Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

    Gisteren net mijn eerste foto's van deze goedkope afdrukcentrale bekomen via post. Het ging om 50 foto's van 9 op 13 cm en vierkante van 20 cm op 20 cm.

    De foto's van 9 op 13 waren afgesneden op 9 op +/- 12,5 cm
    De foto's van 20 op 20 waren afgesneden op 19,5 cm 20 cm

    De rode tinten zijn amper te zien waardoor mijn dochter lijkgrauw is.

    Het ging om communiefoto's met ingevoegde foto's, kaders, ... De meeste zijn dus waardeloos.
    De foto's waren perfect op afmeting gemaakt met Photoshop.

    Dezelfde foto's werden vandaag ook afgemaakt via Spector en ... dat was goed.

    Aan allen ... 0,10 € voor een foto is dus zeer weinig bij Pixim maar je krijgt ook weinig kwaliteit (kleine 2 € port). Spector is redelijk duurder maar aanzienlijk beter (vanaf 0,40 €).

    Pixum zet op de leveringsnota dat klachten altijd welkom zijn via mail, dat heb ik ook gedaan op een vriendelijk manier. Ik wacht hun antwoordje af...

    Het moest even van mijn hart.... Wie weet ben je er iets mee.




    Greetz



    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Gisteren net mijn eerste foto's van deze goedkope afdrukcentrale bekomen via post. Het ging om 50 foto's van 9 op 13 cm en vierkante van 20 cm op 20 cm.

    De foto's van 9 op 13 waren afgesneden op 9 op +/- 12,5 cm
    De foto's van 20 op 20 waren afgesneden op 19,5 cm 20 cm

    De rode tinten zijn amper te zien waardoor mijn dochter lijkgrauw is.

    Het ging om communiefoto's met ingevoegde foto's, kaders, ... De meeste zijn dus waardeloos.
    De foto's waren perfect op afmeting gemaakt met Photoshop.

    Dezelfde foto's werden vandaag ook afgemaakt via Spector en ... dat was goed.

    Aan allen ... 0,10 € voor een foto is dus zeer weinig bij Pixim maar je krijgt ook weinig kwaliteit (kleine 2 € port). Spector is redelijk duurder maar aanzienlijk beter (vanaf 0,40 €).

    Pixum zet op de leveringsnota dat klachten altijd welkom zijn via mail, dat heb ik ook gedaan op een vriendelijk manier. Ik wacht hun antwoordje af...

    Het moest even van mijn hart.... Wie weet ben je er iets mee.




    Greetz



    R
    Ik werk al jaren met pixum en ben er best tevreden van.
    Als je ze een mailtje gestuurd hebt met de melding dat je niet tevreden bent van hun afdrukken dan zouden ze die voor u volledig gratis opnieuw afgedrukt hebben.

    Je moet er ook rekening mee houden dat je steeds 2mm verliest.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

      Heb er laatst een honderdtal foto's laten afwerken en ben zeer tevreden van het resultaat. Ga er nog eens een 500 tal laten afdrukken voor die prijs.
      Dus voor de een is het goed voor de andere niet......
      Dat van die randjes mag je toch vrij normaal vinden, alles word machinaal verwerkt, je kan niet verwachten dat je voor die prijs handwerk krijgt
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

        Ik heb zeer goede ervaringen met pixum! Bij Spector heb ik ooit eens besteld maar was er niet tevreden over, misschien is dit intussen veranderd.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #5
          Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

          Extrafilm gebruikt dezelfde aperatuur als spector en heeft dus een verglijkbare kwaliteit tegen een veel betere prijs.
          President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

          Comment


          • #6
            Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

            Ik heb de 1 cent per foto promo (tot eind mei nog) doorgegeven aan collega's hier op m'n werk en die hebben ondertussen allemaal besteld en zeer tevreden over het resultaat...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

              extrafilm wordt afgedrukt bij spector,maar op ander (kwalitatief minder)goed papier!En bij pixum krijg je je foto's op fujicolor crystal archive paper;identiek hetzelfde als je bij spector laat afdrukken;je moet met het vergrootglas naar verschil zoeken; dat is mijn ervaring van enkele weken geleden met alle 3 centrales; er waren ook identiek dezelfde foto's bij dus prima te vergelijken.Momenteel nog voor 1 cent per foto bij pixum en vergeet niet de ultrasnelle levering!
              Groetjes,Anita
              Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
              tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

              Comment


              • #8
                Re: fotocentrale Pixum.be : mijn eerste ervaring

                Hier ook alleen maar goede ervaringen met Pixum, maar ook met spector.
                Vroeger bestelde ik altijd bij spector. Tot pixum met hun actie kwam van 1 cent per foto.

                Ik heb ook grote foto's laten afdrukken bij pixum 50x75 en ziet er ook goed uit. Al heb ik deze niet kunnen vergelijken met foto's van een andere centrale.

                Op de 10 cm prints kan je geen verschil zien met die van spector.
                Canon EOS 5D met 3KG glas
                https://reisforum.net

                Comment

                Working...
                X