo,
    Ik zie regelmatig een D200 op Marktplaats staan die uit Amerika komt.
    In de regel wordt daar lager op geboden.
    Wat voor een verschillen zitten er tussen een D200 uit Amerika en uit Nederland?
    Is dit alleen garantie of zitten daar ook nog andere verschillen in.
    Is er eventueel Nederlandstalige software in te zetten?

  • #2
    Re: Nikon D200 uit Amerika ?

    Kennis heeft er één uit Korea en daar er zit NL software in, dus in een Amerikaanse ook wel zeker ?

    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D200 uit Amerika ?

      hallo nikon vrienden

      De nederlandse uitleg van alle nikon apparatuur kan je gratis bekomen bij de officiele dealer of invoerder, zonder probleem!
      Dit behoort tot de garantie van Nikon.

      De software kan je apart bestellen bij de hoofdimporteur Antwerpen.
      Ik heb elders op dit forum gelezen dat de garantie niet geldig is voor toestellen uit Amerika.
      Het zou dus kunnen zijn dat je niet aan die software kan geraken.
      Last edited by rafaello; 10 mei 2007, 20:39.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D200 uit Amerika ?

        Het toestel is identiek. Het NL-talige menu is aanwezig. De handleiding is uiteraard in het Engels (en Portugees), maar de NL-talige versie kan je downloaden op de site van Nikon. Tenslotte heeft de batterijlader een Amerikaanse stekker, maar dat is rap opgelost met een ander kabeltje of een verloopstekkertje. De batterijlader zelf kan spanningen tussen 110 en 240 Volt aan.

        Wat garantie en service betreft moet je wel opletten: Nikon Europa probeert daar onderuit te komen, dus het kan zijn dat er wel wat overtuigingskracht aan te pas moet komen ...

        Groetjes, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D200 uit Amerika ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
          Wat garantie en service betreft moet je wel opletten: Nikon Europa probeert daar onderuit te komen, dus het kan zijn dat er wel wat overtuigingskracht aan te pas moet komen ...
          Daar hoeven ze niet eens onderuit te komen, want je moet zijn bij de leverancier.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D200 uit Amerika ?

            Daar hoeven ze niet eens onderuit te komen, want je moet zijn bij de leverancier.
            Mijn D2H was inport uit Amerika, bij probleem met de lichtmeter, werd hier in Belgié de reparatie geweigerd
            Dan maar een Mail gestuurd via vriend Advokaat, binnen twee weken probleem opgelost,

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D200 uit Amerika ?

              Raar,

              Mijn Amerikaanse D70 is én bij De beukelaer (lichtmeter) én bij Procirep (BGLOD) al onder garantie gerepareerd geweest, zonder problemen of vragen naar facturen of andere papieren.

              Jo.
              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Mijn D2H was inport uit Amerika, bij probleem met de lichtmeter, werd hier in Belgié de reparatie geweigerd
              Dan maar een Mail gestuurd via vriend Advokaat, binnen twee weken probleem opgelost,
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D200 uit Amerika ?

                Het minuscuul nadeeltje kan zijn dat je een lader met US-stekker meegeleverd krijgt. De voor de hand liggende oplossing is een adapterstukje (of een nieuwe kabel) van een paar euro te kopen, dus niets om een probleem van te maken .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D200 uit Amerika ?

                  Ik heb een coolpix 5700 uit Amerika (of Canada) en is ook zonder probleem hier bij procirep (ofzoiets) gerepareerd.
                  Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X