Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 55/200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 55/200

    Onlangs een Nikon D40 18/55 gekocht, met een bijkomende Nikon-lens 55/200

    Na amper twee keer gebruikt te hebben, is de 55/200 lens al om zeep.
    De automatische scherpstelling slaat volledig tilt,
    Gelukkig is het nog binnen garantie; maar intussen ben ik m'n lens minstens drie weken kwijt.

    Zijn er nog mensen die slechte ervaringen hebben met een Nikon 55/200 lens?
    En waar zou de oorzaak kunnen liggen?
    Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

  • #2
    Re: Nikon 55/200

    Een lens die stuk gaat na twee keer gebruikt te hebben, dan vrees ik dat je echt wel veel pech gehad hebt. Ik heb die 55-200 wel niet zelf, maar ik ken het lenske wel en qua bouwkwaliteit lijkt die me nogal op de kitlens 18-55 en daar heb ik intussen toch al een jaar en half nooit één probleem mee gehad. Vermoedelijk had jouw lens een fabricagefoutje, want mijn ervaring leert me dat lenzen gewoonlijk niet snel stuk gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 55/200

      Tiens, is het in zo'n geval niet mogelijk om die direkt om te ruilen voor een nieuwe 55-200 ipv te moeten wachten op reparatie?
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 55/200

        Oorspronkelijk geplaatst door Millbrook Bekijk bericht
        Onlangs een Nikon D40 18/55 gekocht, met een bijkomende Nikon-lens 55/200

        Na amper twee keer gebruikt te hebben, is de 55/200 lens al om zeep.
        De automatische scherpstelling slaat volledig tilt,
        Gelukkig is het nog binnen garantie; maar intussen ben ik m'n lens minstens drie weken kwijt.

        Zijn er nog mensen die slechte ervaringen hebben met een Nikon 55/200 lens?
        En waar zou de oorzaak kunnen liggen?
        Ik heb een similair probleem gehad met m'n D50 + 18/55. Ne een week was de AF al naar de maan. Maar het was wel de lens uit de kit, dus ik heb direct een nieuwe kit mogen nemen. Dus kreeg zelfs weer een nieuwe camera . Is gebeurd bij Mediamarkt.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 55/200

          Hebben we het hier over de nieuwe Nikon AF-S VR 55-200? Ben vorig weekend zo'n lens gaan halen. Zondag even getest en zeer tevreden van.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 55/200

            Het gaat over deze : 55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-Nikkor


            Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
            Hebben we het hier over de nieuwe Nikon AF-S VR 55-200? Ben vorig weekend zo'n lens gaan halen. Zondag even getest en zeer tevreden van.
            Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 55/200

              Ik krijg geen nieuwe; het probleem moet zich voor doen binnen de 10 dagen; ik heb de lens gekocht op 24.04 bij een fotograaf aangesloten bij Topcamera; de problemen begonnen op 06.05 en de lens binnengedaan op 08.05. Is meer dan 10 dagen dus ik kan fluiten achter een nieuwe lens.

              Klantenservice? Ik voel me bekocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Devon Rex Bekijk bericht
              Ik heb een similair probleem gehad met m'n D50 + 18/55. Ne een week was de AF al naar de maan. Maar het was wel de lens uit de kit, dus ik heb direct een nieuwe kit mogen nemen. Dus kreeg zelfs weer een nieuwe camera . Is gebeurd bij Mediamarkt.
              Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 55/200

                Ik heb nog eens geprobeerd, maar het is 'njet'

                Hoewel het duidelijk om een fabricagefout gaat en ik ruim binnen de garantietermijn zit (amper twee weken oud) krijg ik geen nieuwe lens en moet ik maar wachten op herstel.
                Zij maken een fout, en ik ben als klant de dupe; aparte benadering van het begrip 'klantenservice', daar bij Nikon Belux

                Blijkbaar moet alles nu naar Frankrijk voor herstel; iemand enig idee waar ik mij aan kan verwachten qua termijn?
                Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 55/200

                  'k Zou zeggen, bel zelf eens naar Procirep om informatie, en als je kan, ga er dan ook zelf naartoe met je lens. 'k Heb zelf m'n D200 onlangs binnen gedaan voor herstelling en 2 dagen nadien was ie hersteld. Via de winkel zou dit waarschijnlijk langer geduurd hebben. (niet direkt versturen, zoek geraken, toch versturen, ....etc, en dan nog verzending moeten betalen alhoewel de herstelling zelf gratis is)
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment

                  Working...
                  X