Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF

    Heeft iemand ervaring met deze lens?

    Een kennis van me die net is begonnen met fotografie (EOS 400D)
    is op zoek naar een instap tele-zoom van 300mm...

    budget is 150 € en ik vond op konijnenberg deze lens :

    Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF - 117 € + verzending

    Ik vroeg me natuurlijk af of deze lens zijn geld wat waard is.
    Ik weet dat voor dat budget geen wonderlenzen beschikbaar zijn maar het
    is echt wel basis instapmateriaal dat gezocht wordt.

    Is deze daarvoor aan te raden of moet ik op zoek naar een andere?

    het is eigenlijk ter vervanging van de Canon 55-200 kitlens... de 200mm is net te kort voor haar gebruik.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF

    Ik had er nog nooit van gehoord, maar met f6,7 als maximale lichtsterkte bij 300mm zal de AF moeilijkheden krijgen als er niet echt veel licht is. En je zal ook alleen in heel goede omstandigheden genoeg licht binnenkrijgen om uit de hand te kunnen werken.

    Na een beetje zoekwerk op Google zie ik dat het een vrij oude lens is (oud model dus), en het is mogelijk dat die eerst aangepast moet worden om ze goed te laten werken op een moderne camera. Als die lens al gerechipped is, dan zal ze wel werken, anders is het afwachten.
    Het rechippen van die lens zal duurder zijn dan de lens zelf....

    Een Sigma 70-300 is wel wat duurder, maar daarvan zegt iedereen dat ze een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
    Zo'n Sigma kan je ook tweedehands vinden, en dan zal die niet veel duurder zijn dan 150 euro.
    Nieuw kost die SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Canon zo'n 230 euro. Ik weet wel dat je budget 150 euro is, maar volgens mij kan je beter wat langer sparen voor die 70-300, daar zal je veel meer plezier aan beleven.

    Die 100-300 f4,5-6,7 zal achteraf ook moeilijk te verkopen zijn, als je wil upgraden naar een betere lens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF

      Ik zou die 100-300 ook laten liggen.
      Ik heb hier in de kast nog zo'n vergelijkbare 100-300 van Tamron liggen met dezelfde lichtsterkte als de Sigma, dateert nog uit het analoge tijdperk,
      ik kan je verzekeren dat je met regenweer als vandaag ofwel die lens thuislaat ofwel ineens naar ISO 1600 kunt gaan. Het glas op zich is ook al niet fameus.
      De 70-300 die Black Bandit aanhaalt gaat je heel wat meer plezier geven.
      fotosite

      Comment

      Working...
      X