Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standaardzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • standaardzoom

    Ik heb uit goede bron een 10d gekocht als backuptoestel (en voor mijn dochter). Wat is nu een goede standaardzoom op zo'n 1.6 crop?
    Mijn 24-105 is niet breed genoeg. Moet niet van canon zijn.
    Tamron 18-200, Sigma 18-125 of Tokina 17-135? Wie weet hier iets zinvol over te zeggen?
    Thanx
    Koen
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

  • #2
    Re: standaardzoom

    Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
    Ik heb uit goede bron een 10d gekocht als backuptoestel (en voor mijn dochter). Wat is nu een goede standaardzoom op zo'n 1.6 crop?
    Mijn 24-105 is niet breed genoeg. Moet niet van canon zijn.
    Tamron 18-200, Sigma 18-125 of Tokina 17-135? Wie weet hier iets zinvol over te zeggen?
    Thanx
    Koen
    hangt van je eisen af..
    als het wat mag kosten een canon 17-55 IS
    als het op budget moet zijn sigma 17-70
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: standaardzoom

      Ik zou de Tamron 17-50 2.8 aanraden. Absolute topper en niet duur.

      Comment


      • #4
        Re: standaardzoom

        Ik ben juist ingegaan op een aanbieding voor een sigma 18-125. Een toestel uitlenen aan mijn dochter, ok. Mijn dure objectieven, nope!

        Ik zat dus goed met de idee dat de breedhoek beter richting 18 gaat dan wel 24.
        Idd, de 18-125 is niet lichtsterk - maar dat besef moet bij haar ook nog komen.

        Trouwens, wij stellen hier wel onze eigen heel hoge eisen. Scholen en academieën komen nog maar net in de digitale wereld. Onvoorstelbaar hoe basic die eisen daar zijn.

        Koen
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: standaardzoom

          De discussie Sigma of Tamron is anno 2007 niet zinnig meer.Het komt echt aan op minimale details die uiteindelijk te verwaarlozen zijn.Persoonlijk zou ik op internet gewoon zoeken naar de beste aanbieding.
          ...zonder camera maak je de beste foto's...

          Comment


          • #6
            Re: standaardzoom

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
            Ik ben juist ingegaan op een aanbieding voor een sigma 18-125. Een toestel uitlenen aan mijn dochter, ok. Mijn dure objectieven, nope!

            Koen
            Ik heb de 18-125 nog een hele tijd gebruikt als standaardzoom. Eigenlijk was ik daar wel best tevreden van. Dus lijkt mij wel een goeie keuze.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: standaardzoom

              Mijn 18-125 is mijn meest gebruikte lens.. en geeft goede resultaten..
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

              Comment

              Working...
              X