Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gezocht!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend hulp gezocht!!!

    Ik zoek een nieuwe lens voor landschapsfotografie, en om dieren die ver zijn te fotograferen, en dan met name(de dieren) beeldvullend te krijgen. Nu heb ik zelf in gedachte de sigma 50-500. De verkoper van de fotowinkel gaf mij het advies om te gaan voor de sigma 170-500. Nu weet ik het zelf niet meer, maar mijn gevoel gaat toch nog steeds naar de sigma 50-500mm. Qua prijs is de sigma 170-500 wel goedkoper, maar is goedkoop dan ook miskoop?
    Waar doe ik goed aan en heb dan ook een dijk van een lens.......?

    Wederom alle hulp en tips , adviezen zijn welkom.....
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Dringend hulp gezocht!!!

    Hallo, ik vrees dat je met de Bigma niet de lens hebt die geschikt is voor landschapschapsfotografie, eerder een 12-24 (vb Tokina).....
    De 50-500mm is dan inderdaad goed voor algemene beeldvullend pic's, natuur, vogels, zoogdieren enz....
    Bij 170-500 mm zit je zeker in de hogere mm, dan kun je ook eens uitkijken naar de 200-500 mm Di van TAmron, heeft goede reviews.
    Maar de twee zaken samen daar vrees ik voor.......dan is waarschijnlijk de Bigma de enigste oplossing als dit in één lens moet.
    Succes, of anders als je meer specifieert wat je wil van dierenfotografie dan ga je toch met twee lenzen zitten........

    Comment


    • #3
      Re: Dringend hulp gezocht!!!

      met 170mm beginnen aan landschapsfotografie..... ik vrees dat dit niet echt gemakkelijk zal worden
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: Dringend hulp gezocht!!!

        Landschap is een ruim begrip, iedereen denkt dan onmiddelijk aan groothoek, maar dat hoeft ook niet perse, er zijn ook gecropte of uitgesneden stkken van een landschap hé. maar ok, je zou toch eerder aan groothoek dan tele denken...

        Comment


        • #5
          Re: Dringend hulp gezocht!!!

          Ja maar ik wil ook heel graag de dieren fotograferen. En dan beeldvullend, dan neem ik aan dat ik met die groothoek niet uit de voeten kom? Ik zag op het forum dieren een tijger zijn kop..beeldvullend zoiets wil ik heel graag.
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #6
            Re: Dringend hulp gezocht!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
            met 170mm beginnen aan landschapsfotografie..... ik vrees dat dit niet echt gemakkelijk zal worden
            Dat zei de verkoper tegen mij......is die sigma dan beter?
            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

            Comment

            Working...
            X