Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar nieuw model.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap naar nieuw model.

    Beste BDers,

    ik ben zoals menige onder jullie, iemand die gedurende week wel altijd een foto weet te schieten.
    Je kent het wel, eerst begonnen met de filmrolletjes. Dan een digitaal toestel aangeschaft(G5 van canon). In de volle glorie van het voordeel om digitaal te fotograferen en de nadelen van zo'n compact tov. verwisselbare lenzen (slr). Dan overgeschakeld op een D300, wat momenteel nog altijd het geval is. Dit toestel heeft in die periode al verschillende plaatsen van de wereld gezien ...

    Nu, na (+- 3 jaar oud) zowat een 16200 foto's met de D300 las ik dat deze maar 10000 a 20000 foto's zou meegaan (mechanische gedeelte). Nu zo wie zo zal ik mijn d300 verder gebruiken om reisfoto's te maken. (hij ziet er nu zo lekker cool uit omdat de verf er volledig begint van te komen...) het is net een oude paar schoenen die goed zitten je kan er toch geen genoeg van krijgen.

    Het aanbod momenteel bij canon gaat van de D1 naar D30 naar D400.

    Mijn vraag is nu:
    gebruik:
    voornamelijk portret fotografie
    macro
    landschapsfotografie

    ik wil voornamelijk verbeteren op volgende vlak:
    ruis bij hogere iso waarden.
    snelheid van opstarten.

    op volgende vlakken wil ik zeker niet inboeten:
    gebruiksgemakt van D300
    Autofocus.


    Wat is volgens jullie de beste keuze?
    biedt de D1 mark III in huidig geval, een zeer groot voordeel op de andere.
    Is de D30 een goede keuze / of D400.

    Waarom zou ik voor bv. D1 gaan of D30 of d400
    Dit buiten het feit dat ze telkens iets meer foto's per seconde kunnen nemen./ ongeacht hogere aantal pixels (met de D300 was ik reeds ook tevreden).

    Is die AF van de D1 voor mijn toepassingen een grote meerwaarde? idem D30 model => en dit dan tov. de D300 die ik nu heb.

    Of zeggen jullie allemaal: absolut wachten op de toekomstige D40?

  • #2
    Re: overstap naar nieuw model.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
    Nu, na (+- 3 jaar oud) zowat een 16200 foto's met de D300 las ik dat deze maar 10000 a 20000 foto's zou meegaan (mechanische gedeelte).
    Wie heeft je dat wijsgemaakt?
    Mag je wel maal 10 doen hoor !

    Comment


    • #3
      Re: overstap naar nieuw model.

      Elke Canon-DSLR die nieuwer is dan de 300D start veel sneller op, schrijft de foto's sneller weg naar de geheugenkaart, en is beter wat ruis betreft in de hogere iso-waarden.

      De autofocus is ook verbeterd vanaf de 20D en 400D (die hebben hetzelfde AF-systeem).

      (Zet bij Canon de "D" achter het cijfer, daarmee voorkom je vergissingen, Nikon zet de "D" altijd voor het cijfer, de D40 is dus een Nikon, de opvolger van de Canon 30D wordt waarschijnlijk een 40D .)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X